Gå til innhold

Trenger råd om prøving!


Lottefu

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd å bli gravid i 4 år hvor 2,5 har vært aktivt begynner og kjenne litt på det at man snart fyller 30 og bare har en eggstokk ikke hjelper når man leser artikler om at fruktbarheten kun går en vei og det er ned .. 

ble super skuffet når jeg fikk mensen nå i går . Var helt sikker på at det satt denne gangen å at jeg hadde festeblødning for 4 dager siden og at man bare var 2 dager forsinket . Tydlivis har kroppen bestemt seg da for å begynne med spotting .. hurra..

Noen som vet om det å blø mye kan gjøre der vanskeligere ? 

Fant noen jern tabeletter ( de på 27mg) som jeg begynte og ta i går og vurderer og bare fortsette å ta disse frem til neste mens i håp om at det kanskje kan hjelpe i kombinasjon med omega 3 tabeletter ..

har PRØVD og bare slappe av nå i et halvt år men kjente det bare kræsja psyken denne mnd og endte i tårer .. 

Men har bestemt meg for å begynne på folat igjen nå i morgen i tilfelle all d vitaminene fra sola kanskje vil hjelpe .. 

Hadde vært fint med noen å prate med . Klarer ikke prate med venninnene mine om det , alle har barn og har bare sluttet med p piller og Vipps der var var det full klaff ..

Men hele den greia med å slappe av og leve normalt føles så vanskelig nå . 

Har noen av dere prøvd og slutte / kutte drastisk ned på kaffi å at det har hjulpet ? 

Har tenkt på om det er på tide og søke om ivf .. har hatt utredning av gyn med blodprøver og en kikkehulls opp. Hvor de oppdaget det at jeg kun hadde en eggstokk men hørte ikke noe mer fra de så da regnet jeg med at da skal det her kunne gå av seg selv.. 

hvordan starter man prossesen på ivf??

klem klem klem 💛😰😭

Endret av Lottefu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

etter 4 år med prøving er jeg endelig blitt gravid med ivf, så jeg vet så altfor godt hvor tungt du har det nå.

 

jeg vil absolutt anbefale deg å Bynne med ivf så snart som mulig jeg egentlig. Det er en tidkrevende prosess med mye venting på både ledig kapasitet og riktige dager i syklusen, så man har godt tid til å prøve selv mens man venter 😀

Om du får en time med gynekologen din kan han henvise deg til en ivf klinikk og starte prosesssen. 

Jeg er forresten 32 år, vi bynte med ivf når jeg var 29. Ingen ting i veien med oss, det bare funket ikke. Helt til nå, da satt den endelig. 

 

Så mitt råd er iallefall å komme igang med ivf så snart som mulig ☺️

Ønsker deg masse lykke til 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...