Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor i nærheten/kjenner til fjellet ? Hadde tenkt oss en tur dit i sommer, hvordan er det å ha med ungdommer på 13 år og oppover, som er vant til å gå i fjell,men ikke et så høyt et ? Noen som har hatt barn/ungdommer med seg på den turen ? 

Anonymkode: 15b62...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt med ungdommer opp, men det går sikkert fint om de er godt trent.  Et tips er enten staver eller knestøtter,  det er tungt opp men enda verre ned😊

Anonymkode: 80e97...bb1

Skrevet

Vokste opp rett ved,  men jeg var en lat ungdom og gikk ikke Skåla selv.  Men det er vanlig for barn og unge av den litt sprekere arten å gå den. Jeg kjenner mange som har vært der fra 8-årsalder. En fjellvant trettenåring skulle ikke være noe problem. 

Ta høyde for at selv om det er strålende sommer ved fjorden, kan det forekomme værskifte tilsvarende høyfjellet,  også midt på sommeren.  Ull, vindtett og ordentlige fjellsko, godt med mat.  

Anonymkode: 9651a...3b1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vokste opp rett ved,  men jeg var en lat ungdom og gikk ikke Skåla selv.  Men det er vanlig for barn og unge av den litt sprekere arten å gå den. Jeg kjenner mange som har vært der fra 8-årsalder. En fjellvant trettenåring skulle ikke være noe problem. 

Ta høyde for at selv om det er strålende sommer ved fjorden, kan det forekomme værskifte tilsvarende høyfjellet,  også midt på sommeren.  Ull, vindtett og ordentlige fjellsko, godt med mat.  

Anonymkode: 9651a...3b1

Takk for svar :) får pakke en god sekk med litt klær, så vi har til det vi evt skulle støte på av værforandring :) tviler ikke på at det kan være skiftende på et fjell av den størrelsen. 

Anonymkode: 15b62...507

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke hatt med ungdommer opp, men det går sikkert fint om de er godt trent.  Et tips er enten staver eller knestøtter,  det er tungt opp men enda verre ned😊

Anonymkode: 80e97...bb1

Takk for svar 😊Staver er i hus, til både voksne og ungdommer.  Det blir nok et slit, men vi skal ihvertfall prøve oss 😀

Anonymkode: 15b62...507

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊Staver er i hus, til både voksne og ungdommer.  Det blir nok et slit, men vi skal ihvertfall prøve oss 😀

Anonymkode: 15b62...507

God tur! Det blir bra!

Anonymkode: 80e97...bb1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God tur! Det blir bra!

Anonymkode: 80e97...bb1

Takk 😊

Anonymkode: 15b62...507

Skrevet

Husk å se opp for hoggorm der. God tur!

Anonymkode: 67f20...666

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk å se opp for hoggorm der. God tur!

Anonymkode: 67f20...666

Takk😊 Wææ, trodde ikke det var hoggorm der 😱😀, men får være litt ekstra obs når vi sliter oss oppover :) 

Anonymkode: 15b62...507

Skrevet

Hoggorm? Altså, det finnes jo, men er langt sjeldnere på den kanten av landet enn østpå hvor jeg bor nå. Jeg vokste som sagt opp der og så aldri en før jeg ble voksen... 

God tur.

Anonymkode: 9651a...3b1

Skrevet
På 7.7.2018 den 10.33, Anonym bruker skrev:

Hoggorm? Altså, det finnes jo, men er langt sjeldnere på den kanten av landet enn østpå hvor jeg bor nå. Jeg vokste som sagt opp der og så aldri en før jeg ble voksen... 

God tur.

Anonymkode: 9651a...3b1

Takk 😊

Anonymkode: 15b62...507

Skrevet

Eg er også frå området, og har vore der fleire gonger, både med og utan barn. Det er ein flott tur, men bratt og langt. Ville valt ein dag med fint ver så de får utbytte av den fantastiske utsikta! Ein 13-åring klarer det heilt fint, min yngste var 9 då han var opp første gong, og han er i vanleg god form! Gå tidleg så de er over skoggrensa før det blir for varmt🌞👍

Anonymkode: 62fd2...b93

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 6.7.2018 den 16.28, Anonym bruker skrev:

Vokste opp rett ved,  men jeg var en lat ungdom og gikk ikke Skåla selv.  Men det er vanlig for barn og unge av den litt sprekere arten å gå den. Jeg kjenner mange som har vært der fra 8-årsalder. En fjellvant trettenåring skulle ikke være noe problem. 

Ta høyde for at selv om det er strålende sommer ved fjorden, kan det forekomme værskifte tilsvarende høyfjellet,  også midt på sommeren.  Ull, vindtett og ordentlige fjellsko, godt med mat.  

Anonymkode: 9651a...3b1

Vi kom oss opp og du hadde rett med værforholdene...kom ut for både lyn og torden, kraftig vind, regn  og til og med hagl, er sannelig glad jeg fulgte rådene og pakket ned både regntøy , votter og ull :) heldigvis var det forsvinnende lite snø på på stien opp. 

Anonymkode: 15b62...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...