Gå til innhold

Gå for barn nummer 4 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg ønsker synspunkter. 

Kort fortalt; jeg har 2 barn fra tidligere forhold som nå er 12 og 10 år.

møtte nåværende mann når minste var 2 år. ( hadde vært alene omtrent siden hun kom) 

Vi har et felles barn på 2 år og elsker livet vi har nå med vårt felles barn når de store er hos oss. Vi har 50/50 med pappan dems og alle er gode venner og vi er nesten naboer med pappan til de eldste.

men; vi klarer ikke bestemme oss for om vi skal gå for nr 4 eller ikke? Vi er begge usikre, noen dager ønsker vi det mer enn noe annet andre dager er vi utslitt. Kan legge til at begge jobber 100%, mannen jobber på sjøen, så jeg er vant til å ha full jobb og alt ansvar alene over lengere tid. Vi har stort hus og veldig romslig økonomi. 

Burde vi hoppe i det eller bare slå det fra oss? 😱 jeg vet jo at vi bestemmer dette selv, men jeg er redd for at drømmen om Nr 4 aldri gir meg fred? 

Anonymkode: fb631...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for de😅 vi har 5 tilsammen😃kjempe kjekt😅😅 

Anonymkode: 1bd9b...415

Skrevet

Her kom nr fire uten å spørre først, hun var altså ikke planlagt ;)

Men vi har sagt en million ganger til hverandre at vi er så glad yngste kom. Her er det bare 21 mnd mellom de to yngste og de har samme kjønn, de er nå akkurat ferdig med 3. og 5.klasse og leker begge to ute på verandaen med et par venninner. De har masse felles venner, felles interesser og er kjempegode venner. Det har jo gjort at "belasningen" på oss voksne har blitt veldig mye mindre enn forventet, de har jo alltid hverandre å leke med.

De to eldste her er 14 og 17 år da, og vi har alle fire sammen så alle er her på fulltid. 

Anonymkode: 9bbd3...b4c

Skrevet

Mine var 11 og 14 da vi fikk første felles, veldig mye likt hos der, og vi var fornøyde med en felles. Men den dagen eldste flyttet på hybel som 17 åring, fikk jeg panikk. Skulle vår felles vokse opp som enebarn? I dag er eldste i Garden, nr 2 er blitt 17 og flytter på hybel i august (må fly hjem), vår eldste felles er blitt seks år, og har fått ei lillesøster som snart blir ett år. 

Jeg ville sagt - gå for nr 4 🙂

Anonymkode: 4aeba...f45

Skrevet

Åååå jeg blir så glad at jeg nesten begynner å gråte av svarene jeg får her ❤️ 

tusen takk for at dere deler erfaringer med meg. 

Jeg kjenner i hjerte mitt at jeg vil ha nr 4

Vi har også økonomi til at jeg kan jobbe redusert, men jeg har en utrolig fleksibel jobb. 

5 soverom har vi også, så eneste praktiske i første omgang er nye biler med 7 seter

Skrevet

ja gå får en til :) jeg hadde 3 stk da jeg måtte mannen, de var 10,12 og 15 når tvillingene kom :) de begynner på skolen til høsten

Anonymkode: 23dfb...b14

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde fått nummer fire hvis jeg noen dager hadde vært i tvil fordi var utslitt som du sier dere er! Hvor lite gjennomtenkt er det mulig å være?

Anonymkode: a538b...5fb

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i verden om jeg hadde fått nummer fire hvis jeg noen dager hadde vært i tvil fordi var utslitt som du sier dere er! Hvor lite gjennomtenkt er det mulig å være?

Man tilpasser seg jo. Utslitt var jeg før jeg fikk barn også ;)

Man kan kanskje si at jeg ikke visste hva utslitt var, men utslitt var jeg. Var utslitt av og til da jeg hadde bare et barn også jeg....

Hilsen firebarnsmor som stort sett har det veldig greit, men av og til er helt utslitt.

Anonymkode: 9bbd3...b4c

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utslitt er vell alle mammaer? Er du aldri sliten du supermamma? 

Anonymkode: 42901...746

Skrevet

Eg har 4 og ønsker nr 5 😃og jedna nr 6 og 🤣🤣

Trøtt kan alle være avogtil, enten enn har 0,1,3 eller 7 barn 😃

Eg synst det er fantastisk med stor barneflokk 

Anonymkode: d4991...41f

Skrevet

Slik du legger det frem så vil jeg vel nesten si at nummer 4 er en god ide. 

Samtidig så står tenårene for tur hos de eldste, en tid med nye utfordringer og økonomiske krav. Hvordan vil det være for dem at du får en til? Regner med at det for minstebarnet kun er positive ting ved et søsken men for de eldste så vil det vel føre til mindre oppmerksomhet og mindre oppfølging i en litt krevende tid?

Har flere venninner som har fått en liten med ny mann mens de har hatt store barn, de ser ikke selv at det har vært en pris å betale for de store som har fått småsøsken med diagnoser, dårligere økonomi og mor som selvfølgelig er veldig opptatt av ny baby. Såklart har det også vært mye positivt med dette, og du vet best hva som er riktig for dere😀

Skrevet

Har tre, utslitt som bare søren til tider men har godt lyst på en til 🙈 Enten man har 2 eller 5 kan man da oppleve å føle seg utslitt noen ganger vel 😊

Anonymkode: 97c7d...c97

Skrevet

Jeg har to på 12 og 14 år + hund, mann,  enebolig, hytte og to utleieenheter. Snart 50 år og mannen det samme. Begge har 100%+ jobb som mellomledere i hvert vårt fagfelt.

Jeg hadde lyst på flere barn når jeg var yngre og er veldig glad for at jeg ikke gikk for det. De skal følges godt opp og snart er det konfirmasjoner med fest og bunader, samt kjøretimer og hjelp til studier og leiligheter. I tillegg til privat aktivt liv med jobb, hund og alt det andre, kjennes det bra ut nå at vi kun gikk for to barn. Alle barn er selvfølgelig velkommen, men nå glad for at vi kan følge skikkelig opp to og ikke flere nå.

Gå for det dere vil. Ingen andre enn dere selv bør bestemme.

Anonymkode: 9469e...868

Skrevet

Vi har fire, og jeg elsker flokken min. 

De tre eldste er tett i alder, så fikk vi en attpåskatt.  Nå føles familien komplett, og vi har det helt topp. 

Klart jeg blir sliten, men det var jeg med bare to barn også..

Vi er begge flinke til å følge opp, og er nok litt over gjennomsnittet engasjerte.. som trenere, klassekontakter, fau- representanter, tilskuere og dugnadsarbeidere. Men det er for en stund, og vips så er de store.

Klart det koster i tid og penger, men det meste er man jo klar over i god tid i forveien,  så med litt planlegging og godt humør  går det aller meste bra. 

Gå for nr 4, du vil aldri angre. 

Anonymkode: 30744...119

Skrevet

Jeg er veldig for å gi barn søsken som er nære dem i alder å vokse opp med. 

Jeg hadde tre når jeg møtte nåværende, og vi fikk en felles. Hun har ingen søskenbarn på noen av sidene, mulig jeg hadde tenkt annerledes om hun vokste opp med hyppig kontakt med jevnaldrende søskenbarn. Uansett, samboer var egentlig fornøyd med attpåklatten, men jeg ønsket sterkt et jevnaldrende søsken hun kunne vokse opp med. Så vi gikk for det.

Nå er vi begge veldig overbevist om at det var det rette valget, først og fremst for datteren vår, men også for familien som helhet. De to yngste er begge jenter, og bestevenner. De har utrolig mye glede av hverandre, og jeg tror absolutt nest yngste hadde blitt litt mer ensom uten lillesøster. Pluss mer klengete på oss.

Anonymkode: 4d5b8...a00

Skrevet

Ville absolutt gått for en nr. 4! 🙂

Anonymkode: 0d841...eea

Skrevet
På 7.7.2018 den 15.22, Anonym bruker skrev:

ja gå får en til :) jeg hadde 3 stk da jeg måtte mannen, de var 10,12 og 15 når tvillingene kom :) de begynner på skolen til høsten

Anonymkode: 23dfb...b14

Hi  - kanskje 4 OG 5? 😁

Anonymkode: 9d462...28b

Skrevet

Vi er i tenkeboksen 😍 skal bruke året på å bestemme oss. 

Til du som svarte ang å være sliten. Det er ikke sånn at vi er helt på felgen, og vi har mye mer å gå på, er jo nettopp derfor vi tenker - og vurderer. Er det å være lite gjennomtenkt som du kalte meg? I min verden er det å være godt gjennomtenkt 😊

Med tanke på oppfølging driver de to eldste med en aktivitet hver. Jeg sitter allerede i FAU på skolen, er klassekontakt og møter på dugnader i både barnehage og skole og står i kiosk under fotball og håndballcupen, så kapasiteten sånn sett er ikke et problem. 

Tusen takk for alle som har svart meg på innlegget mitt ❤️ 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi  - kanskje 4 OG 5? 😁

Anonymkode: 9d462...28b

Oj, ja muligheten er absolutt til stede 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...