Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Vi skal flytte fra hverandre og har ett felles barn. Vi har felles foreldreansvar og vi har avtalt delt bosted. Jeg flytter ut, men skjønner ikke helt om vi også skal melde flytting av barnet eller sende inn en slags erklæring om delt bosted og beholder den adressen barnet har i dag? Barnet kan jo ikke ha 2 adresser? Jeg får adresse rett utenfor skolekretsen til barnet og vil ikke at barnet risikerer å måtte bytte skole (svært stort press i denne skolekretsen, og ingenting gies med dørene). Dette står hos folkeregisteret: barnet er registert bosatt hos den ene av foreldrene med felles foreldreansvar, men det foreligger avtale om delt bosted. Da må begge foreldre skrive under flyttemeldingen. Anonymkode: bb1fb...ed4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Barnet bør ha adresse innenfor skolekretsen, ellers risikerer dere å måtte bytte skole. Anonymkode: ad438...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Du melder flytting på deg selv og lar barnet stå igjen på adressen hos far. Da slipper dere å bytte skolekrets og Anonymkode: f6837...5da
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 Har det noen skattemessige fordeler/ulemper å ha ungen på sin adresse?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 2 minutter siden, den perfekte mor skrev: Har det noen skattemessige fordeler/ulemper å ha ungen på sin adresse? Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel sånn at den som har barna boende på samme adresse som seg selv får skattefradrag for utgifter til pass av barn (bhg/sfo-plass). Man får vel også barnas formue oppført på sin egen, noe som da blir en liten ulempe. Så er det den ekstra barnetrygden man også får som aleneforsørger dersom barna bor på din adresse. Anonymkode: 63125...a4b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 Nei, dere må sende inn fordelingen til nav. Barnetrygd får en av dere, så deler dere den. Er delingen 50/50 så blir ingen av dere regnet som aleneforeldre. Anonymkode: ad438...b93
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, dere må sende inn fordelingen til nav. Barnetrygd får en av dere, så deler dere den. Er delingen 50/50 så blir ingen av dere regnet som aleneforeldre. Anonymkode: ad438...b93 Jeg fant dette hos nav https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barnetrygd+og+kontantstotte/barnetrygd--156 For meg ser det da ut som begge får en barnetrygd hver som tilsammen blir en utvidet. I tillegg ser det ut som nav deler barnetrygden, men at begge må legge inn en søknad. Anonymkode: bb1fb...ed4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 På 7.7.2018 den 22.17, Anonym bruker skrev: Jeg fant dette hos nav https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barnetrygd+og+kontantstotte/barnetrygd--156 For meg ser det da ut som begge får en barnetrygd hver som tilsammen blir en utvidet. I tillegg ser det ut som nav deler barnetrygden, men at begge må legge inn en søknad. Anonymkode: bb1fb...ed4 Da må noe være endre de siste årene. Vi har to barn som har bodd hos begge. Hadde vi 50/50 så fikk vi en barnetrygd hver, og ingen av oss ble aleneforsørgere. Vi endte opp med 40/60 og 60/40, da ble vi begge tegnet som aleforsørgere, og fikk en ekstra barnetrygd hver. Men hva med å spørre på nav? Anonymkode: ad438...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå