Gå til innhold

Hjelp, hva er dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at jenta på 6 år hadde masse skurv i hodet og når jeg fikk pirket det løst så ble det slik? Håret løsner der dette er mår jeg skal dra det ut...Var slik hun og søstrene hadde når de var babyer...Hvordan får jeg det vekk nå når det er mye tykt langt hår?

15308074560626491323410876216733.jpg

Anonymkode: 1f337...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg gått til hudlege. Det finnes nok et middel på resept som skal smøres inn. 

Anonymkode: 0fb01...55e

Skrevet

Men dette var heftig... Har det plutselig kommet, eller bare ser du ikke i hodebunnen hennes ellers? Klør det ikke? 

Anonymkode: 0fb01...55e

Skrevet

Det har ikke vært der veldig lenge før har jo drevet å sjekket for lus innimellom...At det ser så ille ut er nok for at jeg purka det løs og prøvde å ta det bort..Dro til en frisør akkurat nå og hun mente det var sånn barneham...Fikk ei olje vi skal smøre på noen ganger om dagen for å løsne det og så må vi se om såret roer seg, hvis ikke det gjør det til over helga så drar vi til legen...

Hi

Anonymkode: 1f337...775

Skrevet

Vasker hun håret alene? Ser ikke ut som det er skylt skikkelig i hodebunnen på en stund, og hun har nok en form for eksem/allergi/sopp...

Ville nok prøvd remedier fra apoteket først, bare fortell at det er skurv/tørt i hodebunnen så du trenger noe som kan løse opp, også vasker du godt med en sjampo for tørr og sensitiv hodebunn og hjelper henne skylle.

Anonymkode: 4c9c2...234

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vasker hun håret alene? Ser ikke ut som det er skylt skikkelig i hodebunnen på en stund, og hun har nok en form for eksem/allergi/sopp...

Ville nok prøvd remedier fra apoteket først, bare fortell at det er skurv/tørt i hodebunnen så du trenger noe som kan løse opp, også vasker du godt med en sjampo for tørr og sensitiv hodebunn og hjelper henne skylle.

Anonymkode: 4c9c2...234

Ja hun vasker noen ganger alene...Fått olje av frisøren til å løse opp nå, men sikkert lurt med sjampo for tørr og sensitiv hodebunn også 😊 Vi skulle ikke vaske håret før såret har fått en skorpe...

Hi

Anonymkode: 1f337...775

Skrevet

Alopecia var det første som slo meg. Håper det er bare vanlig eksem.

Anonymkode: 444f3...af3

Skrevet

Dette må du gå til lege med. Hårroten ligger jo UNDER skurven hvis det er vanlig skurv, samme med såperester. Man mister ikke håret når man tar det opp. 

Anonymkode: 8051d...ff7

Skrevet

Datteren min har atopisk eksem og hadde noe lignende i hodebunnen når hun var yngre. Kjøpte shampo for sensitiv hodebunn og vips så var problemet borte. Dette så litt heftigere ut og min datter mistet ikke håret pga eksemen i hodebunnen. 

Ville fått det sjekket hos en hudlege, hadde ikke stolt 100% på en frisør.

Anonymkode: 29c9b...0b2

Skrevet

Jeg er frisør, og tenker at dette hadde jeg «henvist» til hudlege for å være sikker... 

Hår kan falle av slik når det ikke får luft pga skurv, men om det er oppbygging fordi hun ikke har skylt ut sjampo etc så tar det tid og det er rart om ikke dere har sett det før.

En olje til å løse opp kan gjøre noen typer eksem verre, derfor hadde jeg tenkt « utelukk hos lege først, så kom tilbake og prøv div remedier her». 

Anonymkode: 0fb01...55e

Skrevet

Gå til lege. Å forholde deg til en frisør med dette er uansvarlig.  

Anonymkode: 106e6...c20

Skrevet

Få henvisning til hudlege. Har selv atopisk eksem og har slitt med eksem i hodebunn.  Noe som hjalp meg var shampoo/balsam som inneholder eukalyptus (kjøler ned) Orginal head and shoulders er noe jeg alltid har på badet om jeg merker at det begynner å klø.. om det er snakk om atopisk eksem, be legen om en krem som heter Apolar (får blåresept). Hjelper over natta! Sterk hydrokortison men opplevde og være sår og rød men endte opp med å bare være litt tørr morgenen etterpå. Vær obs på shampoo/balsam med roseolje. Det kan utløse allergi som pokkern 😅

Anonymkode: bd673...18d

Skrevet

Datteren din mister hår og får sår i hodebunnen og du drar til frisøren for å få råd og behandling???? 😱

Anonymkode: 50291...d5e

Skrevet

Mine barn har hatt slurv som nesten er like ille. Men de har altså ikke mistet hår. Det som hjalp da var først å bløte godt med olivenolje (et par timer) og deretter børste/gre forsiktig. Og heller gjenta flere dager enn å bruke makt. 

I tillegg har vi vasket med sjampoen fungoral fra apoteket. Den fjerner sopp/flass. 

Anonymkode: cc872...adc

Skrevet

Det ligner seboreisk eksem. Gå til legen. Her fikk vi et liminemt som skulle mykgjøre eksemen, og fungoral som holdt det i sjakk. Det som fungerte best for å få alt vekk uten å dra av alt av hår var salisylsyre. Men ikke bruk det uten å ha fått en lege til å se på det.

I dag bruker vi shampo fra bodøsalven. Den er magi for hodebunnen til ungen her.

Anonymkode: 05f01...e80

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ligner seboreisk eksem. Gå til legen. Her fikk vi et liminemt som skulle mykgjøre eksemen, og fungoral som holdt det i sjakk. Det som fungerte best for å få alt vekk uten å dra av alt av hår var salisylsyre. Men ikke bruk det uten å ha fått en lege til å se på det.

I dag bruker vi shampo fra bodøsalven. Den er magi for hodebunnen til ungen her.

Anonymkode: 05f01...e80

Er Shamp fra Bodøsalven sterk? Både jeg og datteren har flass. Fikk en shampo på apoteket, men de sa den var veldig sterk og at det kunne svi og i verste fall mistet man håret. Så har vært skeptisk til å bruke den 🙈

Anonymkode: c9e15...eb6

Skrevet

Skal til legen over helgen hvis det ikke er helt bra 😊 Idag er det "såret" helt blekt, lik farge som hodebunnen...

Hi

Skrevet

Slik ser det ut nå...

15309511267662458288872353218803.jpg

Skrevet

Hvordan kan du droppe legebesøk? 

Anonymkode: a1e2d...abc

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du droppe legebesøk? 

Anonymkode: a1e2d...abc

Har ikke droppa legebesøket!!! Skal snakke med legen i morgen 😊

Anonymkode: 1f337...775

Skrevet

Pelsen til den gamle kaninen vår så akkurat ut som dette en gang nå i vår! Det var på et område på ryggen, tykt belegg/skurv pluss pelsen falt av i klaser. Jeg vasket hele kaninen grundig med fungoral soppsjampo (for mennesker) og fikk gredd bort alt belegget. Det kom ikke tilbake og pelsen grodde ut igjen, ser helt fin ut nå. Jeg tror altså det var sopp av et slag. 

Du må ta mine erfaringer med en klype salt siden det var en kanin da... Men et tips er å prøve soppsjampo OG høre med legen:) Lykke til!

Anonymkode: 2dde9...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...