Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Oppdaget at jenta på 6 år hadde masse skurv i hodet og når jeg fikk pirket det løst så ble det slik? Håret løsner der dette er mår jeg skal dra det ut...Var slik hun og søstrene hadde når de var babyer...Hvordan får jeg det vekk nå når det er mye tykt langt hår? Anonymkode: 1f337...775
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Her ville jeg gått til hudlege. Det finnes nok et middel på resept som skal smøres inn. Anonymkode: 0fb01...55e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Men dette var heftig... Har det plutselig kommet, eller bare ser du ikke i hodebunnen hennes ellers? Klør det ikke? Anonymkode: 0fb01...55e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 Det har ikke vært der veldig lenge før har jo drevet å sjekket for lus innimellom...At det ser så ille ut er nok for at jeg purka det løs og prøvde å ta det bort..Dro til en frisør akkurat nå og hun mente det var sånn barneham...Fikk ei olje vi skal smøre på noen ganger om dagen for å løsne det og så må vi se om såret roer seg, hvis ikke det gjør det til over helga så drar vi til legen... Hi Anonymkode: 1f337...775
Optatium Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 Det første som slo meg var dette, men jeg aner ikke om det skal se slik ut når man mister håret. Definitivt verdt et legebesøk! http://alopecia.no/om-alopecia-areata/barn-og-alopecia
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 Vasker hun håret alene? Ser ikke ut som det er skylt skikkelig i hodebunnen på en stund, og hun har nok en form for eksem/allergi/sopp... Ville nok prøvd remedier fra apoteket først, bare fortell at det er skurv/tørt i hodebunnen så du trenger noe som kan løse opp, også vasker du godt med en sjampo for tørr og sensitiv hodebunn og hjelper henne skylle. Anonymkode: 4c9c2...234
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vasker hun håret alene? Ser ikke ut som det er skylt skikkelig i hodebunnen på en stund, og hun har nok en form for eksem/allergi/sopp... Ville nok prøvd remedier fra apoteket først, bare fortell at det er skurv/tørt i hodebunnen så du trenger noe som kan løse opp, også vasker du godt med en sjampo for tørr og sensitiv hodebunn og hjelper henne skylle. Anonymkode: 4c9c2...234 Ja hun vasker noen ganger alene...Fått olje av frisøren til å løse opp nå, men sikkert lurt med sjampo for tørr og sensitiv hodebunn også 😊 Vi skulle ikke vaske håret før såret har fått en skorpe... Hi Anonymkode: 1f337...775
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 Alopecia var det første som slo meg. Håper det er bare vanlig eksem. Anonymkode: 444f3...af3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 Dette må du gå til lege med. Hårroten ligger jo UNDER skurven hvis det er vanlig skurv, samme med såperester. Man mister ikke håret når man tar det opp. Anonymkode: 8051d...ff7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #10 Skrevet 5. juli 2018 Datteren min har atopisk eksem og hadde noe lignende i hodebunnen når hun var yngre. Kjøpte shampo for sensitiv hodebunn og vips så var problemet borte. Dette så litt heftigere ut og min datter mistet ikke håret pga eksemen i hodebunnen. Ville fått det sjekket hos en hudlege, hadde ikke stolt 100% på en frisør. Anonymkode: 29c9b...0b2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #11 Skrevet 5. juli 2018 Jeg er frisør, og tenker at dette hadde jeg «henvist» til hudlege for å være sikker... Hår kan falle av slik når det ikke får luft pga skurv, men om det er oppbygging fordi hun ikke har skylt ut sjampo etc så tar det tid og det er rart om ikke dere har sett det før. En olje til å løse opp kan gjøre noen typer eksem verre, derfor hadde jeg tenkt « utelukk hos lege først, så kom tilbake og prøv div remedier her». Anonymkode: 0fb01...55e
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 Gå til lege. Å forholde deg til en frisør med dette er uansvarlig. Anonymkode: 106e6...c20
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 Få henvisning til hudlege. Har selv atopisk eksem og har slitt med eksem i hodebunn. Noe som hjalp meg var shampoo/balsam som inneholder eukalyptus (kjøler ned) Orginal head and shoulders er noe jeg alltid har på badet om jeg merker at det begynner å klø.. om det er snakk om atopisk eksem, be legen om en krem som heter Apolar (får blåresept). Hjelper over natta! Sterk hydrokortison men opplevde og være sår og rød men endte opp med å bare være litt tørr morgenen etterpå. Vær obs på shampoo/balsam med roseolje. Det kan utløse allergi som pokkern 😅 Anonymkode: bd673...18d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 Datteren din mister hår og får sår i hodebunnen og du drar til frisøren for å få råd og behandling???? 😱 Anonymkode: 50291...d5e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 Mine barn har hatt slurv som nesten er like ille. Men de har altså ikke mistet hår. Det som hjalp da var først å bløte godt med olivenolje (et par timer) og deretter børste/gre forsiktig. Og heller gjenta flere dager enn å bruke makt. I tillegg har vi vasket med sjampoen fungoral fra apoteket. Den fjerner sopp/flass. Anonymkode: cc872...adc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 Det ligner seboreisk eksem. Gå til legen. Her fikk vi et liminemt som skulle mykgjøre eksemen, og fungoral som holdt det i sjakk. Det som fungerte best for å få alt vekk uten å dra av alt av hår var salisylsyre. Men ikke bruk det uten å ha fått en lege til å se på det. I dag bruker vi shampo fra bodøsalven. Den er magi for hodebunnen til ungen her. Anonymkode: 05f01...e80
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ligner seboreisk eksem. Gå til legen. Her fikk vi et liminemt som skulle mykgjøre eksemen, og fungoral som holdt det i sjakk. Det som fungerte best for å få alt vekk uten å dra av alt av hår var salisylsyre. Men ikke bruk det uten å ha fått en lege til å se på det. I dag bruker vi shampo fra bodøsalven. Den er magi for hodebunnen til ungen her. Anonymkode: 05f01...e80 Er Shamp fra Bodøsalven sterk? Både jeg og datteren har flass. Fikk en shampo på apoteket, men de sa den var veldig sterk og at det kunne svi og i verste fall mistet man håret. Så har vært skeptisk til å bruke den 🙈 Anonymkode: c9e15...eb6
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 Skal til legen over helgen hvis det ikke er helt bra 😊 Idag er det "såret" helt blekt, lik farge som hodebunnen... Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #20 Skrevet 8. juli 2018 Hvordan kan du droppe legebesøk? Anonymkode: a1e2d...abc
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #21 Skrevet 8. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du droppe legebesøk? Anonymkode: a1e2d...abc Har ikke droppa legebesøket!!! Skal snakke med legen i morgen 😊 Anonymkode: 1f337...775
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #22 Skrevet 8. juli 2018 Pelsen til den gamle kaninen vår så akkurat ut som dette en gang nå i vår! Det var på et område på ryggen, tykt belegg/skurv pluss pelsen falt av i klaser. Jeg vasket hele kaninen grundig med fungoral soppsjampo (for mennesker) og fikk gredd bort alt belegget. Det kom ikke tilbake og pelsen grodde ut igjen, ser helt fin ut nå. Jeg tror altså det var sopp av et slag. Du må ta mine erfaringer med en klype salt siden det var en kanin da... Men et tips er å prøve soppsjampo OG høre med legen:) Lykke til! Anonymkode: 2dde9...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå