Gå til innhold

Hvordan blir det med permisjon med 2 tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mister far permisjon? 

Får jeg penger i permisjonen?  Blir sikkert sykmeldt som sist 😑 fødte i april i år og ser ut som de kommer en nr 2 i mars 2019😅 

Anonymkode: b9884...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det regnes ut fra inntekt siste 6mnd (permisjon, sykepenger, sv.penger osv er «inntekt» pr.def)

Anonymkode: b5bdb...cf5

Skrevet

Har dere 100% eller 80% dekning? Dere mister det som er igjen når du går ut i permisjon  3 uker før termin, mener jeg og huske. Det går vel nesten akkurat på 100% dekning.

Anonymkode: b69ac...03c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere 100% eller 80% dekning? Dere mister det som er igjen når du går ut i permisjon  3 uker før termin, mener jeg og huske. Det går vel nesten akkurat på 100% dekning.

Anonymkode: b69ac...03c

100 % permisjonen min går til 9. Januar. Da skal far overta. Men mister han permisjonen sin? 

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

100 % permisjonen min går til 9. Januar. Da skal far overta. Men mister han permisjonen sin? 

Hi

Hvis dere ikke rekker å ta ut all permisjon for førstemann, mister dere resten når du går ut i permisjon med nr2. Du (Eller Nav) har oversikt over når dere er ferdig med permisjonen. 

Anonymkode: 6b527...ba3

Skrevet

Permisjon regnes som opptjening til foreldrepermisjon, det samme gjør sykmelding, så du vil få foreldrepenger med nummer to også. 

For å bli sykmeldt fra permisjonen må du være så dårlig at du ikke kan ta deg av barnet, ganske strenge krav til dokumentasjon. 

Hvis det er igjen permisjon fra nummer en når du går ut i permisjon med nummer to (tre uker før termin), «forsvinner» den gjenværende permisjonen. 

Anonymkode: 73951...329

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Han mister ikke permisjon fordi du er sykemeldt, men kommer barnet før han er ferdig mister han. Han mister permisjonen som er igjen med første barnet når andre barnet er født.

Anonymkode: f47e6...d02

Skrevet

Har du 80% lønn nå og velger 80% ved neste uten å ha gjenopptatt arbeid, får du bare 80 av 80. 

Anonymkode: 7ec99...322

Skrevet

Akkurat det er det negative med to tette. Far mister verdifull tid med barnet. Eller han slipper unna 😂 

Far mister sine uker om de ikke er tatt ut før du går ut i permisjon med nestemann. Veldig kjedelig men forebyggende mot to tette 😁

Anonymkode: 39b64...231

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det er det negative med to tette. Far mister verdifull tid med barnet. Eller han slipper unna 😂 

Far mister sine uker om de ikke er tatt ut før du går ut i permisjon med nestemann. Veldig kjedelig men forebyggende mot to tette 😁

Anonymkode: 39b64...231

Men det er jo ingen som sier at far må ta ut sine uker på slutten. Det er fullt mulig å ta dem ut tidligere. Eventuelle fellesuker som ikke er tatt ut faller bort. 

Anonymkode: 73602...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...