Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Jeg har en datter som skal begynne på videregående skole, og bf har aldri betalt noe i bidrag. Nå når hun skulle søke om bidrag ser vi de spør om mor har samboer, og det er noe jeg har. Regner de med at han skal ha økonomiske forpliktelser for mine barn, for min samboer forventer jeg selv skal dekke utgiftene for mine barn. Anonymkode: d07e9...668
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Jeg mente stipend. Hi Anonymkode: d07e9...668
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Jeg har to fra før som har søkt stipend. De tar utgangspunkt i hva foreldrene tjener. Om foreldrene har samboer eller er gift på nytt, så blir det oppgitt noen og førtitusen for de uansett om de tjener lite eller mye. Det var det jeg fant ut for et par år siden. Anonymkode: 24cf6...551
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 Blir vel under samme prinsipp som år fars samboer blir tatt med i beregning av bidrag. Ikke fordi ny samboer skal betale, men fordi mor/far deler boutgifter ol med en annen og derfor har romsligere økonomi til å bidra mer til barnet. Anonymkode: 99c71...f44
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 Selv om far ikke betaler bidrag blir hans inntekt tatt med i beregningen. Det går an å søke vekk fars inntekt (men da senkes også mors inntektsgrense noe). Dette er en lang prosess - vi måtte helt opp i høyeste klageorgan, og hele veien fikk vi beskjed om at denne ordningen gjaldt kun fedre som var forsvunnet i utlandet, mer eller mindre. Men, vi fikk gjennomslag, og fars inntekt ble strøket fra beregningene. Nå hadde far flere dommer for å ikke betale etc som vi kunne dokumentere. Måtte få ut endel dokumenter fra NAV etc. Anonymkode: 13d19...896
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv om far ikke betaler bidrag blir hans inntekt tatt med i beregningen. Det går an å søke vekk fars inntekt (men da senkes også mors inntektsgrense noe). Dette er en lang prosess - vi måtte helt opp i høyeste klageorgan, og hele veien fikk vi beskjed om at denne ordningen gjaldt kun fedre som var forsvunnet i utlandet, mer eller mindre. Men, vi fikk gjennomslag, og fars inntekt ble strøket fra beregningene. Nå hadde far flere dommer for å ikke betale etc som vi kunne dokumentere. Måtte få ut endel dokumenter fra NAV etc. Anonymkode: 13d19...896 Takk, dette må jeg også gjøre. Godt å høre at du har vunnet frem mot dette vanvittig urettferdige systemet! Mine barn har ikke fått stipend, selvom far ikke har samvær (han har kuttet all kontakt, de har ikke hørt fra han på mange år) han har enorm bidragsgjeld og betaler ikke bidrag, men hans inntekt regnes like fullt med. Anonymkode: 82bdf...991
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk, dette må jeg også gjøre. Godt å høre at du har vunnet frem mot dette vanvittig urettferdige systemet! Mine barn har ikke fått stipend, selvom far ikke har samvær (han har kuttet all kontakt, de har ikke hørt fra han på mange år) han har enorm bidragsgjeld og betaler ikke bidrag, men hans inntekt regnes like fullt med. Anonymkode: 82bdf...991 Søkte på grunnlag av paragraf 19.4. Og utførlig "tåredryppende" søknad - dette gikk på skjønn, så det gjaldt å få sympati. Alt som kan dokumenteres er bra. Bidragsgjeld, papirer på at far ikke har samvær etc. Om far ikke er bidragsdyktig, eller har gjeldssanering kan dette også være grunnlag for å få fars inntekt unntatt. Anonymkode: 13d19...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå