Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #26 Skrevet 5. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ringte legevakten og de ville ikke ta meg inn 😔😔😔 Anonymkode: 4d63a...7f8 Da hadde jeg ringt fastlegen.. evt sett det ann litt til Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #27 Skrevet 5. juli 2018 Du er redd for fosteret men tråkker innpå masse Paracet for litt halsvondt?? Javel... Anonymkode: f9300...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #28 Skrevet 5. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er redd for fosteret men tråkker innpå masse Paracet for litt halsvondt?? Javel... Anonymkode: f9300...9fc Paracet er trygt å ta, og hun har tatt laaangt under maksimal dose. Anonymkode: acfd1...660
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #29 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Paracet er trygt å ta, og hun har tatt laaangt under maksimal dose. Anonymkode: acfd1...660 Tja, de lærde strides der. Hva er vitsen med å ta Paracet som gravid for litt halsvondt? Anonymkode: f9300...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #30 Skrevet 5. juli 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Paracet er trygt å ta, og hun har tatt laaangt under maksimal dose. Anonymkode: acfd1...660 Men hva er vitsen med å ta paracet når hun ikke er forkjølet, har feber eller er syk i følge henne selv? Anonymkode: 7112e...fcc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #31 Skrevet 5. juli 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Så godt å høre 💜 Men jeg er liksom frisk ellers, er det som er så rart. God bedring til deg 😊😊 Anonymkode: 4d63a...7f8 Jeg har mistet stemmen flere ganger, og da er jeg helt frisk ellers. Stemmen er fullstendig borte, jeg kan såvidt hviske, men jeg er ikke forkjølet, har ingen feber og føler meg ikke syk i det hele tatt. Det er ingenting galt med meg, og jeg må bare vente til stemmen kommer tilbake. . Anonymkode: 7112e...fcc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #32 Skrevet 5. juli 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo helt fornuftig. Det er de som er skikkelig syke som skal bruke legevakta. Dette kan fint vente. Anonymkode: 2cd6c...f26 Ja, det tenkte jeg også da jeg var gravid med halsvondt. Jeg pleier å se ting an litt for lenge noen ganger og når jeg endelig fikk summet meg til å ringe legen med "bagatellen", så hadde jeg streptokokkhals, og måtte på ti dagers på antibiotika. Det kan selvfølgelig være at det Ikke er noe alvorlig med Hi , men det kan også være det motsatte...er derfor man har leger som kan vurdere det. Og er man litt engstelig i tillegg fordi man er gravid, så synest jeg at ihvertfall fastlegen kan ta seg den tiden det tar å sjekke opp i dette. Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #33 Skrevet 5. juli 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det tenkte jeg også da jeg var gravid med halsvondt. Jeg pleier å se ting an litt for lenge noen ganger og når jeg endelig fikk summet meg til å ringe legen med "bagatellen", så hadde jeg streptokokkhals, og måtte på ti dagers på antibiotika. Det kan selvfølgelig være at det Ikke er noe alvorlig med Hi , men det kan også være det motsatte...er derfor man har leger som kan vurdere det. Og er man litt engstelig i tillegg fordi man er gravid, så synest jeg at ihvertfall fastlegen kan ta seg den tiden det tar å sjekke opp i dette. Anonymkode: a3c35...a17 Streptokokkinfeksjon i halsen er en av de vanligste infeksjonene man kan ha. Og de aller fleste trenger ikke legevakt for det. Det kan helt fint vente til fastlegen åpner hvis almenntilstanden er god. Anonymkode: 2cd6c...f26
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #34 Skrevet 5. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tja, de lærde strides der. Hva er vitsen med å ta Paracet som gravid for litt halsvondt? Anonymkode: f9300...9fc Tja, jeg vet ikke hvilke lærde som strides, Felleskatalogen er ganske klar hvertfall. Anonymkode: acfd1...660
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #35 Skrevet 5. juli 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, jeg vet ikke hvilke lærde som strides, Felleskatalogen er ganske klar hvertfall. Anonymkode: acfd1...660 Hehe... ja, den er nok det. Ikke den jeg setter min lit til, det tar litt tid før den oppdateres for å si det sånn... Anonymkode: f9300...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #36 Skrevet 5. juli 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Streptokokkinfeksjon i halsen er en av de vanligste infeksjonene man kan ha. Og de aller fleste trenger ikke legevakt for det. Det kan helt fint vente til fastlegen åpner hvis almenntilstanden er god. Anonymkode: 2cd6c...f26 Ja, kommer vel an på hvor lenge man har gått med halsvondten og hvor vondt det utvikler seg til å bli. Selv slet jeg med å svelge vann til slutt, så er nå glad jeg fikk komme til hos kveldslegen Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #37 Skrevet 5. juli 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe... ja, den er nok det. Ikke den jeg setter min lit til, det tar litt tid før den oppdateres for å si det sånn... Anonymkode: f9300...9fc Den teksten er godkjent av SLV i november 2017, så den er relativt ny. Hvilke kilder bruker du? Anonymkode: acfd1...660
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #38 Skrevet 5. juli 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, kommer vel an på hvor lenge man har gått med halsvondten og hvor vondt det utvikler seg til å bli. Selv slet jeg med å svelge vann til slutt, så er nå glad jeg fikk komme til hos kveldslegen Anonymkode: a3c35...a17 Hi beskriver det ikke akkurat sånn da... Hi beskriver noe som til nød passer inn hos fastlegen (men som de fleste ikke hadde tenkt var noe å bekymre seg over.). fint for deg at du fikk hjelp, men dette handler ikke om din opplevelse -det er jo ikke likt i beskrivelse i det hele tatt. Anonymkode: f00a2...a2b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #39 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, kommer vel an på hvor lenge man har gått med halsvondten og hvor vondt det utvikler seg til å bli. Selv slet jeg med å svelge vann til slutt, så er nå glad jeg fikk komme til hos kveldslegen Anonymkode: a3c35...a17 Hadde du reist på legevakten med det hi beskriver da? Anonymkode: 7112e...fcc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #40 Skrevet 5. juli 2018 Har vært til legen. Betennelse i kjeveleddet! Absolutt ikke forkjølet. Drit vondt å spise og svelge Hi. Anonymkode: 4d63a...7f8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #41 Skrevet 5. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært til legen. Betennelse i kjeveleddet! Absolutt ikke forkjølet. Drit vondt å spise og svelge Hi. Anonymkode: 4d63a...7f8 Så bra at det ikke var noe alvorlig da Har hatt det samme. Kjempe vondt, men en god unskyldning til å slippe å snakke så mye i en periode 😅👍 Anonymkode: f00a2...a2b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #42 Skrevet 5. juli 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så bra at det ikke var noe alvorlig da Har hatt det samme. Kjempe vondt, men en god unskyldning til å slippe å snakke så mye i en periode 😅👍 Anonymkode: f00a2...a2b Ja helt sant 😂😂 Anonymkode: 4d63a...7f8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #43 Skrevet 5. juli 2018 Og til dere som sier jeg er hysterisk så har jeg mistet et barn i magen pga infeksjon så er veldig redd H.i Anonymkode: 4d63a...7f8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #44 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og til dere som sier jeg er hysterisk så har jeg mistet et barn i magen pga infeksjon så er veldig redd H.i Anonymkode: 4d63a...7f8 Men ikke halsinfeksjon vel? Infeksjoner i underlivet er jo ikke bra når man er gravid. Anonymkode: f9300...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #45 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi beskriver det ikke akkurat sånn da... Hi beskriver noe som til nød passer inn hos fastlegen (men som de fleste ikke hadde tenkt var noe å bekymre seg over.). fint for deg at du fikk hjelp, men dette handler ikke om din opplevelse -det er jo ikke likt i beskrivelse i det hele tatt. Anonymkode: f00a2...a2b Og det jo enda bra, for med de rådene som hagler inn her, så er det bare å legge seg ned til "det går over" fremfor å,bruke helsevesenet til det det er ment for 😀 Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #46 Skrevet 5. juli 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du reist på legevakten med det hi beskriver da? Anonymkode: 7112e...fcc Ja, hvis det hadde vart i mer enn en uke, så hadde jeg nok det. Det har tross alt samme symptomer som jeg hadde med streptokokkhals, men heldigvis for HI, så hadde hun noe helt annet😊 Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #47 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis det hadde vart i mer enn en uke, så hadde jeg nok det. Det har tross alt samme symptomer som jeg hadde med streptokokkhals, men heldigvis for HI, så hadde hun noe helt annet😊 Anonymkode: a3c35...a17 Har det vart i en uke og du ikke er døende, så kan det vente til fastlegen åpner. Anonymkode: 2cd6c...f26
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #48 Skrevet 5. juli 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis det hadde vart i mer enn en uke, så hadde jeg nok det. Det har tross alt samme symptomer som jeg hadde med streptokokkhals, men heldigvis for HI, så hadde hun noe helt annet😊 Anonymkode: a3c35...a17 Men hadde det vart en uke, så tar man kontakt med fastlegen, ikke legevakten Anonymkode: 7112e...fcc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #49 Skrevet 5. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hadde det vart en uke, så tar man kontakt med fastlegen, ikke legevakten Anonymkode: 7112e...fcc Det kommer vel an på hvor ille det har blitt når helgen er slått inn. Da er ihvertfall ikke fastlegen på jobb i denne kommunen. Da er kveldsvakten eneste alternativ. Anonymkode: a3c35...a17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #50 Skrevet 5. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kommer vel an på hvor ille det har blitt når helgen er slått inn. Da er ihvertfall ikke fastlegen på jobb i denne kommunen. Da er kveldsvakten eneste alternativ. Anonymkode: a3c35...a17 Men i går var det onsdag, så langt i fra helg. Er det i helg, så blir det selvfølgelig noe annet Anonymkode: 7112e...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå