Gå til innhold

Mat på campingferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere på campingtur ? Vi skal være borte i et par uker og tenker å grille endel, men har dere flere tips? Vi er 2 voksne og barn fra 6-15 år. 

Anonymkode: 3a3b0...a14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ofte hatt med stormkjøkken/primus også. Da kan man lage litt mer. Suppe, steke kjøttdeig, speilegg. Er dere på campingplass har de ofte kjøkken med komfyr og mikro tilgjengelig. På camping kan man jo også ta med kokeplate og bestille plass med strømuttak. Ellers kan man jo grille det meste, men man går jo litt lei i lengden.

Anonymkode: e3ab4...bf6

Skrevet

Hvis det er på Østlandet utgår desverre grillingen for tiden. Her er det totalforbud mot åpen ild på grunn av tørken. Da anbefaler jeg spekemat, frediggrillet kylling, reker og andre ting man ikke trenger å varme.

Anonymkode: 8bdcd...ae2

Skrevet

Hva legger du i camping ferie?  Er det med campingvogn, i telt eller i campinghytter?  Er det på campingplass eller ikke? Og hvor i verden skal dere?

Vi er hvert år på camping ferie i Sverige,  bor på hytte på campingplass hvor det er utegrill og kjøkken. Griller noe, og spiser noe ute. Har vel ennå tilgode på 10 år å lage oss middag på kjøkkenet, men det er jo fordi det er såpass billig å spise ute. Lager forøvrig egg og bacon til frokost hver dag.

Anonymkode: 09aa0...629

Skrevet

Hvis diner i vogn- helt vanlige middager. Er ikke spesielt vanskelig å lage alt fra suppe til kjøttkaker. Vi bor i telt ogmed mitt stormkjøkken har jeg laget supper, taco, pasta med kjøttdeig, burgere og mye mer. 

Anonymkode: 3e174...f55

Skrevet

Vi er på ferie med båt men utfordringen er det samme, mindre plass og utstyr og gjerne mindre lagringsplass for matvarer. Jeg lager gjerne one-pot-pasta, supper, gryteretter, pytt-i-panne. Hjemme liker jeg ikke ferdig oppkuttet salat men på tur er den meget praktisk. Piffer opp med litt tomat, paprika og agurk.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er på Østlandet utgår desverre grillingen for tiden. Her er det totalforbud mot åpen ild på grunn av tørken. Da anbefaler jeg spekemat, frediggrillet kylling, reker og andre ting man ikke trenger å varme.

Anonymkode: 8bdcd...ae2

På sørlandet også, ble totalforbud igjen nå

Anonymkode: 6ec5a...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...