Gå til innhold

Utdanning og valg videre i livet. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassisk i-landsproblem. 

Nærmer meg 40 og har hele livet gått for de fornuftige valgene. Tok utdanning etter hva som ga jobb osv. 

Nå har vi ikke allverdens lån på huset og mannen tjener mer enn godt nok til å håndtere det. Så jeg kan egentlig gjøre hva jeg vil. Har jo blitt litt satt med årene, redd for nye ting, mistet litt troen på meg selv. Jeg er veldig lei jobben min, finner ingen glede i det jeg gjør. 

Tenker tre valg her: 

1. Ta en master innen fagfeltet jeg alt jobber i. Forhåpentligvis vil litt pause fra jobb og mulig skifte av jobb, gjøre at jeg endrer syn på det. 

2. Starte helt på nytt. Satse på en semifornuftig utdanning. Noe som jeg liker og er god på, men som er noe mer usikkert mtp jobb. Tenker innen natur og miljø eller arkitekt. 

3.  Være skikkelig ufornuftig og studere det jeg synes er spennende, men som ikke er fornuftig under hele tatt mtp jobb. Ernæring. 

Så, lurer på, hva ville dere valgt og hvorfor? 

Anonymkode: a3e87...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest nærliggende vil kanskje være den masteren, men hva tenker du at den skal lede til? Om du ikke ser for deg å jobbe innenfor området er det vel ikke så lurt allikevel.

Jeg er motsatt av deg og fulgte drømmen min som ung, noe som resulterte i frilansliv og ustabil inntekt. Senere har jeg tatt en bachelor i noe mer fornuftig og har tatt flere årsstudier. Men-har jo ikke lyst til å jobbe med noe annet. Så nå er jeg like langt.

Anonymkode: 046f0...6ed

Skrevet

Velg det spennende. Arbeidslivet er langt. Man bør brenne for det man gjør.

Skrevet

Det semifornuftige er ikke så sikkert mtp jobb, ikke arkitetkt i hvert fall. Det er vanskelig å få fast jobb, og folk blir ofte oppsagt når firmaet får få oppdrag. Er ellers enig med luten, hvis du først skal gjøre en endring, så velg det du brenner for.

Skrevet

Takk for innspill dere 😁 

Har absolutt mest lyst til det siste. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det mest nærliggende vil kanskje være den masteren, men hva tenker du at den skal lede til? Om du ikke ser for deg å jobbe innenfor området er det vel ikke så lurt allikevel.

Jeg er motsatt av deg og fulgte drømmen min som ung, noe som resulterte i frilansliv og ustabil inntekt. Senere har jeg tatt en bachelor i noe mer fornuftig og har tatt flere årsstudier. Men-har jo ikke lyst til å jobbe med noe annet. Så nå er jeg like langt.

Anonymkode: 046f0...6ed

Kan jeg spørre hva du har utdannet deg til?

Skrevet

Ernæring er ikke ille ihht å få jobb?! Hvis du tar ernæringsfysiologi altså. 

Anonymkode: a98c8...db2

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ernæring er ikke ille ihht å få jobb?! Hvis du tar ernæringsfysiologi altså. 

Anonymkode: a98c8...db2

Trodde det var omtrent umulig å få seg jobb etterpå. Men kanskje det er lettere hvis en tar master, så en får tittel klinisk ernæringsfysiolog? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...