Gå til innhold

Hva skal 2 åringen bade i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men i himmelens navn, alminnelig folkeskikk å be små barn bruke badebukse på stranda? Hva slags samfunn er vi blitt? Små barn må da få gå nakne når de bader? 

Dette må forøvrig være et dibfenomen, har vært på flere strender ganske mye i sommer, og her er mange nakne barn. 

Men, skjønner godt at man kan bruke en badebleie/badebukse dersom poden ikke er tørrlagt. Her var vi ferdig med bleier når hun var 16 mnd, så har ikke oppplevd den problemstillingen egentlig. 

Skrevet

Grunnen til at min 2 åring har på seg badebukse er fordi, hvis det skulle være noen som utnytter synet av et nakent barn i nærheten så skal ikke den personen få den gleden. 

Sikkert krisemaksimerende vil noen tenke, men man har da både sett og hørt om tilfellene. 

På hytta får hun gå naken så mye hun orker...

Anonymkode: 4ecfd...563

Skrevet

Naken her i den alderen. Naturlig og deilig for ungene.

Anonymkode: dc52a...9e3

Skrevet

Mine har badet naken eller i badetruse i den alderen. Jeg skjønner ikke vitsen med disse badebleiene, tiss skylles igjennom uansett og om barnet bæsjer så er det bare ekkelt at det ligger gjemt nedi badebleien og spres sakte men sikkert ut mens ungen bader. Mye bedre med vanlig badetruse så ser du det med en gang ungen bæsjer og kan ordne opp.

Anonymkode: 2f0a0...f12

Skrevet

Jeg  bruker badebleie på min gutt,  av å til har jeg badetruse eller uv-drakt oppå 

Anonymkode: aef87...c0c

Skrevet
47 minutter siden, Optatium skrev:

Men i himmelens navn, alminnelig folkeskikk å be små barn bruke badebukse på stranda? Hva slags samfunn er vi blitt? Små barn må da få gå nakne når de bader? 

Dette må forøvrig være et dibfenomen, har vært på flere strender ganske mye i sommer, og her er mange nakne barn. 

Men, skjønner godt at man kan bruke en badebleie/badebukse dersom poden ikke er tørrlagt. Her var vi ferdig med bleier når hun var 16 mnd, så har ikke oppplevd den problemstillingen egentlig. 

Jeg ser nesten aldri nakne barn på strendene her jeg bor, så jeg er ikke enig i at det nok er et dibfenomen

Anonymkode: 41ea7...164

Skrevet

Badebleie og badedrakt! 

Anonymkode: 7ed99...13a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, hvorfor ikke? Hun syns badedrakta hennes er råfin (Anna og Elsa på den) og elsker å kle på seg badedrakt hjemme og late som hun bader. Når vi skal i svømmehallen løper hun å henter badedrakta og ville nok byttet både smokk og kosebamse mot den drakta 😄

Anonymkode: 836c8...149

Da er det greit syns jeg 😊Jeg har en straks 2 åring. Han har gått naken på stranda. Er det bare én liten dukkert, er det greit å gå naken syns jeg . Er vi på stranda flere timer, går han med bleier og bader naken, eller badebleie.

Anonymkode: a2621...d57

Skrevet
30 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg ser nesten aldri nakne barn på strendene her jeg bor, så jeg er ikke enig i at det nok er et dibfenomen

Hvor er dette? Har badet mye på diverse strender i Oslo og Telemark i sommer. Massevis av nakne småunger.

Så jævlig trist at nakenhet hos småunger både seksualiseres og forbindes med uhøflighet. 

Jeg tror nok også denne opptattheten av kropp og hva som sømmer seg og ikke, henger sammen med at småbarn får komplekser for kroppen sin i barnehagealder. 

Anonymkode: 818d1...5a3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er dette? Har badet mye på diverse strender i Oslo og Telemark i sommer. Massevis av nakne småunger.

Så jævlig trist at nakenhet hos småunger både seksualiseres og forbindes med uhøflighet. 

Jeg tror nok også denne opptattheten av kropp og hva som sømmer seg og ikke, henger sammen med at småbarn får komplekser for kroppen sin i barnehagealder. 

Nå legger du ord i munnen min, for jeg har ikke seksualisert det eller forbundet det med høflighet i det hele tatt. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor det å ha på seg en badebukse gjør at barna får komplekser for kroppen sin, Mine barn har ingen komplekser selv om de har badetøy på seg på stranden, jeg skjønner virkelig ikke sammenhengen

Skrevet

På Herr Sønn brukte vi badebleie. Da han var bleiefri starter vi med badeshorts. Han har aldri badet naken - selv ikke i egen hage.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes det faktisk er litt ekkelt når barn løper nakne rundt i tid og utide. 

Skrevet

Her går vesla på 2.5 i badedrakt, badebleie eller vi-drakt. Alt ettersom hva hun ønsker selv. For min del (og hennes, forsåvidt) kunne hun godt gått naken. Men med tanke på alt av mobiltelefoner med kamera og ekle folk, vil jeg ikke risikere at hun skal bli motiv for noe...:/ Fælt det skal være slik, men tør ikke annet.

Anonymkode: b8eca...2f7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her går vesla på 2.5 i badedrakt, badebleie eller vi-drakt. Alt ettersom hva hun ønsker selv. For min del (og hennes, forsåvidt) kunne hun godt gått naken. Men med tanke på alt av mobiltelefoner med kamera og ekle folk, vil jeg ikke risikere at hun skal bli motiv for noe...:/ Fælt det skal være slik, men tør ikke annet.

Vi-drakt = uv-drakt..

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå legger du ord i munnen min, for jeg har ikke seksualisert det eller forbundet det med høflighet i det hele tatt. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor det å ha på seg en badebukse gjør at barna får komplekser for kroppen sin, Mine barn har ingen komplekser selv om de har badetøy på seg på stranden, jeg skjønner virkelig ikke sammenhengen

*uhøflighet* skulle det stå

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor badedrakt på et så lite barn?

Anonymkode: f3317...c8b

For å slippe solkrem på tissen og rumpa?

Anonymkode: 013ac...8b9

Skrevet

1) ikke uten klær, det er skjemmende og unødvendig.

2) badebleie hvis du smører ofte.

Jeg har en på 2,5, men hun har veldig lys hud, og uansett hvor mye jeg snører blir ungene gjerne røde (prøvd både 30 og 50 i flere merker) Så jeg har ofte på en uvdrakt hvis vi skal være der i mer enn 1 time. Badebleie under så ikke det kommer bæsj på stranda. 

Anonymkode: 72561...2fc

Skrevet

Noen her i tråden synes det er uhøflig med nakne barn. Det synes jeg er trist. Det blir litt som at man blir støtt av å se mødre som ammer. Det er tross alt helt naturlig.

Andre synes det er uklokt med nakne barn på stranda, pga. en forsvinnende liten sjanse for pedofile. Det er mer forståelig, men likevel trist.

Jeg har lest avisartikler om fire år gamle jenter som er flau over rumpa si. Det er klart det kommer fra et sted. At vi beveger oss lengre og lengre unna at nakenhet er naturlig tror jeg spiller en stor rolle.

Bikinioverdel på jenter som ikke har bryster *er* seksualiserende, selv om du som mor ikke tenker slik. For hvorfor har den fem år gamle jenta egentlig på bikinioverdel? Mens den fem år gamle gutten ikke har det? Da sier man jo at barns brystvorter må dekkes til – hvis de er jenter, vel å merke.

Jeg snakker ikke om barn i skolealder, eller som er i begynnende pubertet. Men tre, fire år gamle barn som har sluttet med bleie mener jeg burde kunne bade nakne uten at noen blir støtt eller bekymrer seg.

Anonymkode: d3a89...59b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, nakenhet er da hverken seksualisert eller ansett som uhøflig, det er bare helt naturlig for både meg og barna mine å ha en truse på når man er på stranden...

Vi han helt fint gå nakne her hjemme, barna kan helt fint bade nakne i egen hage og ingen av dem (eldste er nå 17 år) har noen komplekser heller.

Hvorfor i alle dager skulle man få komplekser av å ha truse på stranden?

Anonymkode: eea40...3c0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å slippe solkrem på tissen og rumpa?

Anonymkode: 013ac...8b9

Og hvorfor skal man liksom ikke kunne ha det?

Anonymkode: 0da30...a4e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, nakenhet er da hverken seksualisert eller ansett som uhøflig, det er bare helt naturlig for både meg og barna mine å ha en truse på når man er på stranden...

Vi han helt fint gå nakne her hjemme, barna kan helt fint bade nakne i egen hage og ingen av dem (eldste er nå 17 år) har noen komplekser heller.

Hvorfor i alle dager skulle man få komplekser av å ha truse på stranden?

Går 17-åringen rundt naken i heimen??

Skrevet

Ikke nakne barn på stranda! Hvertfall ikke om de ikke er renslige enda. De slipper også sand og sånn opp i rompa med noe på seg. 

Anonymkode: 6e05c...659

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ut og bade i morgen, det skal være ute og mange andre barn som kommer til å være der også. Er det vanlig med bare badebleie eller må de ha badedrakt? I såfall hvilken badedrakt? 

Anonymkode: 1cc66...72d

I havet: bare rumpa.

I basseng: badebleie.

Anonymkode: bb674...0ba

Skrevet
2 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg er 47 og gjør det...

Skrevet
13 timer siden, MammantilNurket skrev:

På Herr Sønn brukte vi badebleie. Da han var bleiefri starter vi med badeshorts. Han har aldri badet naken - selv ikke i egen hage.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes det faktisk er litt ekkelt når barn løper nakne rundt i tid og utide. 

Det var da langt over gjennomsnittet snerpete.

Skrevet
2 timer siden, MammantilNurket skrev:

Hehe, nei ikke rundt omkring. Men han kan gå fra badet til rommet sitt f.eks, begge deler er i en annen etasje enn stue og kjøkken ;)

Både jeg og mannen er over 40 år og gjør det samme, ingen av oss låser døra når vi dusjer og vi kan fint gå nakne fra badet til soverommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...