Gå til innhold

Hva skal 2 åringen bade i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut og bade i morgen, det skal være ute og mange andre barn som kommer til å være der også. Er det vanlig med bare badebleie eller må de ha badedrakt? I såfall hvilken badedrakt? 

Anonymkode: 1cc66...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naken? Det gjør 3,5åringen her, og hun var langt fra alene om det pp stranda idag. 

Skrevet

Naken her også... 

Anonymkode: 62733...9a6

Skrevet

Naken. Evt badebukse.

Anonymkode: 353a1...d5c

Skrevet

Det holder jo med badebleie

Anonymkode: 41ea7...164

Skrevet

Badebleie hvis han fortsatt bruker bleier. Naken hvis ikke.

Anonymkode: d3a89...59b

Skrevet

Mine har hatt badebleie i basseng, men på stranden har de bare hatt badebukse. 

Nakne har de bare vært hjemme i hagen, jeg synes ikke de trenger være det på stranda (annet enn når vi skifter da) 

Anonymkode: eea40...3c0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mine har hatt badebleie i basseng, men på stranden har de bare hatt badebukse. 

Nakne har de bare vært hjemme i hagen, jeg synes ikke de trenger være det på stranda (annet enn når vi skifter da) 

Enig med deg i at unger ikke trenger å være nakne på stranda

Skrevet

Badebukse eller badebleie. 

Naken syns jeg ikke noe om, både med tanken på sand over alt og bæsjeuhell. 

Anonymkode: f3317...c8b

Skrevet

Pleier å bruke badebleie med badedrakt over når vi bader i basseng. 

Ute på stranda bruker hun enten bare badedrakt eller bader naken. 

Nå bæsjer hun til forutsigbare tider slik at jeg er ganske sikker på at det ikke kommer noen uhell. Hvis ikke ville jeg nok brukt badebleie på stranda og. 

Anonymkode: 836c8...149

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pleier å bruke badebleie med badedrakt over når vi bader i basseng. 

Ute på stranda bruker hun enten bare badedrakt eller bader naken. 

Nå bæsjer hun til forutsigbare tider slik at jeg er ganske sikker på at det ikke kommer noen uhell. Hvis ikke ville jeg nok brukt badebleie på stranda og. 

Hvorfor badedrakt på et så lite barn?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg i at unger ikke trenger å være nakne på stranda

Hvorfor, egentlig? Har hørt flere som sier dette i det siste, blant annet min nærmeste barnløse venninne som reagerte på at jeg lot minste gå i bare bleia i hagen, og hun fikk nesten bakoversveis da jeg sa at toåringen går naken på stranda. "Hun kan jo like gjerne lære seg at man kler på seg" var det eneste jeg fikk til svar. Nå har hun store komplekser for sin egen kropp, da. Er det det det ligger i? 

Skrevet

MIne har badet nakne til de selv ønsket å ha på badetøy. Det skjedde sommeren før skolestart. Hadde de ikke selv ønsket det da, er det mulig jeg hadde bestemt det. 

Anonymkode: 62733...9a6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor, egentlig? Har hørt flere som sier dette i det siste, blant annet min nærmeste barnløse venninne som reagerte på at jeg lot minste gå i bare bleia i hagen, og hun fikk nesten bakoversveis da jeg sa at toåringen går naken på stranda. "Hun kan jo like gjerne lære seg at man kler på seg" var det eneste jeg fikk til svar. Nå har hun store komplekser for sin egen kropp, da. Er det det det ligger i? 

Jeg også lurer på dette! Syns det er mye verre å seksualiserte toåringer i en bikini. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor badedrakt på et så lite barn?

Tja, hvorfor ikke? Hun syns badedrakta hennes er råfin (Anna og Elsa på den) og elsker å kle på seg badedrakt hjemme og late som hun bader. Når vi skal i svømmehallen løper hun å henter badedrakta og ville nok byttet både smokk og kosebamse mot den drakta 😄

Skrevet

Badebleie eller naken

Anonymkode: e26fb...176

Skrevet
6 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg også lurer på dette! Syns det er mye verre å seksualiserte toåringer i en bikini. 

Jeg lurer også. Forstår det hvis barnet selv ønsker det. Argumentet med sand i baken faller på sin egen urimelighet. Etter fem barn har jeg erfart at det er ingenting som fanger opp og holder på så mye sand som badebukser. 

Anonymkode: 49cf8...0a6

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker det best, og er vant til at ungene ikke går nakne på stranda. Jeg jobber i bhg og nå i varmen bades det ofte, ingen som får gå nakne der heller. For meg har det ingenting med syn på egen kropp, om det har det for andre vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg lot min 2åring gå naken på stranden sist, da jeg hadde glemt badebuksa hans. Han la fra seg en diger kabel i vannet🙈🙈 Dey var dødsekkelt og ikke minst pinlig da vi ikke akkurat var alene der. Aldri mer! Badebleie eller en stram badebukse som fanger opp uhell. Vi har en fin fra Polarn med en gummiert innetruse for eventuelle uhell. 

Skrevet
1 minutt siden, Blondzilla skrev:

Jeg lot min 2åring gå naken på stranden sist, da jeg hadde glemt badebuksa hans. Han la fra seg en diger kabel i vannet🙈🙈 Dey var dødsekkelt og ikke minst pinlig da vi ikke akkurat var alene der. Aldri mer! Badebleie eller en stram badebukse som fanger opp uhell. Vi har en fin fra Polarn med en gummiert innetruse for eventuelle uhell. 

Å jakte på flytere er ganske kleint 🤣

Skrevet

Kommer helt an på om barnet er bleiefri eller ikke.

Bruker det bleie fremdeles, badebleie, viss ikke, naken

Anonymkode: 5cd5c...0e1

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare normal "skikk og bruk"

Har ingenting med egen kropp å gjøre, her hjemme kan vi alle gå nakne, ingen er sjenerte eller skjuler seg. Vi dusjer også nakne i felles garderober i svømmehaller. Ungene her er ikke sjenerte og har sett helt normale kropper fra de var små

Men ute blant folk, som f.eks på en badestrand, er det normal folkeskikk å ha på seg en badetruse. Mine har brukt sånne med strikk rundt lårene som fanger opp uhell så lenge de brukte bleie og vanlige svømmetruser etter det. 

Jeg reagerer ikke negativt når jeg ser en naken liten rumpe på stranden, men for meg er det helt naturlig å ha på en truse.

Skrevet

Oj. Ble overrasket over at det er så mange som mener en 2åring(!) må bruke bleie eller badetruse på stranda... her går både 2åringen og 5åringen nakne på stranda! 5åringen velger selv av og til å ha på badebukse, men liker best å bade naken. 

Anonymkode: 0da30...a4e

Skrevet

For min del har ikke dette noe med kropp å gjøre, men med normal folkeskikk. Bæsj i vannet eller på stranden er så jævla uappetittlig. 

Skrevet

Jeg er langt over gjennomsnittet opptatt av folkeskikk, høflighet og hensyn til andre mennesker, men dette ser jeg virkelig ikke på som mangel på manerer. Enig i at det er lurt med en "oppsamler" hvis det er fare for uhell, men har aldri opplevd uhell med noen av mine barn. Og uansett; når bleieperioden er over er det heller ingen fare.

Anonymkode: 49cf8...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...