Gå til innhold

greit og ta med 8åring på 12 årsgrense?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har så lyst til og se fallen kingdom, han har sett jurassic world mange ganger siden han var ca 7,men tenker jo at det er jo annderles på kino enn hjemme. han er lang for alderen, så han ser ut som en 10-11 åring, må vel være 9 for og slippe inn

Anonymkode: 13a4e...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen ???

Skrevet

Det er ikke noe problem egentlig, for han er ikke gammel nok til å bli med. Din skal vel ikke lure inn din 8 år gamle sønn for å se en 12 årsgrense kino? Tenk på holdningene du viderefører. 

Anonymkode: 3e1a3...dbe

Skrevet

Idiot.

Anonymkode: c255f...18e

Skrevet

Som du skriver må de være ni år. Min åtteåring har også veldig lyst. Han er skikkelig dinonerd. Han må vente til den kommer på Blu-ray. Da kan jeg se den først, og så avgjøre om han kan få se den sammen med meg. Synes det er stor forskjell på å se den på kino og hjemme i stua. Svakere inntrykk og man kan se deler av filmen dersom enkelte scener er for voldsomme. 

Anonymkode: 02128...51d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har så lyst til og se fallen kingdom, han har sett jurassic world mange ganger siden han var ca 7,men tenker jo at det er jo annderles på kino enn hjemme. han er lang for alderen, så han ser ut som en 10-11 åring, må vel være 9 for og slippe inn

Så lenge han ikke skriver som en åtteåring går det sikkert fint.

Anonymkode: 57d10...652

Skrevet

Nei han kommer ikke inn på filmen uansett,å aldersgrensen er der av en grunn!!

Anonymkode: 7f1df...bd9

Skrevet

Takk for alle svar.

Vi så den i går :) og han digget den.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar.

Kjempe flott av deg som voksen å lære barna at det er helt greit å bryte regler en ikke er enig i..

Skrevet
On 7/4/2018 at 12:12 PM, Anonym bruker said:

Kjempe flott av deg som voksen å lære barna at det er helt greit å bryte regler en ikke er enig i..

det bryr jeg meg ikke om, han er 1 år i fra. synes mange av dere her inne er veldig hysteriske

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det bryr jeg meg ikke om, han er 1 år i fra. synes mange av dere her inne er veldig hysteriske

Regler er der av en grunn!! Er heller du som er ett dårlig forbildet med å vise barna at det er helt greit å bryte regler vi ikke liker.

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Regler er der av en grunn!! Er heller du som er ett dårlig forbildet med å vise barna at det er helt greit å bryte regler vi ikke liker.

ditt problem... jeg bryr meg ikke

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel litt av problemet at du ikke bryr deg om felles regler..

Skrevet
På 4.7.2018 den 10.40, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar.

Jeg har gjort det samme med min unge, hun er ganske lang for alderen og det har ikke vært noe problem å få henne med på kino med høyere aldersgrense. Nå har det ikke vært skumle filmer vi har sett, heller mer komedier. Ungen har ikke tatt skade av det, så synest ikke det er så ille som alle skal ha det til. Om man er 8eller 10, så kan man jo være mer moden for sin alder og da går det som regel helt fint :) 

Anonymkode: 069ab...a00

Skrevet

Er dere like åpne for at ungene skal drikke alkohol, kjøre, ha sex ol før de når aldersgrensen? Hvordan forklarer dere eventuelt at dette er aldersgrenser de må holde?

Anonymkode: dddeb...001

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere like åpne for at ungene skal drikke alkohol, kjøre, ha sex ol før de når aldersgrensen? Hvordan forklarer dere eventuelt at dette er aldersgrenser de må holde?

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 069ab...a00

Skrevet

Herregusd! Man sammenligner ikke sex, alkohol og bilkjøring med ANBEFALTE aldersgrenser på kino??? Aldersgrense på kino er en anbefaling, som er ulik fra land til land på de samme filmene. Sex, alkohol osv er lovpålagte aldersgrenser. 

Anonymkode: cd24d...621

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregusd! Man sammenligner ikke sex, alkohol og bilkjøring med ANBEFALTE aldersgrenser på kino??? Aldersgrense på kino er en anbefaling, som er ulik fra land til land på de samme filmene. Sex, alkohol osv er lovpålagte aldersgrenser. 

Anonymkode: cd24d...621

Likevell har det noe med hvordan du lærer barna å forholde seg til aldersgrenser.

Et barn som drikker alkohol eller kjører bil når det er 14 kan heller ikke straffes. De fleste mener uansett ikke det er greit, selv om barnet er "modent for alderen" og har veldig lyst.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bryr deg ikke, men kan hende ditt barn bryr seg. Kan hende han eller henne synes at den filmen er skummel, men..Mamma ville ta meg med. ...

Anonymkode: 9aec3...bc3

Skrevet
På 6.7.2018 den 10.17, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spør du her inne, hvis du ikke bryr deg?

Anonymkode: 4520e...a32

Skrevet
På 5.7.2018 den 15.13, Anonym bruker skrev:

Han er jo ikke 1 år fra, det er 12 års grense!

Skrevet
On 7/7/2018 at 3:11 PM, Anonym bruker said:

Han er jo ikke 1 år fra, det er 12 års grense!

er man 9 kan man gi med en voksen

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er man 9 kan man gi med en voksen

mener du GÅ med en voksen?

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

mener du GÅ med en voksen?

Ja, skrev feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...