Gå til innhold

Ønsker å bli gravid etter spontan


hjelpesløs

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettet hatt spontanabort som begynte hinn dagen. Jeg har tette eggledere og tidligere vært gravid utenfor livmor der jeg fikk beholde begge eggledere. Jeg er livredd for at jeg skal bli gravid utenfor livmor igjen og lurer på om noen har noe råd? Ønsker barn veldig og ønsker å prøve igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Frykten for å være gravid utenfor livmor igjen vil alltid ligge der i undebevisstheten... jeg måtte operere bort den ene egglederen. Har blitt gravid to ganger etterpå . Naturlige graviditeter som har endt med barn... 

Jeg har fått oppfølging fra gynekolog hvert svangerskap frem til uke 12 for å sjekke at det er graviditet på rett sted.  Vært på ul i uke 6 begge gangene. 

Det er vel ikke noen spesielle råd. For du kan ikle vite om egglederen som graviditeten satt i er funksjonell eller ikke. Men får du oppdaget det tidlig så er det jo ikle så skummelt for deg som om det oppdages når du begynner å få smerter og blod i buken 😉

Anonymkode: ae0c8...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fikk du ordnet at du fikk god hjelp? Følte selv at jeg fikk kjempe dårlig behandling nå når jeg var gravid denne gang og var redd for gravid utenfor livmor.. gynekologen og legen hadde til og med glemt å sende en videre henvisning fordi de sku på ferie.. og da var de usikker på om jeg var gravid utenfor livmor 😕 men endte med spontan, og da var det legevakten som ga meg henvisning liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen og ble henvist. Så forholdt jeg meg til gyn selv etter henvisning. Var hos privat gyn med kommunal avtale så kostet bare 65 kr år gang der. Ble sjekket med ultralyd innvendig. Går mye fortere enn å være hos gyn på sykehuset f.eks. og bedre oppfølging.  

Anonymkode: ae0c8...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...