Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Jeg så nettopp en definere husstandens ene bil som "familiebilen", og obs - dette er overhodet ikke spesielt rettet til deg som nylig skrev det. Jeg lurer på hvordan "familiebil" og "bil" defineres rundt om. Hos oss har vi to likeverdige biler, det har de fleste i omgangskretsen vår også. Vi har to relativt store SUV-er. Er det ev snakk om en stor og en liten bil? Hvem i husstanden bruker hvilken? Hvorfor? Hvorfor er den ene parten verdt en stor, god og sikker bil, mens den andre kjører i en liten? Anonymkode: 5dc2d...0f2
Optatium Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Ganske mange har vel to biler, en litt liten og nett/alternativt en toseter, og en større bil beregnet for mye baggasje og ferie. ☺️
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, Optatium skrev: Ganske mange har vel to biler, en litt liten og nett/alternativt en toseter, og en større bil beregnet for mye baggasje og ferie. ☺️ Javel, det kunne ikke falt meg inn å hatt det du kaller en liten og nett bil. Både jeg og mannen har behov for ordentlige, gode og sikre biler. Vi transporterer både oss selv og ikke minst barna, og det hadde jeg ikke turt i en liten fjert av en bil. Har du sett hvordan svært mange sånne småbiler ser ut etter en kollisjon? Anonymkode: 5dc2d...0f2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Vi har en 7 seter og en 3-seter. Sistnevnte er firmabilen til mannen og den andre er min Anonymkode: a2e01...f2a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Familiebilen vår er en 7-seter Ford s max. Der får hele familien plass, inkludert bagasje. Digre SUVer har dårligere plass til 3 barn i baksetet (midtre setet er lite), og er uaktuelt siden vi har tre nok så store barn (10-13 år). Bil nummer to er en Nissan Leaf. Den blir stort sett brukt til å frakte et barn korte distanser i og rundt byen til kamper/treninger/bursdag osv. Ellers brukes den når en av oss voksne skal på møte. Vi har to biler fordi det ofte er to møter, to kamper, to treninger osv. I hverdagen reiser mannen kollektivt til jobb. Stort sett brukes den større bilen langs veier med høyere hastighet pga. rekkevidde, men jeg synes det i grunn er absurd at folk skal kjøre rundt i svære SUVer som Volvo, BMV osv. for å kjøre ungen i bursdag 2 km unna. Haddd det gått med logistikken, hadde jeg heller hart to små biler. Anonymkode: 351dd...96a
Optatium Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Javel, det kunne ikke falt meg inn å hatt det du kaller en liten og nett bil. Både jeg og mannen har behov for ordentlige, gode og sikre biler. Vi transporterer både oss selv og ikke minst barna, og det hadde jeg ikke turt i en liten fjert av en bil. Har du sett hvordan svært mange sånne småbiler ser ut etter en kollisjon? Anonymkode: 5dc2d...0f2 Okei. Noen må tenke både miljø og økonomi, mens andre kan sitte på sin høye hest og se ned på andres valg. Det er forresten ikke småbiler i seg selv som dårlig tåler kræsj, det er visse bilmerker (både store og små). Mazda feks er en av de bilene med dårligst karosseri, de selges i stort monn både som stasjonsvogn og SUV. En Volkswagen golf derimot, vil være tryggere, selv om den er liten.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 Vi har to biler en liten og nett og en større. Mannen bruker den lille bilen til jobb, samt henter minstemann i bhg med den ca en gang i uka. Kjører en kort streknig i 80 sone, jada ulykke kan skje, men i motsetning til mange andre så sikrer vi hvertfall bakovervendt. Ellers brukes denne bilen kun til korte turer i nærområdet med lav fartsgrense hvis ungene skal sitte på. Den store bilen bruker jeg og den bruker vi alltid hvis vi kjører med ungene lenger enn nærområdet. Anonymkode: 513f6...087
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 Er det egentlig veldig vanskelig å forstå hvorfor ikke alle kjører rundt i store, fine biler? 🤔 Tror ikke det har noe med kjærlighet til barna sine iallefall Anonymkode: cbfb0...51a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå