Gå til innhold

Lille slår hodet sitt hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på litt over året. For en to uker siden begynnte han å slå hode sitt. Med alt fra leker til å stange hode i veggen , gulvet, bordet etc. Hver noen hvorfor han gjør det? Kjefter jeg eller gir han annen oppmerksomhet ler han bare og fortsetter!!! Prøver jeg å avlede han så tar det ett sekund så gjør han det samme;( er kjempe frustrert her stakkars bitte lille har blåmerker i pannen etter dette! Er så utrolig bekymret for han. Noen som har vert bort i det samme?

Anonymkode: be328...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borti en liten jente som begynte å smelle pannen sin i bordplaten, når de gikk til legen så viste det seg at hun hadde dobbeltsidig ørebetennelse. Legen sa da at hun hun smalt pannen i bordet sannsynligvis for å utligne smertene i ørene. Hun var på samme alder som din, og kunne ikke gjøre seg ordentlig forstått med hva som var galt.

Nå sier ikke jeg at ditt barn har ørebetennelse, men den opplevelsen med den jenta fikk meg til å være litt mer obs ved sånne ting. Kan like godt være at han er frustrert og gjør det for oppmerksomhet.

Anonymkode: 6901e...7bf

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært borti en liten jente som begynte å smelle pannen sin i bordplaten, når de gikk til legen så viste det seg at hun hadde dobbeltsidig ørebetennelse. Legen sa da at hun hun smalt pannen i bordet sannsynligvis for å utligne smertene i ørene. Hun var på samme alder som din, og kunne ikke gjøre seg ordentlig forstått med hva som var galt.

Nå sier ikke jeg at ditt barn har ørebetennelse, men den opplevelsen med den jenta fikk meg til å være litt mer obs ved sånne ting. Kan like godt være at han er frustrert og gjør det for oppmerksomhet.

Anonymkode: 6901e...7bf

Han er ellers i topp stand altså. Ikke syk, ikke feber ikke mer grinete eller noe. Men han er i ekstremt utforske humør. Og er blitt mye mer mobil de siste ukene. Har begynt å gå. Kanskje han synes det er litt mye? At ting har skjedd veldig fort?

Anonymkode: be328...34f

Skrevet

Det kan være hans måte å gå ut frustrasjon på når språket ikke er godt nok til å få det ut den veien.  Kan han dunke hodet i en pute istedet?

Anonymkode: 05f46...319

Skrevet

Kan som hun over her sier, være hans måte å kommunisere på eller få oppmerksomhet på. Jeg har en datter som dunket hodet i puten i søvne i mange år. Var ikke noen spesiell årsak til det, hun syntes bare det var behagelig sa hun. Hun gjorde det samme i bilen, da hun satt i bilsetet. Veldig merkelig, og vi ble henvist til utredning for det. Men det var ingen annen forklaring enn at det var en uvane enkelte barn har. Hun er nå 15 og har stoppet med dette. Men det er faktisk ikke så veldig lenge siden.....

Anonymkode: 23eb9...e74

Skrevet

Sønnen min dunket også hodet i veggen når han var sint/frustert når han var mindre. Det gikk over av seg selv når han ble litt større heldigvis :)

Anonymkode: 6fb95...430

Skrevet

Min sønn hadde en kort periode etter han startet i barnehage (14 mndr) der han dunket hodet i gulvet/kanter, tilsynelatende i frustrasjon. Det var i alle fall sånn jeg tolket det. Det var antagelig fryktelig mye for et lite menneske uten skikkelig verbalspråk å hanskes med. Det var ikke noe godt å se, jeg kan ikke huske at han var veldig grinete - normal i humøret, men sliten var han nok. Det gikk over etter en kort periode heldigvis. 

Skrevet

normalt, slutt og være så hystrisk

Anonymkode: 9b4bb...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...