Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Det er en del ting som plager meg, f.eks. at et av barna til mitt søsken går rundt naken, klør seg i rumpa, og tar på mine barns leker. Det synes jeg er ekkelt og ungen er forresten snart skolebarn. Men jeg har ikke turt å si noe. Hvis mamma eller pappa er frekke mot meg, eller barna mine, har jeg ofte ikke turt å si noe. Men jeg VIL si noe! Jeg vil ha en tydelig stemme. Jeg tror én av årsakene er at jeg er veldig sliten, hele tiden (er kronisk syk), og ikke har energi til å ta opp noe som helst, eller si ifra om noe som helst. Det er så vidt jeg orker å oppdra mine egne barn. Og det krever en del energi å hele tiden være på vakt og si ifra om man blir tråkket på. Men er det noen som har tips til hvordan jeg bedre kan si ifra? Anonymkode: d8e06...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Slike ting kan du bare si rett frem: «hello...? Kan ungen ta på seg en truse? Jeg vil ikke ha rumpebakterier på ungen min» Anonymkode: e56d2...a84
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Skjerm deg selv. Ikke ta imot alle disse energityvene i ditt hjem. Anonymkode: 306c1...676
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Dette sliter jeg også med, er konfliktsky både hjemme og på jobb. Så om noen har flere tips så mottas de med takk. Anonymkode: bafd4...cd6
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Du bruker mer tid på å irritere deg i etterkant enn å si ifra med en gang. Sett deg selv i respekt! Fikk et nytt liv da jeg lærte meg å være tidlig tydelig. Det har nesten blitt et mantra. Øvelse gjør også mester. Var tidligere konfliktsky og redd for å ta plass. Nå kan jeg si i fra med en gang og du verden for et nytt liv. Ikke minst slipper man alt styret med å rydde opp i etterkant. Jeg kunne feks si «kanskje» til noe jeg var usikker på om jeg fikk til. Også ble det bare unnskyldninger og styr for å komme ut av det i etterkant. Ville gjerne være snill og please alle. Men det går ikke. Start i det små og si i fra, så vil det bare bli lettere. Om så enkle ting som truse er det aller beste å si det rett ut: nå må du ta på deg truse, og har du klødd deg i rumpa får du gå å vaske hendene. Barn liker at man er tydelig, de tar ikke hint eller irriterte blikk. Anonymkode: 762d4...f5c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Øve øve øve øve... Anonymkode: d80f3...ac9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 Per, gå og ta på deg underbukse. Og etterpå går du på badet og vasker hendene med såpe. Anonymkode: d80f3...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå