Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Vi skulle ha billig ferie, men pengene flyr! Dyrt å være hjemme, is, kafè, take away,grillmat, lekebutikk, badeleker osv. Vanskelig å si nei, men prøver å lage et budsjett nå. Hvor mye handler dere for i solsteken? Anonymkode: dcae7...2d3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Ikke noe mer enn vanlig. Har vel en 2000 kr på matkontoen. Shoppe driver vi ikke med nå, vi er hjemme i hagen Anonymkode: b91e6...14b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Shopping? Det driver vi aldri med... Vi handler dersom det er noe vi trenger, men shopping har jeg ikke gjort på flere år... Selv om vi har ferie, lager jeg middagsplan som inneholder fersk, variert og sunn mat. Vi bruker ca 1800 i uken på mat. Anonymkode: 9fbaa...1c6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Jeg er enig med deg, pengene flyr! Jeg skal stramme inn skikkelig nå frem til ferien. Har vært 1 uke på hytta og det gikk sinnsyk mye penger på drivstoff, ferjer, kafe besøk, litt leker til ungene, mat og godis! *angst* Anonymkode: f2113...86b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Det går ikke mye penger når vi har ferie. Da har vi god tid til å lage mat fra bunnen av og til å gjøre ting sammen. Vi bruker ikke penger på take away eller café. Is har vi i fryseren og når vi er på stranda øl tar vi med mat. Det går litt ekstra på jordbær, men de store summene blir det ikke. Anonymkode: da97b...63c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 1300-1400 ,men 0 stress, har mat jeg trenger i fryseren og vi drar på ferie fredag med alt i prisen, så er ingen fare her kommer hjem igjen den 14 og bruker ikke de pengene jeg har på kontoen heller Anonymkode: 2b953...8a5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Vi bruker sikkert de dobbelte av det vi pleier på mat. Spiser jordbær hver eneste dag (sesong er så kort og jeg elsker jordbær) og med annen snadder flyr hundrelappene. Shopping gjør vi ikke, hvem går mer enn nødvendig på handlesenter i dette vær? Anonymkode: 69c63...2bf
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 Normalt bruker vi 6000 kr i mnd på mat, nå i ferien går det mellom 6-8000 kr. Så vi har vel igjen 3-4000 vi bruker på mat.Vi er på hytta, så blir mye grilling. Sverige er ikke langt unna,så kjøtt handler vi der. Ellers går det litt til kafébesøk, restaurant 1 gang eller 2. Sommerleker har vi masse av på hytta 😊 Anonymkode: 653c7...0d2
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 Har 6000 å bruke på ferie og mat (altså ut juli). Vi har telt, så null problem. På telttur bruker man også mindre penger på mat da vi bare har stormkjøkken. Blir middag hver dag, men billige varianter. Regner ikke med å bruke alt på ferien, men kanskje 4000,- til bensin og mat. Anonymkode: 2dad9...a8c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 Går ikke mye penger på mat, bruker kun penger på melk, brød,pålegg,frukt og slikt. Shampo/balsam kjøper jeg i 1000ml flasker på blivakker. Jeg handler alltid inn mye mat på tilbud, så jeg har alltid grillmat/kjøttdeig og div i frysen. Is var nettopp på tilbud til 40% da kjøper jeg inn MYE! Kafé og take away gidder jeg ikke bruke penger på. Bortkastet tull! Jeg baker heller saftige kanelsnurrer 🙊 Shopping gjør jeg når vi reiser på ferie 😁 ellers handler jeg inn vinter klær om sommeren, og sommerklær om vinter. Jeg er tilbuds freak 😅 Anonymkode: 6b4ff...2aa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle bruke særlig mye mer penger på mat i ferie hjemme eller på hytta. Vi spiser omtrent som vanlig, kanskje litt mindre og faktisk rimeligere mat enn i hverdagen. Is kjøper jeg i butikken og putter i fryseren, kafé skjer av og til, restaurant en gang eller to i løpet av ferien. Sparer ikke, men sløser heller ikke. Anonymkode: 0cf19...2ba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Skrevet 2. juli 2018 I har rundt 60 000 igjen på kontoene. Men det er mest mannen min som var da det er ikke til bruk liksom. Anonymkode: 5f9ca...1c3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #13 Skrevet 2. juli 2018 Nei, lønnskonto + sparekonto + ubenyttet del av rammelån gir meg mulighet til å svi av 4 millioner. Jeg har tenkt å bruke ca 3000,- Noe mat og noen bursdagsgaver og feriebøker. I en del av ferien vil det gå svært lite penger, i andre halvdel mye. Anonymkode: d5a54...ea5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 Fram til den 15, går det maks 3000 kr. 1000 kr går til at ene barnet mitt, skal være med noen på ferie. Ellers må jeg leve billigst mulig, da vi skal både ha Spania ferie og en storby ferie her. Anonymkode: 871f6...503
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 Jeg har seks tusen igjen til den 12. Jeg har ikke begynt ferie enda. Mannen og barna er hjemme, de bruker ikke noe ekstra denne uken. All ferie er betalt. Men mat og inngang kommer da i tillegg. Det tar jeg på lønnen som kommer 12. Mamma skylder meg noen tusenlapper som jeg får den 12. Satte av 17 000 ekstra til sparing denne måneden og. Regner med pengene kommer til å fly på storbyferie i august, men skal ikke bruke mer enn jeg har budsjettert for. Stresser ikke. Verken barnehage eller sfo skal betales med kommende lønn så da er det over 6000 ekstra der. Anonymkode: b03c2...47f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 Nå har vi endel penger på brukskontoene våre. Tror vi har rundt 50000 tilsammen. Skal brukes til feriepenger i syden blant annet Anonymkode: 124f7...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå