Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Forrige helg var jeg på tur med ei venninne på hytta hennes. Jeg hadde med meg hund og barn var hos faren sin, så han hadde hele helgen fri og for seg selv. Velfortjent. Han drar på fest med en kompis til en gjeng jeg ikke aner hvem er. Selvfølgelig helt greit. Men når jeg kommer hjem sier han at han har drukket 96% fra tønne og det var det beste han hadde drukket. Han ble så perfekt full og ikke dårlig. Og han skrøt så mye av det. Jeg fikk helt vondt i magen jeg. Synes ikke det var greit i det hele tatt. Er det teit av meg? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 18dc2...afe
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forrige helg var jeg på tur med ei venninne på hytta hennes. Jeg hadde med meg hund og barn var hos faren sin, så han hadde hele helgen fri og for seg selv. Velfortjent. Han drar på fest med en kompis til en gjeng jeg ikke aner hvem er. Selvfølgelig helt greit. Men når jeg kommer hjem sier han at han har drukket 96% fra tønne og det var det beste han hadde drukket. Han ble så perfekt full og ikke dårlig. Og han skrøt så mye av det. Jeg fikk helt vondt i magen jeg. Synes ikke det var greit i det hele tatt. Er det teit av meg? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 18dc2...afe Kan lett bli perfekt full den ene gangen, men det betyr ikke at man blir det neste gang. 96 bør ikke oppegående folk drikke mener jeg. For stor risiko at det kan være noe galt. Det er jo noe jeg til og med lærte av foreldrene mine da jeg var 18. Hvis man avsolutt skal drikke sprit drikk polsprit Anonymkode: 7ef77...d31
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 Skjønner ikke helt problemet. Og hvem har drukket 95% fra en tønne? Anonymkode: 61770...50a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Hvem har drukket fra tønne? Er det faren til barnet du mener, men var ikke barnet der eller var det med deg på hytta? Du skriver ganske forvirrende Anonymkode: e19a5...59e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Jeg tror jeg har skjønt det. Du hadde med deg hunden på hyttetur. Barna var hos faren sin (din eks). Kjæresten din dro på tur med kompisen sin og en vennegjeng du ikke vet hvem er. Kjæresten din drakk 96% sprit fra en tønne, og har i ettertid skrytt av det. Du synes ikke dette er greit. Hva reagerer du på egentlig? At han har kost seg på fest? Eller at han snakker om det etterpå? Anonymkode: 5a481...c5c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 Er det farlig å drikke 96 % sprit? Jeg spør fordi jeg ikke aner, kjenner ingen som har drukket det. Er det fordi det er hjemmebrent, og man risikerer å drikke noe skikkelig ille, typ russere som blir blinde av dårlig sprit? Anonymkode: dbb98...bf8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 synes du overreagerer Anonymkode: 3320f...d85
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det farlig å drikke 96 % sprit? Jeg spør fordi jeg ikke aner, kjenner ingen som har drukket det. Er det fordi det er hjemmebrent, og man risikerer å drikke noe skikkelig ille, typ russere som blir blinde av dårlig sprit? Anonymkode: dbb98...bf8 Hjemmebrent er hjemmebrent (altså hjemmelaget sprit) så sant det ikke er importert hjemmebrent. Det kan ikke bli «farlig» i form av at du kan bli blind eller dø av det (så sant du ikke drikker for mye vel og merke, men det samme gjelder polsprit). Smuglersprit/russesprit/importert hjemmebrent vet man aldri helt sikkert hva. Det kan inneholde metanol som i beste fall gjør man blind i værste fall dør av det. «Fordelen» med skikkelig hjemmebrent er at det ikke er tilsatt masse smakstilsetninger, det hevdes også at polsprit er tilsatt en liten mengde vreknubgsmiddel for å unngå at folk skal drikke seg ihjel (men dette kan jeg ikke bekrefte). God hjemmebrent er derfor helt ren og for mange forårsaker det mindre fyllesyke dagen derpå (merk jeg skriver god, for mye hjemmebrent smaker høgg hvis de som har laget det ikke er flink i renseselsprosessen). All sprit (polsprit) lages forøvrig som 96% også blandes det ned til ønsket prosent. Jeg har vanskelig for å tro at kjæresten din har drukket dette reint. Han har nok blandet det i drink eller som karsk. For rent er det helt forferdelig å svelge, det kan også være veldig farlig. Men, de fleste som driver med denne typen produksjon blander det stort sett ned til svakere saker da det er lettere å dosere/blande til gode drinker. Så jeg tror nok ikke du skal være å bekymre deg hvis kjæresten din vet hvor dette kom fra. Da er det ikke noe verre å drikke hjemmbrent enn absolutt fra polet... Anonymkode: 9c11b...057
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hjemmebrent er hjemmebrent (altså hjemmelaget sprit) så sant det ikke er importert hjemmebrent. Det kan ikke bli «farlig» i form av at du kan bli blind eller dø av det (så sant du ikke drikker for mye vel og merke, men det samme gjelder polsprit). Smuglersprit/russesprit/importert hjemmebrent vet man aldri helt sikkert hva. Det kan inneholde metanol som i beste fall gjør man blind i værste fall dør av det. «Fordelen» med skikkelig hjemmebrent er at det ikke er tilsatt masse smakstilsetninger, det hevdes også at polsprit er tilsatt en liten mengde vreknubgsmiddel for å unngå at folk skal drikke seg ihjel (men dette kan jeg ikke bekrefte). God hjemmebrent er derfor helt ren og for mange forårsaker det mindre fyllesyke dagen derpå (merk jeg skriver god, for mye hjemmebrent smaker høgg hvis de som har laget det ikke er flink i renseselsprosessen). All sprit (polsprit) lages forøvrig som 96% også blandes det ned til ønsket prosent. Jeg har vanskelig for å tro at kjæresten din har drukket dette reint. Han har nok blandet det i drink eller som karsk. For rent er det helt forferdelig å svelge, det kan også være veldig farlig. Men, de fleste som driver med denne typen produksjon blander det stort sett ned til svakere saker da det er lettere å dosere/blande til gode drinker. Så jeg tror nok ikke du skal være å bekymre deg hvis kjæresten din vet hvor dette kom fra. Da er det ikke noe verre å drikke hjemmbrent enn absolutt fra polet... Anonymkode: 9c11b...057 Brekningsmiddel skulle det stå 🙈 Anonymkode: 9c11b...057
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Brekningsmiddel skulle det stå 🙈 Anonymkode: 9c11b...057 Haha! Røverhistorie! Anonymkode: 53a64...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå