Gå til innhold

Er jeg urimelig eller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mannen litt "ekkel"

Han bruker klut til alt på kjøkkenet..  vasker bord og benker med den, barna og gulvet med samme klut. Jeg syns det er ekkelt, han syns jeg er urimelig og fisefin...

Hva er normalen her?

Anonymkode: 23c1d...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Man bruker ikke den samme kluten på bord og benker som man bruker på gulv og unger. Og den kluten jeg bruker på benkene har uansett vaskemiddel jeg ikke ønsker å vaske barna med, jeg kunne aldri tenkt meg å vaske meg selv med den kluten. Jeg synes han er uhygienisk

Anonymkode: 3ae7a...193

Skrevet

Spør om han vasket tissen og rompa med kluten han vasket seg i ansiktet med? I den rekke følgen. 

Vet at noen gjør det altså.

Anonymkode: b1e02...1d0

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Man bruker da ikke samme klut på kjøkkenbenken som på unger og gulv! Én klut til benken, én til gulvet og én til ungene. 

Skrevet
35 minutter siden, Minnieropptatt skrev:

Man bruker da ikke samme klut på kjøkkenbenken som på unger og gulv! Én klut til benken, én til gulvet og én til ungene. 

Det syns jeg og

Hi

Skrevet

En klut til hvert formål, helt enkelt. Kjøkkenkluter er ekle, og jeg bytter daglig, og om mannen hadde vasket barnet med den hadde jeg regnet med det hadde klikket for han. 

Skrevet

Jeg kan godt bruke kjøkkenkluten til å tørke opp på gulvet, men da går den på vask etterpå, ikke tilbake til å vaske benken.

Egentlig er jeg usikker på om det hadde vært farlig. Det er mulig det er flere skadelige bakterier på benken enn på gulvet. Det vet jeg ikke.

Anonymkode: d7e73...94f

Skrevet
2 minutter siden, mamma_bergen skrev:

En klut til hvert formål, helt enkelt. Kjøkkenkluter er ekle, og jeg bytter daglig, og om mannen hadde vasket barnet med den hadde jeg regnet med det hadde klikket for han. 

Æsj ja.

Min mann sier vi ikke trenger å vaske kluten en gang, bare kjøre den i mikroen, da dør bakteriene sier han 😣😣😣

Skrevet

ÆSJ!!!

Anonymkode: 4410b...9d4

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj ja.

Min mann sier vi ikke trenger å vaske kluten en gang, bare kjøre den i mikroen, da dør bakteriene sier han 😣😣😣

Det har han rett i, men ren blir den jo ikke

Anonymkode: 3ae7a...193

Skrevet

Kjøkkenkluten skal brukes til benk, bord og komfyr etc. - aldri på hverken gulv eller barn. 

Dette er grunnleggende hygiene. 

Anonymkode: f2ff7...392

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøkkenkluten skal brukes til benk, bord og komfyr etc. - aldri på hverken gulv eller barn. 

Dette er grunnleggende hygiene. 

Anonymkode: f2ff7...392

Jeg er jo enig, men om kluten er vasket gjør det vell egentlig ikke noe?

Skrevet

Det er uhygienisk. Slik gjorde bestemor mi og.......Tørket bordet, noe søl på gulvet for så å tørke barna rundt munnen. Æsj. Hun hadde selvsagt en klut/fille til hvert formål, men når først hun var i gang med litt småsøl, brukte hun samme til alt, altså den kluten som var på kjøkkenet til benk og bord.

Anonymkode: 97d62...b97

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er uhygienisk. Slik gjorde bestemor mi og.......Tørket bordet, noe søl på gulvet for så å tørke barna rundt munnen. Æsj. Hun hadde selvsagt en klut/fille til hvert formål, men når først hun var i gang med litt småsøl, brukte hun samme til alt, altså den kluten som var på kjøkkenet til benk og bord.

Anonymkode: 97d62...b97

Det er det mannen min gjør og 😣😣

Skrevet

Vi har én klut til kjøkkenbenken, én til gulvet og én til barna. Alle tre skiftes 2-3 ganger i uka.

Anonymkode: 5136e...f7c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er mannen litt "ekkel"

Han bruker klut til alt på kjøkkenet..  vasker bord og benker med den, barna og gulvet med samme klut. Jeg syns det er ekkelt, han syns jeg er urimelig og fisefin...

Hva er normalen her?

En klut som har vært brukt på gulvet skal aldri under noen omstendigheter opp på benkene og bordet! Det er barnelærdom fra skolekjøkkenet. 

Å vaske barna med kjøkkenkluten er enda mer far out. Du er ikke fisefin.

Anonymkode: 1adde...c0a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo enig, men om kluten er vasket gjør det vell egentlig ikke noe?

Tar du en ren fille opp av skuffen kan du jo bruke den på barna først så på bordet og så på gulvet. Men ikke i noen annen rekkefølge.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar du en ren fille opp av skuffen kan du jo bruke den på barna først så på bordet og så på gulvet. Men ikke i noen annen rekkefølge.

Det virker jo som det mest opplakt, men egentlig blir jo det å spre ungenes bakterier utover benken og benken s utover gulvet. Jeg ville kanskje tro at gulvet var det stedet med færrest farlige bakterier.

Skrevet

Det hender jeg vasker gulv (flekker altså, ikke den ukentlige gulvvasken) med kjøkkenkluten, men da går den rett til vask etterpå å vaskes på 90 grader før den  på nytt brukes på benken. Kunne ikke falle meg inn å bruke kjøkkenkluten til å vaske ungene, men oldemoren til barnet gjør det. Jeg har ikke sagt noe, men har begynt å sitte klar med våtservietter så jeg rekker å vaske før hun gjør det 😄

Anonymkode: 83389...126

Skrevet

Tørke barn med oppvaskklut? Det hørtes spesielt ut.

Brukes den på gulv må den selvsagt til vask. Men vet at svigermor heller ikke er nøye på dette. Eller å bytte den, kan lukte bakteriene..yuk

Anonymkode: 2d6ba...fc3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj ja.

For et merkelig resonnement. Så hvis du driter i en kasserolle, fyller på med vann og koker i 5 min så er vannet, ifølge han, rent? Fordi alle bakteriene er døde? Den var ny, gitt.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Mannen din er uhygienisk. Du har helt rett, man bruker ikke samme klut  til alt

Anonymkode: 53013...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...