Gå til innhold

Ang bæring av barn i bæresele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 28, er det fremdeles ok å bære storesøster i bæresele? Noe hensyn jeg bør ta? Storesøster er 10 kg, 14 mnd

Anonymkode: 0b036...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det gjør noe for babyen i magen sin del, det går vel mest på hva du orker og ryggen og knærne dine orker av ekstra belastning. Hvis du ikke har noen plager av det så går det nok fint å bære litt i bæresele fortsatt, men jeg tenker at det er lurt å begrense det til kortere bæreøkter/turer fremover mtp at graviditet i seg selv er belastning for kroppen. Du vil nok merke det på kroppen når du ikke kan bruke bæresele lenger, at det blir for ubehagelig og slitsomt.

Anonymkode: e622b...f31

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke tenke meg at det gjør noe for babyen i magen sin del, det går vel mest på hva du orker og ryggen og knærne dine orker av ekstra belastning. Hvis du ikke har noen plager av det så går det nok fint å bære litt i bæresele fortsatt, men jeg tenker at det er lurt å begrense det til kortere bæreøkter/turer fremover mtp at graviditet i seg selv er belastning for kroppen. Du vil nok merke det på kroppen når du ikke kan bruke bæresele lenger, at det blir for ubehagelig og slitsomt.

Anonymkode: e622b...f31

Er det jeg har tenkt selv, må uansett bære på henne.. Har ikke mye valg.

Men har vært redd for å kverke baby i magen 😕😕😔

Skrevet

Kan du bære henne på ryggen? Hva med vogn?

Jeg fikk beskjed om at så lenge kroppen var vant til å bære( for meg trene med vekter) så går det bra. Men du kjenner fort på kroppen hvis det ikke går bra.

Anonymkode: eee31...2ff

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du bære henne på ryggen? Hva med vogn?

Jeg fikk beskjed om at så lenge kroppen var vant til å bære( for meg trene med vekter) så går det bra. Men du kjenner fort på kroppen hvis det ikke går bra.

Anonymkode: eee31...2ff

I den alderen blir det jo mye bæring så bæring kommer jeg ikke utenom. Men akkurat nå tenkte jeg på hvordan jeg skal klare å reise til familien min som bor i Oslo. Skal fly alene til og fra. Lurte på om det vil gå bra med bæresele (Har vogn med i bagasjen) 😊😊

Skrevet

Jeg bar til fødsel. Ingen problem så lenge det ikke medfører ubehag. Ungen var 12 kg

Anonymkode: 18a1c...c28

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bar til fødsel. Ingen problem så lenge det ikke medfører ubehag. Ungen var 12 kg

Anonymkode: 18a1c...c28

Godt å høre 😍😍

Skrevet

Her bærer de gravide ansatte i barnehagen på de minste barna stadig vekk. Hvis de overlater det til kollegaer så er det fordi det blir tungt for kroppen, ikke fordi det er farlig for babyen i magen.

Anonymkode: 74992...355

Skrevet

herregud, ungen er så stor ,da kan den virkelig gå selv

Anonymkode: 09ff1...492

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle barn på 14 mnd kan gå. 

Anonymkode: 9dced...518

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Ikke alle barn på 14 mnd kan gå. 

Anonymkode: 9dced...518

da er det noe feil, de aller fleste går da

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe feil fra eldre enn 18 mnd. Så vet du det. Står på helsenorge, samt info fra helsesøster osv. 

Anonymkode: 22e79...6d8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: a9311...18a

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt blåst? Ikke alle barn går når de er 14 mnd. 

Du bør virkelig lese deg opp litt! Du fremstår ufattelig uvitende. 

Anonymkode: 82f24...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...