Gå til innhold

AAP borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på møte med veileder i slutten av mai. Snakket om veien videre. Hadde et vedtak på aap som gikk ut 30 juni og det skulle søkes om videreføring. Har ikke hørt noe fra de, og nå står jeg kun som arbeidssøker på mitt nav 😞

Kan veileder ha glemt å søke? Har jo ikke fått avslag eller noe.

Får jo ikke kontaktet de nå, derfor jeg spør her.

Anonymkode: c8bb6...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg inn melding på "mitt NAV". Da får du svar innen et par arbeidsdager. 

Anonymkode: 81371...836

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var på møte med veileder i slutten av mai. Snakket om veien videre. Hadde et vedtak på aap som gikk ut 30 juni og det skulle søkes om videreføring. Har ikke hørt noe fra de, og nå står jeg kun som arbeidssøker på mitt nav 😞

Kan veileder ha glemt å søke? Har jo ikke fått avslag eller noe.

Får jo ikke kontaktet de nå, derfor jeg spør her.

Det ligger ikke meldekort der på deg heller?

Anonymkode: d957a...55b

Skrevet

Fortsett å send meldekort. Og spør på ditt nav og inne på aktivitetsplanen. Så har du gjort ditt. Hører du ikke noe innen noen dager, så purrer du.

Kan være du har fått forlenget det, men at papirene er på vei i posten.

Anonymkode: 44b1b...292

Skrevet

Jeg får post fra de i Digipost. Står sende meldekort, men det er jo for denne uka her. Kan sendes neste helg.

Gått med vond klump i magen i hele dag.

Hi

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får post fra de i Digipost. Står sende meldekort, men det er jo for denne uka her. Kan sendes neste helg.

Gått med vond klump i magen i hele dag.

Hi

Ring de med en gang i morgen. Det kan godt være at de kan hjelpe deg uten at du snakker med saksbehandler.

Skrevet

Jeg har gått på AAP siden starten av AAP, og før der igjen rehabiliteringspenger. Jeg opplever stort sett at vedtaket kommer etter sluttdato. 

Anonymkode: 2b6d3...0c4

Skrevet

De klarer ikke å holde unna. Antall arbeidsoppgaver har økt mens antall arbeidere er lik som før. Var iallfall den beskjeden jeg fikk. Jeg fikk beskjed om å søke om sosialstønad. Vedtaket mitt gikk ut I mai. De regnet ikke med at jeg fikk innvilget nytt før det var gått 12 uker. Jeg kan ikke sende meldekort for det kommer ikke opp. Jeg går på tiltak, men hvordan skal jeg komme meg dit uten penger? 

Anonymkode: df029...ddb

Skrevet

Fikk svar fra NAV nå om at saken ligger til behandling. Rart det ikke står under mine saker på mitt nav da.

HI

Skrevet

Det skal stå inne på ditt NAV. Rart det ikke gjør det. Sist tok det meg 12 uker å vente på vedtak, men jeg har overgått 4 år (nå 3). Hvis det har gått under 3 år, trenger ikke dette innom NAV forvaltning for godkjenning, og bør egentlig være en enkel sak. 

Anonymkode: b284a...b16

Skrevet

Det samme skjedde med meg til jul. Min veileder skulle søke om vederføring av AAP, men det hadde skjedd en svikt med ny saksbehandler som jeg skulle få. Jeg skrev til de på nav.no men ringte i tillegg og forklarte situasjonen. Tok ca 1 uke-10 dager før jeg fikk pengene. Så var jeg deg ville jeg ringt i tillegg og forklart at dette ikke er din feil, det er saksbehandler som har gjort en feil så du skal ikke vente i 12 uker, for du søker jo ikke på nytt. 

Anonymkode: e06a6...f72

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk svar fra NAV nå om at saken ligger til behandling. Rart det ikke står under mine saker på mitt nav da.

HI

Fikk du noe beskjed om hvor lang tid det vil ta da? Jeg fikk  godkjent et nytt år på AAP i mai, og da forsto jeg det som at det omtrent bare var en formalitet så lenge jeg hadde en aktivitetsplan som ble fulgt og ikke var i stand til å jobbe. Jeg kan ikke skjønne at det skal ta ukesvis å godkjenne, det er jo saksbehandler som gjør det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Enda ikke fått vedtak 😞 Purret to ganger. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enda ikke fått vedtak 😞 Purret to ganger. 

Hva sier de til at det tar så lang tid da? Får du sosialstønad nå da?

Skrevet

Har ikke søkt om noe. Fikk mld fra saksbehandler på mandag om at saken var til behandling. Lever på samboeren.

Skrevet

Jeg kan forresten sende meldekort. Vet ikke om det er positivt.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan forresten sende meldekort. Vet ikke om det er positivt.

Du skulle vel sende meldekort i helgen som var, fikk du AAP utbetalt på mandag

Skrevet

Ja. Men bare halv sum siden vedtak gikk ut 30 juni. Står neste meldekort kan sendes fra 21 juli.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men bare halv sum siden vedtak gikk ut 30 juni. Står neste meldekort kan sendes fra 21 juli.

Uff, jeg hadde blitt superstresset hvis det hadde vært meg. Men jeg er eneste voksen, så har bare de pengene jeg får, så det hadde vært helt krise hvis jeg ikke hadde fått penger

Skrevet

Jeg er stressa 😞

Skrevet

Bare tenker - kan de bruke så lang tid på et evnt avslag? Da burde de gjort det med en gang så jeg kunne søkt annen stønad.

Skrevet

Jeg har fått vedtak 🙏

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått vedtak 🙏

👍

Skrevet

Da jeg holdt på med det der for en stund siden, så glemte de å behandle søknaden min, så da jeg ringte de for 3 gang på 6 mndr , ble jeg satt over til en lenger oppe i systemet , som ordet det på to dager. Hadde ventet i 6 mndr og ringt og purret to ganger før og fikk begge gangene beskjed om at søknaden var til behandling. Den ene vet ikke hva den andre bedriver med der inne på nav, man får nytt svar for hver gang man ringer inn. Jeg måtte ta opp kredittgjeld fordi det tok så lang tid, var ikke snakk om at nav dekket gjeldsrentene på kredittkortet. Purr på de hver dag om du må.

Anonymkode: 31804...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...