Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Jeg er nå syv måneder. Bortsett fra de første ukene der jeg gjemte meg litt bort og trengte å være alene så har dette vært et veldig greit svangerskap så langt. Jeg føler meg skikkelig harmonisk og rolig og formen er topp. Var med et vennepar i går, hun er også gravid. Jeg er ikke supergod venn med henne, vi er så forskjellige, hun er storbyferie og shopping, jeg er mer hytte og friluftsliv, så praten kan gå litt tungt. Likevel kommer vi godt overens når vi treffes slik vi fire. Så startet praten rundt graviditeten. Mannen sier, jeg har hørt mye rart om kvinner som er gravide men Anna er jo roligere og mer avslappet enn noensinne. Så ler kompisen og bare ser på kona og sier, kanskje du skal gå kurs hos Anna. Og så bare eksploderte hun, skal ikke gjengi alt men det var mye stygt som kom ut, i tillegg kalte hun meg «den perfekte drittkjerringa» vi valgte bare å reise hjem vi. Altså, jeg sa INGENTING annet enn at jeg var så glad formen var fin helt i starten av diskusjonen, og nå er jeg en drittkjerring. Har tenkt så mye på det i dag og er skikkelig lei meg. Mannen snakket med kompisen sin i dag og han beklager på vegne av kona. Ærlig talt, er dette virkelig normalt? Har aldri opplevd noe så ubehagelig i hele mitt liv. Anonymkode: f8ba9...e4f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Kanskje han ikke er så smil med henne og nå fikk hun nok? Kanskje han sammenligner dere ofte? Jeg hadde ikke likt om mannen hadde sagt noe lignende, selv om jeg ville tatt det opp privat, uten å skylde på en tredje. Anonymkode: 87b9a...4e3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Jeg har et familiemedlem som blir en regelrett heks når hun er gravid. Mulig det er hormoner, men slik oppførsel aksepteres ikke fra min side, hormoner eller ei. Jeg minimerer nå kontakten med henne også når hun ikke er gravid. Man skal få litt slack når man er gravid, men utskjelling, manipulering og faenskap er ikke innenfor. Denne damen er langt over streken. Hormoner er ingen unnskydning. Anonymkode: 248bd...c2b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Det der er ugreit! Men han kompisen høres også ganske blåst ut. Vil tippe at det ikke er første gang han bommer med selvironi på hennes vegne Anonymkode: b7016...712
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Stakkar, mannen utleverte og undergravde henne jo... Ingen liker å få høre «hun er flinkere og snillere en deg». -Det kan være andre grunner til at hun var hva han mener er hormonell, kanskje hun maser på han fordi han er idiot hun må «oppdra» 🤷🏻♀️ Poenget er at ingen vet hvordan de egentlig har det. Og ikke ta det personlig -Hun ble bare vonbroten av mannen sin. Nå må ikke du bli hormonell og nærtagende heller, dette er mellom de to -dere var bare tilfeldige skyteskiver. Anonymkode: d1205...d94
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Dersom hun har et fælt svangerskap med mye kvalme, smerte og er sliten feks vil det fort føles urettferdig ut å skulle "lære" av noen som også er gravid, men som har et lett svangerskap. Samboer prøvde på det noen ganger. "Alle de andre" gravide som var så blide og ikke klagde og som orket ting, hvorfor kunne ikke jeg være slik liksom?! Jeg var hun med kvalme hele tiden, vondt, sliten, bekkenløsning, halsbrann og søvnproblemer. Samboer fikk høre det for å si det sånn, men allikevel forstod han det aldri helt. Så meget mulig at det aller mest var ham som skulle skjelles ut, men formuleringen ble litt uheldig. Kanskje Anonymkode: 56f24...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå