Gå til innhold

Sønnen min er så liten og tynn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De andre guttene (10 år) begynner å se ut som begynnende "mini-ungdommer", mens gutten min er gjerne et hodet lavere og mye spinklere enn de andre... når han står ved siden av de så ser leggene hans ut som små pinner i forhold.

Han er veldig aktiv og det hemmer han jo på ingen måte, men han hadde absolutt trengt å gå opp i vekt litt. Problemet er at han sjelden føler seg sulten og er veldig selektiv når det kommer til mat. Har kjøpt sånne kaloridrikker nå i sommer, for nå er han jo enda mer aktiv og måltidene blir ikke like faste som ellers. Han kan ikke risikere å gå ned mer liksom... :( 

Andre med samme problem?

Anonymkode: f270b...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn som det du beskriver og to "vanlige" barn. Eldste av de to, er 10 år og for 1,5 år siden veide hun 17 kg. Hun ble da tatt inn for utredning for nte gang. De endte på en ibis-diagnose og nå, etter 1,5 år på low fodmap, har hun lagt på seg 11 kg 😊😊😊. Yngste har ikke hatt noen utredning, og spiser vanlig kost, men  i vurderer å begynne med han også. Han er 98 cm og 14 kg. 

Anonymkode: 8190b...92c

Skrevet

Dattera til ei venninne var veldig tynn. Det viste seg etterhvert at hun hadde cøliaki.

Anonymkode: cf569...216

Skrevet

Men han er sikkert ikke den eneste. Ser da guttene i klassen til min sønn, er utrolig forskjellige i størrelsen, noen veldig høye, noen veldig kraftige, en god den normale og noen lave, og tynne. Og de vokser jo i forskjellig tempo. Min sønn var veldig undervektig de første årene på skolen, var grunnet at han var sær i matveien, og ikke ofte sulten. Men jo eldre han har blitt, jo mer liker han, og han spiser mer nå, enn for bare 2 år siden. Han er 11 år. 

Gikk i klasse med en gutt på ungdomsskolen, han var lavere enn alle jentene, og utrolig tynn. I dag er han 1.95 og helt normalvektig.

Da sønnen min var så undervektig, fikk vi beskjed om at så lenge han var frisk, aktiv og spiste greit, så var det ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: dfa87...9e8

Skrevet

Barn er forskjellige akkurat som oss voksne. Det er mange fordeler med å være tynn også. Ta en legesjekk om du er bekymret.

Skrevet

Sønnen min er 148 lang og veier 29 kilo. Lang tynn slamp. Er undervektig grad 2, og ser ut som han kommer rett ut fra en konsentrasjonsleir. Men han bare er sånn. Spiser for å overleve, ikke fordi han liker mat. 

Anonymkode: 0c40b...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...