Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Jeg begynte ferien i går og allerede i går kveld begynte humøret å dale. Vi skal ikke noe spesielt i år, som i fjor. Være på hytta vi har i nærheten og noen småturer, og det er helt greit, men jeg blir så stressa irritert over alt som burde og skulle ha blitt gjort. Slik var det i fjor også. Første uka var preget av dårlig humør og da grudde jeg meg allerede til å begynne å jobbe igjen, men jobber ikke der lenger, så det plager meg ikke nå. Trodde derfor at det var hovedgrunnen i fjor og tenkte at i år skal jeg ikke ødelegge første uka med ferie. Så sitter jeg her da med en overveldende følelse av irritasjon, oppgitthet og så skal vi dra på hytta og la alt være. Tre uker uten at noen av de halveis påbegynte prosjektene blir avsluttet og så til hytta hvor jeg føler at jeg ikke har noe å gjøre. Alt dette er fint, helt til jeg er i ferie, da sliter jeg med å slutte å tenke på det. Og så er følelsen så pms aktig, at det er vanskelig å snu. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje det hjelper å få det ned eller kanskje andre også har det litt slik og har gode tips til å snu tankene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg blir så "destruktiv" og ikke klarer å legge ting fra meg og faktisk ta ferie 😣 Anonymkode: 09870...3c8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Kan dere ikke bruke den første ferieuka på å fikse halvgjorte ting da? Så kan dere reise på ferie med god samvittighet. Anonymkode: 9dc96...288
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Mannen min klarer ikke slappe av på hytta (som er mine foreldres) da han liker best å bli ferdig m prosjekter hjemme i huset og er nok ikke et "hytte v sjøen menneske". Jeg derimot slapper såå godt av på hytta og elsker å være der. Vi løser det ved at vi er noen dager på hytta sammen, jeg hjelper til hjemme noen dager og noen dager er vi hver for oss. Jeg tar m barna på 5 og 7 på tur eller hytta slik at han kan fikse hjemme i fred. Må dere være på hytta sammen hele tiden? Anonymkode: f321f...e9c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Det kan være at det først er når du har tid til å slappe av at bekymringer, stress osv. kommer til overflaten og manifesterer seg som irritasjon og frustrasjon over håndgripelige ting du ser rett foran deg. Kanskje problemet ligger mer i at du i hverdagen kjører deg for hardt? Prøv å tenke at du skal ta dag for dag, øyeblikk for øyeblikk og forsøke å hente krefter. Halvferdige prosjekter kan du fullføre senere. Du må la deg selv få lov til å nyte fullstendig ro. Har du noen venninner du kan sette sv 1 dag til i sommer? Champagnelunsj og en åpen dag sammen ned venner gjør underverker. Hvis du legger dagen til midten av ferien han du glede deg første halvdel av ferien, og leve på opplevelsen resten av ferien. God sommer- gi deg selv lov til å puste.. Anonymkode: 8c139...b02
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Kan ikke mannen din ta med barna på hytta så blir du hjemme noen dager og fikser alt som skulle vært gjort da? Anonymkode: 6be52...e01
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan være at det først er når du har tid til å slappe av at bekymringer, stress osv. kommer til overflaten og manifesterer seg som irritasjon og frustrasjon over håndgripelige ting du ser rett foran deg. Kanskje problemet ligger mer i at du i hverdagen kjører deg for hardt? Prøv å tenke at du skal ta dag for dag, øyeblikk for øyeblikk og forsøke å hente krefter. Halvferdige prosjekter kan du fullføre senere. Du må la deg selv få lov til å nyte fullstendig ro. Har du noen venninner du kan sette sv 1 dag til i sommer? Champagnelunsj og en åpen dag sammen ned venner gjør underverker. Hvis du legger dagen til midten av ferien han du glede deg første halvdel av ferien, og leve på opplevelsen resten av ferien. God sommer- gi deg selv lov til å puste.. Anonymkode: 8c139...b02 Takk! Jeg tror rett og slett du traff spikeren på hodet! Det går i ett i hverdagen og jeg ser, men har ikke tid til å ta innover alt som vi ikke rekker. Jeg skal prøve å ta med meg dine gode råd og sørge for å lande og nyte ferien 😃 det er nok litt småtteri som blir gjort, men det er som du sier, tid til å ta dette senere eller så er det en bonus om noe blir gjort i ferien. Jeg skal også ta til meg forslaget til deg over her om å ta en dag alene hjemme og få gjort unna en del 😊 og til slutt så skal jeg også vurdere endringer i hverdagen som er så fullt opp at jeg knapt er hjemme. Tror nok det er noen hverv som må revurderes og så må jeg øve litt på å si nei. God sommer ☀ Anonymkode: 09870...3c8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk! Jeg tror rett og slett du traff spikeren på hodet! Det går i ett i hverdagen og jeg ser, men har ikke tid til å ta innover alt som vi ikke rekker. Jeg skal prøve å ta med meg dine gode råd og sørge for å lande og nyte ferien 😃 det er nok litt småtteri som blir gjort, men det er som du sier, tid til å ta dette senere eller så er det en bonus om noe blir gjort i ferien. Jeg skal også ta til meg forslaget til deg over her om å ta en dag alene hjemme og få gjort unna en del 😊 og til slutt så skal jeg også vurdere endringer i hverdagen som er så fullt opp at jeg knapt er hjemme. Tror nok det er noen hverv som må revurderes og så må jeg øve litt på å si nei. God sommer ☀ Anonymkode: 09870...3c8 Høres lurt ut Jeg er litt som deg, som kan irritere meg over ting som skulle vært gjort... ved å ta en dag alene får du gjort veldig mye, og jeg kan faktisk kose meg med slike dager fordi de er så sjeldne. Sett på god musikk, ha litt enkel god mat og kos deg med å være helt alene og få gjort alle små-tingene. Da kanskje du blir i bedre humør til resten av ferien også. God sommer Anonymkode: 6be52...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå