Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Jeg blir så oppgitt. Hun hater å bo hjemme, og er sur og tverr store deler av tiden. Skal begynne andre året på videregående. Vil helst på utveksling, men det får hun ikke lov til av økonomiske grunner. Hater skolen, vil ikke ha venner på besøk for det er flaut med broren som er to år yngre og såååå barnslig mener hun. Gidder ikke lufte hunden hun var med på å mase seg til. Blir kjørt til alle treninger og vært med på alle konkurranser hun vil både i innland og utland. Elsker treninger men alt annet er hat. Skal flytte den dagen hun er atten og ALDRI snakke med oss mer. Jeg prøver å snakke med henne, tar henne med på feks øvelsekjøring bare oss, på senteret for litt nye klær feks og så har vi det ok, og så kommer hun på noe hun vil ellr har fått kjeft for og så er vi i gang igjen. Aldri mer enn en halvtime ok humør. Hun mener vi er for strenge med feks leggetid, men hun sovner i elleve tiden og ukene og når hun vil i helgene. I ukedagene sover hun etter skolen også for hun er så trøtt. Hun får være med hvem hun vil, men får ikke drikke alkohol. Det gjør de fleste. Hun kan være inne til midnatt i helger. Helt håpløst mener hun. Jeg blir så sliten og det går ut over hele familien. Nå står ferieturen for døren og mannen er på grensen til å nekte henne å være med for hun ødelegger for de to andre søsknene. Hva søren? Går det over eller er forholdet bare ødelagt? Anonymkode: 6f771...cf8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 hvis hun er 16 kan hun fint være hjemme i ferien . Anonymkode: d1bf8...858
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Du har oppdratt en primadonna. Hvorfor i alle dager driver du sånn service når du får den responsen?? Anonymkode: b5527...1d4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Hvorfor smisker du med henne? Hun ter seg som en bortskjemt primadonna, og du tar henne med på shopping og stiller som sjåfør? Hva med å senke servicenivået, og la henne merke hvor gøy det er å ordne ting selv - f.eks transport? Anonymkode: 595d7...b82
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Er det så ille så får hun skaffe seg en jobb og flytte for seg selv da. (Jeg flyttet selv ut 1.året på vgs) -Man blir litt ydmyk for hva mamma og pappa gjør for en da 😅 Anonymkode: 8ad95...9c0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 Siden hun går andre året på videregående regner jeg med hun er 16/17? Si at hun får lov til å flytte ut, men at hun da selvsagt må jobbe for å tjene penger. Det kan hende hun har godt av det, og jeg regner med forholdet deres blir mye bedre når dere ikke bor oppå hverandre og hun kan komme hjem når hun vil og ikke fordi hun ikke har noe valg. Anonymkode: b45b9...825
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 Enig med resten. Du diller og daller med en bortskjemt prinsesse..med sine holdninger og oppførsel hadde servicenivået gått til null her i huset. Hun er gammel nok til å ta offentlig transport, vaske egne klær, ha deltidsjobb, styre egne leggetider og ta konsekvensene av egne valg. Ville tatt en alvorlig samtale om holdninger og oppførsel og datt hardt mot hardt. Vil hun ikke bo der for hun sette opp budsjett og leie seg en hybel. Anonymkode: 4d144...537
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 Husk på at hun kan kreve underholdsbidrag fra dere iom at hun har videregåendeskolr-rett dersom hun flytter. Ikke sikkert hun uansett vil ha råd til trening og alt annet hun vil holde på med i tillegg da. Anonymkode: 35e39...b03
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 Hvorfor styrer du henne som et lite barn? La henne ordne leggetider, fritidsaktiviteter, shopping osv selv. Skjønner godt at hun blir oppgitt over dere. Anonymkode: df52d...c60
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Klassisk. Hun utnytter dere, og dere gjør deres beste for å bli utnyttet max. Slutt å være hennes tjener. Hun blir ikke blidere, men mulig mer virkelighetsorientert. Hun kan da fint være alene hjemme i ferien Anonymkode: 6ef30...2c2
mamma_bergen Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 Er enig med de andre her, du må slutte å belønne oppførselen hennes. Jeg hadde aldri kjørt på henne, eller shoppet med henne om hun var så utakknemlig og krevende.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 Har en gutt på samme alder selv, fyllt 17 år og skal begynne i 2.klasse på vgs. Han styrer da dagene sine helt selv, kjører motorsykkel, jobber som ekstrahjelp i en butikk, legger seg når han vil osv. Han må gi beskjed til meg om hvor han er, om han kommer til middag osv, men han er stort sett sin egen herre. Jeg driver ikke å detaljstyrer hverdagen hans lenger.... Anonymkode: e0818...1d0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 I motsetning til mange andre her vil jeg si hun høres ut som en ganske normal, litt bortskjemt tenåring. Det blir nok folk av henne etterhvert også skal du se. Jeg var selv slik du beskriver og flyttet hjemmefra rett før jeg fylte 18. Jeg vokste opp og fikk et godt forhold til foreldrene mine når jeg flyttet ut. Hun løsriver seg og tester grenser, ikke unormal adferd det du beskriver. Bit tenna sammen, dette går over. Og hadde latt henne bli hjemme i ferien istedenfor at hun ødelegger for alle andre. Anonymkode: 3b002...547
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor styrer du henne som et lite barn? La henne ordne leggetider, fritidsaktiviteter, shopping osv selv. Skjønner godt at hun blir oppgitt over dere. Anonymkode: df52d...c60 Enig enig enig! Anonymkode: 2bd78...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 Jeg skjønner henne! Hun er så stor at hun bør få legge seg osv akkurat når hun vil! Og det du driver med, prøver å blidgjøre henne med shopping (??!!!) er helt bak mål! Ikke rart hun styrer dere... Anonymkode: 4382a...a09
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 Dere har oppdratt en drittunge. Sett ned foten. La hun bli hjemme i ferien. Vil hun ha ting får hun jobbe for å få førpremiere til det. Hun kan komme seg på treninger selv, dere er ikke taxisjåfører for en utakknemlig drittunge! La henne være oppe så lenge hun vil, så får hun ta konsekvensen av det selv. Anonymkode: cabe8...81c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 herregud, la jenta få litt friere enn dette, hun er snart 17 Anonymkode: 8af0a...4bb
Blondzilla Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 (endret) Når jeg gikk på videregående hadde jeg flyttet hjemmefra, så for meg høres dette helt absurd ut. Slutt å gi henne så mye service og la henne være hjemme i ferien. Endret 29. juni 2018 av Blondzilla
prekæs Skrevet 29. juni 2018 #19 Skrevet 29. juni 2018 La henne få øve seg på å bo alene. Du kan starte med å la være ta vasken hennes og stoppe taxivirksomheten. Så kan du for alvor hjelpe henne med å finne hybel, mens du samtidig hjelper med å skaffe stipendene og lånene hun evnt trenger for å bo for seg selv. Vær gjerne litt ivrig og gi gjerne utrykk for at du støtter henne i tanken på å flytte ut Kanskje hun finner ut at hun tross alt har det fint på all inclusive )
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #20 Skrevet 29. juni 2018 Skal hun ta bussen til trening bruker hun to timer hver vei. Ikke alle bor midt i byen. I bytte for kjøring til trening må hun støvsuge hele huset en gang i uken, har ansvar for å brette alt av tøy som vaskes samt vaske bad en gang i uken. Skulle gjerne latt henne være hjemme i ferien hadde det ikke vært for at vi er borte en måned langt unna. Hun er så surrete at hun har nesten starta brann hjemme mer enn en gang. Leggetid styres i den grad at hun får beskjed at nå legger vi oss og god natt. Om hun sover aner jeg ikke, men hun må faktisk være stille på rommet sitt da hun har to yngre søsken i naborommene som faktisk trenger søvn. HI Anonymkode: 6f771...cf8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #21 Skrevet 29. juni 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal hun ta bussen til trening bruker hun to timer hver vei. Ikke alle bor midt i byen. I bytte for kjøring til trening må hun støvsuge hele huset en gang i uken, har ansvar for å brette alt av tøy som vaskes samt vaske bad en gang i uken. Skulle gjerne latt henne være hjemme i ferien hadde det ikke vært for at vi er borte en måned langt unna. Hun er så surrete at hun har nesten starta brann hjemme mer enn en gang. Leggetid styres i den grad at hun får beskjed at nå legger vi oss og god natt. Om hun sover aner jeg ikke, men hun må faktisk være stille på rommet sitt da hun har to yngre søsken i naborommene som faktisk trenger søvn. HI Anonymkode: 6f771...cf8 Har hun mulighet til å bruke moped da? Evt ta mopedførerbevis om hun ikke har så hun kommer seg rundt litt? Tenker også litt på at jeg tror ikke hun er så surrete som du tror. Mange foreldre klager på at tenåringene deres er noen surrehuer som aldri kommer til å klare seg selv. Likevel viser det seg at de klarer seg utmerket! De klarer det nemlig når de får tildelt ansvar. Anonymkode: 11ea7...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå