Gå til innhold

Noe som hjelper når barn hoster til de spyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

??? som jeg kan få tak i uten lege, Er på ferie 

Anonymkode: 53fe2...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt fastlegen når de åpner, jeg. Du kan få råd selv om du er på ferie. Er du i Norge? Europa?

Anonymkode: 162aa...332

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ringt fastlegen når de åpner, jeg. Du kan få råd selv om du er på ferie. Er du i Norge? Europa?

De åpner ikke før midt utpå dagen. Men skal ringe, ja.. Norge

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De åpner ikke før midt utpå dagen. Men skal ringe, ja.. Norge

Ok, da kan du jo hente ut medisin på resept! Når mine har hostet slik er det bare ventoline som virkelig hjelper (astmamedisin med inhalator).

Siden hun hoster til hun spyr er det kanskje slimhoste? Damp, for eksempel fra varm dusj, kan kanskje lindre litt. Varm drikke også (ikke melk, unntatt morsmelk om barnet ammes). 

God bedring! 

Skrevet

Ok, da kan du jo hente ut medisin på resept! Når mine har hostet slik er det bare ventoline som virkelig hjelper (astmamedisin med inhalator).

Siden hun hoster til hun spyr er det kanskje slimhoste? Damp, for eksempel fra varm dusj, kan kanskje lindre litt. Varm drikke også (ikke melk, unntatt morsmelk om barnet ammes). 

God bedring! 

Men de skriver vel ikke ut ventoline bare ved at man ringer? Man må vel ha en time.. Jeg har det liggende hjemme, for hender jeg er så allergisk at jeg må ta det, så kunne dratt hjem og brukt det uten legens samtykke. Men vet ikke om det er bra/gjør noe, jeg? 

Har ikke dusj her. Kan heller ikke gi varm drikke. Ganske primitivt her. 

Men har spydd utover sengetøyet så må vel hjem uansett. Hjem og rydde, vaske og kose oss 😐🙄 

Men hoster sånn hver gang det er forkjølelse i bildet, så kanskje det er astma... Håper ikke det... 

Skrevet

Dra til legevakta det du er. 

Anonymkode: cba6b...e18

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til legevakta det du er. 

Legevakta for hosting? Det er vel å misbruke ressurser 

Skrevet

Bruk Kry-appen :)

Anonymkode: 0ba3f...192

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men de skriver vel ikke ut ventoline bare ved at man ringer? Man må vel ha en time.. Jeg har det liggende hjemme, for hender jeg er så allergisk at jeg må ta det, så kunne dratt hjem og brukt det uten legens samtykke. Men vet ikke om det er bra/gjør noe, jeg? 

Har ikke dusj her. Kan heller ikke gi varm drikke. Ganske primitivt her. 

Men har spydd utover sengetøyet så må vel hjem uansett. Hjem og rydde, vaske og kose oss 😐🙄 

Men hoster sånn hver gang det er forkjølelse i bildet, så kanskje det er astma... Håper ikke det... 

Det tror jeg faktisk de gjør, skader ikke å spørre. Ville absolutt tenkt astma som en mulighet, alle mine har det, og hoste til oppkast er mest fremtredende hos alle. 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel an på hosten? Jeg har vært på legevakt med toåring som hostet. Ble akutt innlagt på barneklinikken med falsk krupp. Har også vært på legevakt med hoste selv, var streptokokker. Det går ikke over av seg selv, altså. 

Men nå har vi jo avklart at hi trolig kan få hjelp hos fastlegen via telefon. 

Skrevet

Skjær en løk i båter, legg den i en skål med litt vann og sett ved siden av det hostende barnet. 

Anonymkode: 5afb2...f10

Skrevet

Ring legen du, så kan du få råd, evt resept på noe. Jeg og datter har selv ventoline og den korter ned forløpet med hoste noe veldig (så sant det bare er hoste og ikke sykdom). Spurte lege over telefon om det var greit å gi dette til sønn med langvarig hoste, og det kunne jeg bare gjøre. Da forsvant hosten veldig kjapt. Men du skal ikke gi han din ventolin uten å ha konferert lege først altså😉 har ellers hatt god effekt av efedrin ved slimhoste.

Anonymkode: b845f...4d7

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis ungen hoster til den spyr, da er det helt riktig. Det kan feks være kikhoste og det bør helst behandles. Og selv med full vaksinasjon, kan man få kikhoste. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

??? som jeg kan få tak i uten lege, Er på ferie 

Er det slim som kommer opp, bør en kjøpe f eks bisolvon som er slimløsende og prøve det. En ser fort om det er slim eller bare spy!

Anonymkode: 9e8ca...d3e

Skrevet

Er det slim som kommer opp, bør en kjøpe f eks bisolvon som er slimløsende og prøve det. En ser fort om det er slim eller bare spy!

Anonymkode: 9e8ca...d3e

Støtter denne. Jeg har astma og har mye slim i luftveiene til tider, da er bisolvon effektiv

Anonymkode: 48246...865

Skrevet

Høres ut som kikhoste.. 

Anonymkode: 04bf0...45b

Skrevet
På 29.6.2018 den 7.33, Anonym bruker skrev:

Her er det en haug tenåringer med kikhoste. Blir det ille er det greit å sjekke med lege.

Anonymkode: b5ef4...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...