Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 ??? som jeg kan få tak i uten lege, Er på ferie Anonymkode: 53fe2...ea9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Ville ringt fastlegen når de åpner, jeg. Du kan få råd selv om du er på ferie. Er du i Norge? Europa? Anonymkode: 162aa...332
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville ringt fastlegen når de åpner, jeg. Du kan få råd selv om du er på ferie. Er du i Norge? Europa? Anonymkode: 162aa...332 De åpner ikke før midt utpå dagen. Men skal ringe, ja.. Norge Anonymkode: 53fe2...ea9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De åpner ikke før midt utpå dagen. Men skal ringe, ja.. Norge Anonymkode: 53fe2...ea9 Ok, da kan du jo hente ut medisin på resept! Når mine har hostet slik er det bare ventoline som virkelig hjelper (astmamedisin med inhalator). Siden hun hoster til hun spyr er det kanskje slimhoste? Damp, for eksempel fra varm dusj, kan kanskje lindre litt. Varm drikke også (ikke melk, unntatt morsmelk om barnet ammes). God bedring! Anonymkode: 162aa...332
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, da kan du jo hente ut medisin på resept! Når mine har hostet slik er det bare ventoline som virkelig hjelper (astmamedisin med inhalator). Siden hun hoster til hun spyr er det kanskje slimhoste? Damp, for eksempel fra varm dusj, kan kanskje lindre litt. Varm drikke også (ikke melk, unntatt morsmelk om barnet ammes). God bedring! Anonymkode: 162aa...332 Men de skriver vel ikke ut ventoline bare ved at man ringer? Man må vel ha en time.. Jeg har det liggende hjemme, for hender jeg er så allergisk at jeg må ta det, så kunne dratt hjem og brukt det uten legens samtykke. Men vet ikke om det er bra/gjør noe, jeg? Har ikke dusj her. Kan heller ikke gi varm drikke. Ganske primitivt her. Men har spydd utover sengetøyet så må vel hjem uansett. Hjem og rydde, vaske og kose oss 😐🙄 Men hoster sånn hver gang det er forkjølelse i bildet, så kanskje det er astma... Håper ikke det... Anonymkode: 53fe2...ea9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 Dra til legevakta det du er. Anonymkode: cba6b...e18
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dra til legevakta det du er. Anonymkode: cba6b...e18 Legevakta for hosting? Det er vel å misbruke ressurser Anonymkode: 53fe2...ea9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men de skriver vel ikke ut ventoline bare ved at man ringer? Man må vel ha en time.. Jeg har det liggende hjemme, for hender jeg er så allergisk at jeg må ta det, så kunne dratt hjem og brukt det uten legens samtykke. Men vet ikke om det er bra/gjør noe, jeg? Har ikke dusj her. Kan heller ikke gi varm drikke. Ganske primitivt her. Men har spydd utover sengetøyet så må vel hjem uansett. Hjem og rydde, vaske og kose oss 😐🙄 Men hoster sånn hver gang det er forkjølelse i bildet, så kanskje det er astma... Håper ikke det... Anonymkode: 53fe2...ea9 Det tror jeg faktisk de gjør, skader ikke å spørre. Ville absolutt tenkt astma som en mulighet, alle mine har det, og hoste til oppkast er mest fremtredende hos alle. Anonymkode: 162aa...332
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legevakta for hosting? Det er vel å misbruke ressurser Anonymkode: 53fe2...ea9 Det kommer vel an på hosten? Jeg har vært på legevakt med toåring som hostet. Ble akutt innlagt på barneklinikken med falsk krupp. Har også vært på legevakt med hoste selv, var streptokokker. Det går ikke over av seg selv, altså. Men nå har vi jo avklart at hi trolig kan få hjelp hos fastlegen via telefon. Anonymkode: 162aa...332
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 Skjær en løk i båter, legg den i en skål med litt vann og sett ved siden av det hostende barnet. Anonymkode: 5afb2...f10
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 Ring legen du, så kan du få råd, evt resept på noe. Jeg og datter har selv ventoline og den korter ned forløpet med hoste noe veldig (så sant det bare er hoste og ikke sykdom). Spurte lege over telefon om det var greit å gi dette til sønn med langvarig hoste, og det kunne jeg bare gjøre. Da forsvant hosten veldig kjapt. Men du skal ikke gi han din ventolin uten å ha konferert lege først altså😉 har ellers hatt god effekt av efedrin ved slimhoste. Anonymkode: b845f...4d7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Legevakta for hosting? Det er vel å misbruke ressurser Anonymkode: 53fe2...ea9 Ikke hvis ungen hoster til den spyr, da er det helt riktig. Det kan feks være kikhoste og det bør helst behandles. Og selv med full vaksinasjon, kan man få kikhoste. Anonymkode: cba6b...e18
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: ??? som jeg kan få tak i uten lege, Er på ferie Anonymkode: 53fe2...ea9 Er det slim som kommer opp, bør en kjøpe f eks bisolvon som er slimløsende og prøve det. En ser fort om det er slim eller bare spy! Anonymkode: 9e8ca...d3e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det slim som kommer opp, bør en kjøpe f eks bisolvon som er slimløsende og prøve det. En ser fort om det er slim eller bare spy! Anonymkode: 9e8ca...d3e Støtter denne. Jeg har astma og har mye slim i luftveiene til tider, da er bisolvon effektiv Anonymkode: 48246...865
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 Høres ut som kikhoste.. Anonymkode: 04bf0...45b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 På 29.6.2018 den 7.33, Anonym bruker skrev: Legevakta for hosting? Det er vel å misbruke ressurser Anonymkode: 53fe2...ea9 Her er det en haug tenåringer med kikhoste. Blir det ille er det greit å sjekke med lege. Anonymkode: b5ef4...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå