Gå til innhold

Kraftig allergi- yngre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt yngste barn (4,5 år) ble brått veldig allergisk, sannsynligvis gress, for få uker siden. Øynene renner konstant og er hovne. Gutten ser ikke og gnir seg konstant i øynene. Nesen renner. Tynt snørr, som vann. Enkelte dager går det greit. Nærmest symptomfri. Regnværsdager , dager med mindre pent vær. Har vært hos lege og har fått aerius samt lomudal øyedråper. Trengte ikke allergiteste fordi det var så tydelig at han hadde allergi. Nå begynner han også å bli tett i brystet, av og på. De ringer fra bhg titt og ofte fordi han er så allergisk. Finnes det bedre medisiner for så små barn? Får så vondt av han. Vi dusjer alle mann før vi går inn i huset, vi skifter alle klær, vi bytter på sengen hver dag osv. Råd anyone? 

Anonymkode: 8579b...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virkelig? han har ikke vondt av det, barn nå til dags skal overbeskyttes sånn

Anonymkode: 5c763...3f8

Skrevet

Ja gå til legen få allergimedisin (flytende) den er god og på blå resept, få og nesespray og øyedråper. 

Kjempefint at dere er omtenksomme med innemiljøet. 

Kjøp polllenfilter på apoteket og fest forran vinduet og skyll av gutten før han legger seg på kvelden. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo han kan faktisk ha veldig vondt av det og det er ikke bra når det retter seg i brystet.

Skrevet (endret)

Dere kan og mulig få ventoline  for og bruke når det er på det værste med pollen. 

Anbefaler og å få han til en spesialist i astma og allergi hos barn da får han oppfølging.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Siden han reagerer så kraftig, så ville jeg fått han til allergi spesialist. Vet ikke hvor du bor, men jeg har vært veldig fornøyd med Ullevål sykehus. Her er det jeg som har kraftig allergi, og all medfølelse til din sønn. Det er virkelig ikke gøy.

Anonymkode: a23e5...7c8

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at du ikke har peiling på allergi, det kommer i alle varianter. Noen er så hardt rammet, at det hemmer livet deres så ille, at de må bli ufør. 

Skrevet

Dere bør gå til anskaffelse av en luftrenserr med pollenfilter. Jeg kjøpte en nå for å få vekk støv som virvles rundt i rommet pga ene barnet er så plaget av eksem. Vi bor nå i leilighet og må lufte så mye pga varmen, da kommerr også alt mulig inn og det støves ned. Dette har vært underverker for henne. Den har også noe uvlys eller noe for å drepe mye rart. Jeg var ikke så engasjert over hva den gjorde eller ikke, ba en venn som kunne slikt skaffe meg en. 

Men andre barnet som er litt allerrgisk har blitt bedre etterr vi fikk denne. Vi bærer den rundt i huset, hun henter den når hun føler hun trenger den i det rommet hun er i. Setter den på full guffe og lar den stå litt før hun går inn i rommet. Medisinbruken hennes har gått drastisk ned.

Anonymkode: 2905f...44d

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Ja gå til legen få allergimedisin (flytende) den er god og på blå resept, få og nesespray og øyedråper. 

Kjempefint at dere er omtenksomme med innemiljøet. 

Kjøp polllenfilter på apoteket og fest forran vinduet og skyll av gutten før han legger seg på kvelden. 

Hva heter den? Han bruker flytende aerius, men det hjelper ikke nok på de verste dagene. Kan jo legge til at både jeg, mannen og storesøster har allergi. Vi blir veldig dårlig uten medisin (aerius, singulair, øye og nesedråper), men medisinen har ikke effekt på han de verste dagene. Aerius ++ funker veldig bra for oss. Pollenfilter har vi. Det glemte jeg å nevne. Vi har dessverre en veldig stor hage og utearealet til barnehagen består av gress og busker/trær rundt hele uteområdet. 

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Dere kan og mulig få ventoline  for og bruke når det er på det værste med pollen. 

Anbefaler og å få han til en spesialist i astma og allergi hos barn da får han oppfølging.

Skal ringe lege i morgen igjen. Han brukte ventoline med god effekt i første leveår pga bronkiene hans. Det vil sikkert hjelpe på pusten. Han er en meget aktiv gutt, men nå orker han ingen ting. Ikke ser han noe heller. Går på ting osv.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Siden han reagerer så kraftig, så ville jeg fått han til allergi spesialist. Vet ikke hvor du bor, men jeg har vært veldig fornøyd med Ullevål sykehus. Her er det jeg som har kraftig allergi, og all medfølelse til din sønn. Det er virkelig ikke gøy.

Ja, skal kontakte lege. Jeg, mann og storesøster har også allergi, men vanlig medisin funker greit på oss. Storesøster har polaramin i tillegg, til bruk i kriser. Hun hovner svært opp i ansiktet ved kontakt med dyr. Vi er omringet av gress både hjemme og i barnehagen så pollen er jo ikke til å unngå, slik som man kan med dyr. Han er såpass dårlig at han ikke orker særlig aktivitet og at han ikke kan være i barnehagen. Han er meget aktiv til vanlig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere bør gå til anskaffelse av en luftrenserr med pollenfilter. Jeg kjøpte en nå for å få vekk støv som virvles rundt i rommet pga ene barnet er så plaget av eksem. Vi bor nå i leilighet og må lufte så mye pga varmen, da kommerr også alt mulig inn og det støves ned. Dette har vært underverker for henne. Den har også noe uvlys eller noe for å drepe mye rart. Jeg var ikke så engasjert over hva den gjorde eller ikke, ba en venn som kunne slikt skaffe meg en. 

Men andre barnet som er litt allerrgisk har blitt bedre etterr vi fikk denne. Vi bærer den rundt i huset, hun henter den når hun føler hun trenger den i det rommet hun er i. Setter den på full guffe og lar den stå litt før hun går inn i rommet. Medisinbruken hennes har gått drastisk ned.

Anonymkode: 2905f...44d

Takk for tips. Skal absolutt sjekke dette ut! 

Skrevet

Jenta mi har zyrtec flytende tar morgen og kveld. 

Hun har og en steroide nesespray( husker ikke navnet) 

Skrevet

Uff, stakkars.. det er grusomt å være så allergisk! Har ikke mange råd utenom å gå tilbake til legen, tenker han burde få prøve andre medisiner.

Å bruke solbriller kan hjelpe litt på øyeplager. 

Anonymkode: 0a46b...b5b

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nisse!!!!!!

Anonymkode: 77888...0ee

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Humre. Fornøyd med Ullevål? Virkelig? Jeg har gått dit i snart 1 år og hatt 2 timer. Overhodet ikke kommet noen vei på noen som helst måte og de har ikke løftet en lillefinger for å hjelpe engang.

Anonymkode: fa8ec...c06

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig ikke kjent hvor vondt det er å være skikkelig allergisk.

En ting er det man ser som hovne rennende øyne og snørr, en annen ting er det man ikke ser. Hele kroppen som verker, helt tom for energi og eviglang hard influensafølelse.

Anonymkode: 82e04...3b0

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er bare en bablende idiot

Anonymkode: 2e2f3...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...