Gå til innhold

Svangerskapspenger spørsm


*Ninnin*

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har fått svangerskapspenger her?

Hvorfor?

Var det vanskelig og få igjennom? 

Lang behandlingstid?

Kan man jobbe under saksbehandling? 

Event søke for en periode litt lengre frem i tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk tilbudet fra helsestasjonen om å søke på det pga krevende jobb, men ønsket å fortsette så takket nei. Men det virket ikke som at det skulle være vanskelig å få til, så lenge man har jordmor med sin anbefaling på sin side. Mener også det var noe med at jobben måtte skrive under på at tilrettelegging ikke var mulig. For meg virket det som et alternativ til sykemelding, men gikk som sagt ikke videre med dette så litt hull i kunnskapen her. Du får gå inn på nav sine sider å lese om det 😊

Anonymkode: 26f98...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får innvilget svangerskapspenger på grunn av utforendrende jobb. Men her «tvinger» arbeidsgiver deg ut i jobb. Jeg får rett og slett ikke jobbe mer etter uke 8. Jeg har en jobb med mye utageringer i form av vold. 

Du trenger dokumentasjon både ifra arbeidsgiver og lege/jordmor på at du ikke kan stå i jobben og den ikke kan tilrettelegges.

Det er ikke et alternativ til sykemelding. Sykemelding går på deg og dine plager, mens svangerkapspenger er hvis du har en jobb der fosteret kan komme til skade.

Anonymkode: 4e9e3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir tvunget ut i permisjon mener jeg😂

Du kan mest sannsynlig ikke stå i jobb så lenge du har levert søknaden, da risikerer du å få avslag. Og du kan heller ikke være sykemeldt fikk jeg beskjed om. 

 

Anonymkode: 4e9e3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...