Gå til innhold

Hvor lenge kan man vente på første mens?


Førstegangsprøver97

Anbefalte innlegg

Slutta på pilla i slutten av mai i år, og ventet IKM i starten av denne uka, men den har enda ikke kommet og jeg er ganske sikker på at jeg heller ikke har hatt EL.. Er klar over at det kan ta veldig lang tid før ting blir som normalt etter pilleslutt, men hadde så utrolig ustabil syklus før jeg begynte på pilla, hadde mens et par ganger i halvåret. Lurer egentlig bare på hvor lenge jeg må vente på mens før en lege kan gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen kan det ta en mnd før den kommer som normalt, for andre kan det ta mellom 3 og 6 mnd før alt er som det skal. Og for noen igjen kan den være ganske uregelmessig den første tiden pga det har vært en hormonubalanse. 

Med meg tok det 7 uker og siden har den vært regelmessig. 

Men har du tatt el-test og sjekket deg før el I denne perioden? Ikke alle får alle el-tegn. Men som sagt, det kan også ta tid før systemet er tilbake på rett spor. 

Håper svaret hjalp litt 😉 er så individuelt for alle. Tror ikke man oppsøker lege før 6 mnd etter p-pilleslutt dersom den ikke kommer som normalt. Tror jeg har lest det en vei. 

Anonymkode: edf72...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mens et par ganger i halvåret før du begynte på p-pilla.. Har du sjekket opp i det tidligere? 

Anonymkode: edf72...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mens et par ganger i halvåret før du begynte på p-pilla.. Har du sjekket opp i det tidligere? 

Anonymkode: edf72...1fc

Har aldri tenkt på å skjekke det opp for jeg var såppas ung da jeg starta på pilla og tenke at jeg skulle jo aaaldri ha barn..😂 mamma har hatt samme problem hele sitt liv, hun har også cyster på eggstokkene og 2 barn🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med samme med første min, veldig uregelmessig mens. Gikk til gyn og fikk piller for å få både mens og EL, og da satt det på første forsøket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RosaHelikopter skrev:

Jeg slet med samme med første min, veldig uregelmessig mens. Gikk til gyn og fikk piller for å få både mens og EL, og da satt det på første forsøket 🙂

Hvor lenge ventet du før du dro til gyn?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Førstegangsprøver97 skrev:

Hvor lenge ventet du før du dro til gyn?:-) 

Kanskje 2-3 mnd før jeg gikk til fastlege og fikk hnvisning til gyn. Pga venting hos gyn gikk det 3 mnd til. Men du kan fint gå til fastlege/gyn å be om en ordinær sjekk, så kan de se at alt er som det skal være, og at du "slipper egg" når du har eggløsning. Jeg hadde en "opphopning" av egg i eggleder som gjorde at de ikke ble befruktet og også klusset til menssyklus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...