Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Barnet vårt blir 4 år til høsten og skal starte i ny barnehage grunnet flytting . Ansatte i den barnehagen hvor hun nylig hadde sin siste dag sa at hun måtte bare komme innom barnehagen på besøk dersom vi var i byen . Hva tenker dere, er dette lurt eller ikke? Veldig usikker på det. Anonymkode: a388b...722
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Vi besøkte barnehagen etter han hadde sluttet og det hadde min sønn veldig godt og. Og vennene hans i gamle barnehagen syntes det var stor stas med besøk! Anonymkode: 299e9...933
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi besøkte barnehagen etter han hadde sluttet og det hadde min sønn veldig godt og. Og vennene hans i gamle barnehagen syntes det var stor stas med besøk! Anonymkode: 299e9...933 Okei, Så bra 😊 Var du med barnet da eller var barnet litt alene i barnehagen under besøket? HI Anonymkode: a388b...722
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei, Så bra 😊 Var du med barnet da eller var barnet litt alene i barnehagen under besøket? HI Anonymkode: a388b...722 Var med, kan ikke pålegge de ansatte å få ansvar for et ekstra barn synes jeg. Snakket en del med de ansatte og satt og slappet av mens de lekte ute 😊 Anonymkode: 299e9...933
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei, Så bra 😊 Var du med barnet da eller var barnet litt alene i barnehagen under besøket? HI Anonymkode: a388b...722 Jeg ville spurt de ansatte hva de tenker om det når det blir aktuelt I barnehagen jeg jobbet i hadde vi besøk av ei jente (fireåring) som hadde sluttet der. Nå var denne jenta på besøk ganske mange timer da, men jeg ville følt det ukomfortabelt å ha en forelder der nesten en hel dag. Hos oss var det lite tid til å prate med en forelder, og jeg ville følt at forelderen hadde blitt litt overflødig og i veien, egentlig. Men folk er forskjellige, kanskje ønsker de at du skal være med i barnehagen deres. Jeg ville spurt dem Anonymkode: 6fda0...5ca
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Mine unger har vært innom gamle barnehagen sin flere ganger. Mormor jobbet der som vikar for lenge siden så hun kjenner mange av de som jobber der, så de går innom noen ganger når de er hos mormor, selv nå som de er tennåringer. Anonymkode: d6e5b...c10
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville følt det ukomfortabelt å ha en forelder der nesten en hel dag. Hos oss var det lite tid til å prate med en forelder, og jeg ville følt at forelderen hadde blitt litt overflødig og i veien, egentlig. Anonymkode: 6fda0...5ca Sånn er det åpenbart noen ansatte i vår barnehage som også tenker, og det syns jeg er skikkelig trist. Sier seg selv at de ansatte ikke har tid til å prate med en forelder, men i barnehagen bør det være plass til foreldre også, mener jeg. Anonymkode: aee23...47b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #8 Skrevet 28. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det åpenbart noen ansatte i vår barnehage som også tenker, og det syns jeg er skikkelig trist. Sier seg selv at de ansatte ikke har tid til å prate med en forelder, men i barnehagen bør det være plass til foreldre også, mener jeg. Anonymkode: aee23...47b De var alltid velkomne til å sitte en stund i både levering og henting, noe flere benyttet seg av. I løpet av året var det også luciafeiring og påskefrokost i barnehagetiden som de da fikk være med på, i tillegg til flere arrangementer på ettermiddag og kveldstid. De mest engasjerte foreldrene (og de som hadde tid, selvsagt) ble ofte med oss på turer. Vi ble godt kjent med foreldrene og de ble godt kjent med oss og de andre barna og heldigvis hadde ingen av dem behov for å sitte der kun for å være der. Anonymkode: 6fda0...5ca
Superdolly Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det åpenbart noen ansatte i vår barnehage som også tenker, og det syns jeg er skikkelig trist. Sier seg selv at de ansatte ikke har tid til å prate med en forelder, men i barnehagen bør det være plass til foreldre også, mener jeg. Anonymkode: aee23...47b Det er jeg uenig i, selv om jeg ikke jobber i barnehage. Ved å henge i barnehagen vil foreldre kunne se og høre ting som gir dem kjennskap til taushetsbelagte opplysninger. I tillegg kreves det politiattest for å jobbe i barnehagen, men hvem som helst skal kunne tilbringe tid der uten videre. Det bør slett ikke være åpent for at foreldre (eller en tilfeldig barnevakt) skal kunne komme og bare være i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #10 Skrevet 28. juni 2018 Jeg får spørre da når den tiden kommer, om min datter får være alene i barnehagen ved besøk eller om jeg skal være der sammen med henne. HI Anonymkode: a388b...722
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 Du kan gjerne komme på besøk, men vær der sammen med barnet. Jeg har selv jobbet en lang stund i barnehage og vi synes at det er kjempegøy når tidligere barn kommer på besøk, men som skrevet, vær der med barnet og ikke altfor lenge. Blir barnet igjen alene, så får personalet ett ekstra barn å se til og det er ikke sikkert at de har ressurser til det, og dessuten vil ditt barn ikke være forsikret den stunden den er det. Anonymkode: 2e698...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan gjerne komme på besøk, men vær der sammen med barnet. Jeg har selv jobbet en lang stund i barnehage og vi synes at det er kjempegøy når tidligere barn kommer på besøk, men som skrevet, vær der med barnet og ikke altfor lenge. Blir barnet igjen alene, så får personalet ett ekstra barn å se til og det er ikke sikkert at de har ressurser til det, og dessuten vil ditt barn ikke være forsikret den stunden den er det. Anonymkode: 2e698...6b1 Er det virkelig noen som kommer på besøk og lar barnet være der alene? Anonymkode: 0ef90...c72
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #13 Skrevet 28. juni 2018 Min fireåring dro på besøk i den gamle barnehagen en stund etter at han byttet, og det var så fint for ham. Det var noe som falt på plass hos ham etter det besøket - han slo seg mer til ro i den nye. Barna husket ham og tok godt i mot ham, det var veldig fint. Jeg var der en stund og visste ikke helt hvordan de tenkte om jeg skulle bli eller hvor lenge besøket skulle vare, men personalet sa at jeg bare kunne dra, og at de gjerne ville ha ham der en god stund, så han var der sikkert en halv dag alene. Anonymkode: e5ed9...9d9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #14 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det virkelig noen som kommer på besøk og lar barnet være der alene? Anonymkode: 0ef90...c72 Se posten etter det jeg skrev, så ja, det er vissnok det. Anonymkode: 2e698...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig noen som kommer på besøk og lar barnet være der alene? Anonymkode: 0ef90...c72 Min førsteklassing stikker bort i barnehagen han gikk i på egen hånd når han har lyst. Han ble oppfordret til det da han sluttet der, de sa at han kunne jo bare stikke bort etter skolen siden han bodde så nært. Regner ikke med de tenkte at jeg skulle være med når det ble sagt på den måten. Han får komme inn når det passer, og om de skal på tur eller har for lite folk på jobb så sender de ham bare hjem. Og når han har vært der og lekt en stund sier de fra når det er på tide å dra hjem. Sikkert lettere å si fra til et barn som de kjenner godt fra før, enn om jeg hadde vært med. Anonymkode: 77fc5...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min førsteklassing stikker bort i barnehagen han gikk i på egen hånd når han har lyst. Han ble oppfordret til det da han sluttet der, de sa at han kunne jo bare stikke bort etter skolen siden han bodde så nært. Regner ikke med de tenkte at jeg skulle være med når det ble sagt på den måten. Han får komme inn når det passer, og om de skal på tur eller har for lite folk på jobb så sender de ham bare hjem. Og når han har vært der og lekt en stund sier de fra når det er på tide å dra hjem. Sikkert lettere å si fra til et barn som de kjenner godt fra før, enn om jeg hadde vært med. Anonymkode: 77fc5...6d0 Nå tenkte jeg mer på barn på alder med hi sitt barn Anonymkode: 0ef90...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå