Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #1 Skrevet 27. juni 2018 Eg har et nøkkelknippe med 2 bilnøkler, husnøkler, hyttenøkkel og sykkelnøkkel osv . Nøkkelknippet blir slengt ned i veska, dytta ned i skuff i gangen, kasta og tatt imot når mannen skal gi meg nøklene. Har sannsynligvis gått i bakken et par ganger også, f.eks. om det ligger i en haug med jakker på en benk i gangen, og noen tar opp en av jakkene. Men er det vanlig å behandle nøkkelknippe sitt meir varsomt? Anonymkode: b5ff6...e8b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #2 Skrevet 27. juni 2018 Mitt ligger i veska og tas aldri opp. Begge bilene er nøkkelfrie og huset er med kodelås. Sykkelåsene er også med kode. Nøkkel til bør og garasje henger på knagg i gangen. Anonymkode: 06eef...01e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #3 Skrevet 27. juni 2018 Varsomt? Det er gjort av metall! Hva kan skje, liksom? Anonymkode: d228d...8d8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #4 Skrevet 27. juni 2018 Ja, mitt blir behandlet varsomt. Det bor på en silkepute i sin egen skuff. Da vi er på tur, det liker å være med ut, ligger det forvart i en eske med fløyelsmyk foring. Når det må henge i bilen mens vi kjører, tror jeg ofte det vil kaste opp, men hittil har det gått bra. Da tuller vi og later som det er på tivoli. Nøklene mine er nok glade de bor nettopp her... Anonymkode: 62b36...0cc
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #5 Skrevet 27. juni 2018 Nøkler til de to bilene ligger i et rom i veska, lukket med glidelås. Åpner det aldri. Er sånn sensor på bilene. Huset har Yale et eller annet kodelås, bruker ikke nøkkel. Garasjenøkkelen ligger i en liten skuff i gangen. Henter den der når jeg trenger den, legger den tilbake etterpå. Jobbnøkkelen er et kort som ligger i mobilomslaget. Syklene våre har kodelås... Nøkkelknippe har jeg altså ikke hatt på mange år, og savner det ikke😉 Anonymkode: 51e7b...85a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #6 Skrevet 27. juni 2018 Jeg har to nøkkelknipper, ett til husnøkler og ett til bil. Husnøklene ligger alltid i bilen når jeg har bilen med meg, da har jeg bilnøklene stort sett i hånda eller i lomma. Hjemme ligger nøklene i en bolle i gangen. Jeg er ikke spesielt varsom, de har gått i bakken mange ganger, men jeg slenger de ikke hardt rundt. Men nøkler tåler jo mye de Anonymkode: f14bd...13e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Skrevet 27. juni 2018 Av alle ting å lure på... Anonymkode: 9ad09...cd5
Tøystykke Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 Hvorfor skal man behandle knippet varsomt? Har alltid "kastet det rundt", og det tåler hva som helst omtrent. Det er noe annet med bilnøkler, men husnøkkel etc. bryr jeg meg ikke om faller på asfalten for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Av alle ting å lure på... Anonymkode: 9ad09...cd5 Tenkte akkurat det samme. Hæ, lissom? 🤪 Anonymkode: a19fb...0ac
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #10 Skrevet 27. juni 2018 Bruker ikke nøkkelknippe lenger, egentlig, bare på hytta selv om det heller ikke er nødvendig, siden vi har kodeboks der også. Tidligere fikk ikke knippet alltid like pen behandling, men hva gjør vel det? Metall tar ikke fort skade av en tur i asfalten. På jobben bruker vi kort. Det henger fast i buksa, i sånn snelle. Anonymkode: 95dbd...81e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 Vi leverte inn både min og mannens bilnøkkel da de trengte nytt batteri fordi mannen min ikkje tok sjansen på å ødelegge nøklene når han skulle opne de. Det var tydelig at dei på Ford ikkje visste korleis de skulle gjøre det heller, fleire var involvert, men fekk det til slutt til. Etter det har verken min eller mannens nøkkel vært like god. De opner og deler seg fra tid til annen. Mannen min har til og med brukt tape på for at de skal holde seg sammen. En dag fekk eg nok da nøkkelen opna seg og gjekk i bakken i 3 deler. Gjekk og klaga og får da høre at nøkkelen ser ut som den har vært i krigen. Tydelig at dei meiner det er vi som har ødelagt den. Dei fekk satt den sammen igjen, og det holdt i ca 1 uke. Nøkkelen såg fin ut så lenge den var heil. Men ser selvfølgelig veldig miserabel ut når eg kjem med den i 3 deler. Den henger på nøkkelknippe ilag med den andre bilnøkkelen. Den bilen (og nøkkelen) ser fin ut til tross for at den bilen er eldre. Synes egentlig at vi bør få ny nøkkel, eller at de klarer å få den sammen igjen skikkelig. Tenker at en bilnøkkel bør vare meir enn 2,5 år. Dei spør meg om nøkkelen har falt i bakken. Eg kan ikkje svare verken ja eller nei på det, fordi eg har aldri tenkt over at eg har mista de i bakken, men det er nøkler og det er ikkje helt usannsynlig at de kan ha gjort det heller. Er forresten sånn sølv-stripe rundt nøkkelen, og det har gjerne flassa av litt svart eller sølv på denne nøkkelen. Men er det så rart når det er sammen med andre nøkler på et knippe. HI Anonymkode: b5ff6...e8b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 Begge bilene er keyless så det ligger i veska utenom når jeg skal låse opp og igjen døra. Hjemme slenges det på kjøkkenbenken. Har gått i bakken en million ganger Anonymkode: f72e2...e8b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, mitt blir behandlet varsomt. Det bor på en silkepute i sin egen skuff. Da vi er på tur, det liker å være med ut, ligger det forvart i en eske med fløyelsmyk foring. Når det må henge i bilen mens vi kjører, tror jeg ofte det vil kaste opp, men hittil har det gått bra. Da tuller vi og later som det er på tivoli. Nøklene mine er nok glade de bor nettopp her... Anonymkode: 62b36...0cc Jeg greier ikke å slutte å le!!! 😂😂 Anonymkode: 39016...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå