Gå til innhold

Hjelpes, tror jeg er i ferd med å bli forelsket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har elefanter som danser samba i maven. Synes dette er kjempe skummelt. Har bare lyst til å stikke av, men samtidig vil jeg finne ut av hva dette er. Jeg fortjener det. Har hele tiden en stemme som hvisker meg i øret at han bare leker med meg, at det bare er tøys fra hans side.

Skal prøve meg på kortversjonen av "historien min".

Jeg levde i mange å sammen med en mann uten å ha noen følelser for han, vi var bare venner. Mye skjedde i forholdet vårt som var ganske ødeleggende. I alle fall var det sånn at de siste 5 årene vi var gift hadde vi ingen form for nærkontakt, ikke så mye som en klem. 

Sist høst tok jeg mot til meg og sa at jeg ville ut av dette. Han tok det tungt, men forholdt seg til det på en veldig flott måte. Vi har aldri kranglet, og gjorde det ikke da heller og fremdeles ikke. Jeg fikk en kjempereaksjon fordi jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg hadde såret et menneske som egentlig er en flott mann. Men hadde jeg blitt hadde jeg gått til grunne. 

Flyttet for meg selv og alt med xn har fungert bra. Vi har felles barn og møtes inn i mellom og spiser middag sammen og gjør ting med barnet selv om barnet er 13 år. Vi reiser til og med på ferie sammen i år. 

Nå har jeg begynt å date litt og har møtt en mann som jeg virkelig liker. Som jeg skrev over... svære elefanter som danser samba i maven min. Ett "problem"  er at han ikke er norsk, snakker ikke noe særlig norsk heller. Har vært i Norge i mange år og går på kurs for å lære norsk. I helgen skrev han på melding til meg at han ville jeg skulle være kjæresten hans. Det var nok til at jeg nesten ble livredd for jeg vet at jeg kan falle hardt for denne mannen. Han var på besøk hos meg på mandag. I går inviterte han meg hjem til seg i dag for å se fotball sammen med han og han som han deler leilighet med. Sa jeg måtte tenke på det. Fikk en del pepper av en kompis av meg for at jeg ikke sa ja med en gang. Så endte med at jeg sa at jeg kommer. Han var litt opptatt i går og skulle sende meg melding i dag. Så nå sitter jeg og bare venter. Forventer at han har ombestemt seg ang. i kveld. Han vet at jeg ikke er så veldig interessert i fotball, men han er veldig opptatt av det og har spilt fotball aktivt selv. Men han inviterte og da tenker jeg at det sier at han vil ha meg der. Men uansett så kommer denne usikkerheten snikende, selvtilliten er på bunn og har alltid vært det.

Har mega svær klump i maven, er så redd for å drite meg ut. Redd for at vennskapet med xn skal ryke pga dette. I tillegg reiser vi på ferie nå begge to og ses ikke på en mnd. 

Hjelp meg, hvordan skal jeg takle dette? 

Anonymkode: 93e85...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det er da ikke noe som tilsier at han bare leker med deg? Jeg ser ikke hlt at du har grunn til å frykte deg (med enn den lille engstelsen man alltid har for sånt)

2. Hvorfor skulle du miste venneskapet med eksen fordi du er forelsket i en annen? Er ikke dere to ferdige med hverandre da? han har ikke noe med hvem du er forelsket i.

Dette er vel bare noe du må utforske og se hvor det bærer. Høres deilig ut å være så forelsket....

Anonymkode: c7d94...738

Skrevet

Eneste problemet jeg ser her er at han ikke er norsk og heller ikke snakker særlig norsk.

Anonymkode: e7712...6f0

Skrevet

Hva slags kultur kommer denne mannen fra? Hva sier hans kultur om kvinner som blir med hjem til en fremmed mann og kompisen? Vær på vakt.

Anonymkode: 36d8a...ebe

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags kultur kommer denne mannen fra? Hva sier hans kultur om kvinner som blir med hjem til en fremmed mann og kompisen? Vær på vakt.

Anonymkode: 36d8a...ebe

Jesus bevares. For en kommentar...

Anonymkode: 9a465...286

Skrevet

Hvis problemet er at mannen ikke snakker norsk eller er fra Norge har du andre og større utfordringer enn dem du skisserer i innelgget. 

Anonymkode: 19788...4b9

Skrevet

Avvent hele greia til du er hjemme igjen etter ferien med exmannen. Ikke røp noe til ham. Det gode samarbeidet kan plutselig bli elendig dersom det oppstår en sjalusi du ikke forventer. 

Og så er det litt rart av han nye å be deg være kjæreste med ham uten at dere har forsket ferdig på hverandre. Når du har barn så hopper du IKKE sånn stupende inn i ting, men bruker mange måneder på hemmelig dating. 

Anonymkode: 1ac4c...34f

Skrevet

Hvor er han fra? 

Anonymkode: 543ec...ac8

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avvent hele greia til du er hjemme igjen etter ferien med exmannen. Ikke røp noe til ham. Det gode samarbeidet kan plutselig bli elendig dersom det oppstår en sjalusi du ikke forventer. 

Og så er det litt rart av han nye å be deg være kjæreste med ham uten at dere har forsket ferdig på hverandre. Når du har barn så hopper du IKKE sånn stupende inn i ting, men bruker mange måneder på hemmelig dating. 

Anonymkode: 1ac4c...34f

Kan man ikke være kjærester selv om man driver med hemmelig dating? MÅ man ha sex uten forpliktelser i flere måneder før man definerer hva man er? Har aldri forstått poenget i langvarig dating der man ikke er eksklusive og ikke vet hva man er.

Anonymkode: b2fd3...1eb

Skrevet

Har vært i Norge i flere år, men snakker ikke norsk. «Ringer noen bjeller her». 

Anonymkode: cdafd...87e

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært i Norge i flere år, men snakker ikke norsk. «Ringer noen bjeller her». 

Anonymkode: cdafd...87e

Hvorfor det? Kjenner flere dansker, amerikanere og tyskere som har jobbet i utenlandske selskaper i Norge i flere år, men har ikke hatt tid/ork/mulighet til å lære seg godt norsk. Høyt utdannede og oppegående menn, ikke noe feil med dem.

Skrevet
På 28.6.2018 den 10.03, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Kjenner flere dansker, amerikanere og tyskere som har jobbet i utenlandske selskaper i Norge i flere år, men har ikke hatt tid/ork/mulighet til å lære seg godt norsk. Høyt utdannede og oppegående menn, ikke noe feil med dem.

Jeg er gift med en amerikaner og om han ikke hadde ork til å lære seg norsk når han bor i landet hadde jeg mistet lysten. 

Anonymkode: 543ec...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...