Gå til innhold

Eksen nekter plutselig å passe hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er skilt og hadde en avtale på at hunden skulle bo hos meg, men at han skulle passe den hvis jeg skulle bort. Neste helg skal jeg reise bort med barna våre på en lenge planlagt tur som de gleder seg veldig mye til. Plutselig vil ikke far passe hunden likevel pga han ble sint på meg for en bagatell her om dagen. Har ingen som kan passe den og den er gammel og kan ikke plasseres hvor som helst. 

Jeg blir så oppgitt! Hunden var vi enige om da vi fikk den for mange år siden og da vi gikk fra hverandre, var vi enige om at han skulle passe den. Nå står jeg i fare for å måtte avlyse hele turen pga dette. Dette var en tur for barna, ikke for meg. Jeg mener han har et ansvar her iom at det i utgangspunktet var en felles hund. Han mener han ikke har noe som helst ansvar. 

Kjenner jeg blir både rasende og lei meg både på barnas og hundens vegne. 

Anonymkode: 0b72d...e94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har nok han rett. Det kan jo til og med hende han skal noe selv så det ikke passer.

Anonymkode: c9324...24a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her har nok han rett. Det kan jo til og med hende han skal noe selv så det ikke passer.

Anonymkode: c9324...24a

Han har fri hele helga og har lovet for lenge siden at han skal passe den. Han ble sur for en bagatell her om dagen og derfor vil ha plutselig ikke passe hunden. 

Skrevet

Utrolig kjipt selvsagt, men sånn er det å ha hund.. Du må kunne ha ansvar for den hele tiden.

Hva med pensjonat?

Anonymkode: 7e083...a15

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig kjipt selvsagt, men sånn er det å ha hund.. Du må kunne ha ansvar for den hele tiden.

Hva med pensjonat?

Anonymkode: 7e083...a15

Den er for gammel til at jeg kan plassere den på et pensjonat. 

Så du mener det er i orden at han sier ja, blir sur på meg og så sier at han ikke gidder. Dette vil gå på bekostning av hans barn! Jeg syntes bare han er barnslig. 

Skrevet

Han er kjip og barnslig. Men det er som med barn og da enda verre  pga et dyr. Man får ikke gjort så mye med foreldre som ikke vil ta ansvar. Du må se etter andre løsninger eller dessverre avlyse. Det vil jo i høy grad gå utover han selv også, barna vet vel at han skal passe hunden, og da når du sier at ingen kan passe hunden likevel så skjønner vel de det.

Anonymkode: f8252...8cd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er i orden at han sier ja, blir sur på meg og så sier at han ikke gidder. Dette vil gå på bekostning av hans barn! Jeg syntes bare han er barnslig. 

Så klart det er ugreit, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Det kan være veldig kronglete å dele noe som helst ansvar med en eks, og man bør begrense det til det ytterst nødvendige, dvs barna. Regn deg selv som «alenemor» for hunden heretter. Så lenge du godtok at hunden skal bo hos deg godtok du i praksis også 100% av ansvaret.

Kjenner du noen kollegaer/venner/hundefolk i området som kanskje kan være villige til å passe hunden innimellom, mot betaling? Du kan legge ut annonse på finn også men det er bedre med noen du kjenner

Anonymkode: ee656...d62

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er han barnslig, han høres ut som en selvopptatt dust.Men det er desverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å  prøve å finne pass andre steder. Ingen andre i familen som kan passe heller?

Anonymkode: c666d...ea7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er han barnslig, han høres ut som en selvopptatt dust.Men det er desverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å  prøve å finne pass andre steder. Ingen andre i familen som kan passe heller?

Kun min søster, og de er også bortreist nå. 

Han er utrolig barnslig, men slik er det hele tiden. Går ikke alt hans vei, så «straffer» han meg. Alt skal gå på hans premisser. 

Sa til han at hvis jeg må avlyse, må jeg gjøre det pga ingen kunne passe hunden (de vet han skulle), men det fikk jeg heller ikke lov til å si, for da snakket jeg stygt om han mente han. 

Skrevet

Hvor bor du da? :) kanskje jeg kan passe hunden din :) 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er utrolig barnslig, men slik er det hele tiden. Går ikke alt hans vei, så «straffer» han meg. Alt skal gå på hans premisser. 

Sa til han at hvis jeg må avlyse, må jeg gjøre det pga ingen kunne passe hunden (de vet han skulle), men det fikk jeg heller ikke lov til å si, for da snakket jeg stygt om han mente han. 

Selvfølgelig skal du si hvorfor du må avlyse, det får han ta på seg

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes han skal få lov å si det sjøl jeg. 

Anonymkode: dfc0e...ce6

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes han skal få lov å si det sjøl jeg. 

Anonymkode: dfc0e...ce6

Enig. Han kan selv få fortelle barna hvorfor dere må avlyse turen

Anonymkode: f8252...8cd

Skrevet

Kjenner igjen den sure taktikken hans. Da jeg separerte meg fra min exmann så ble vi enige om at jeg fikk beholde felles bil som sto i hans navn istedet for barnebidrag. Han har ikke førerkort nog dermed ikke behov for den. 

Gikk bra en god stund, men så begynte han å konfiskere bilen hver gang han gikk sur for en som du sier bagatell. Til slutt ble jeg lei og smeltet ikke på unnskyldningen hans og lot ham sitte med bilen og søkte bidrag gjennom nav. Min erfaring sier ikke ha slike avtaler med en ex.

Anonymkode: bb45d...d70

Skrevet

Du snakker ikke dritt om han, du sier sannheten uten å snakke dritt....

-Vi må dessverre avbestille den turen

-Hvorfor det?

-Vi har ingen til å passe Pluto, og han er for gammel til å leveres på kennel.

-Men hva med pappa da, han pleier jo passe Pluto

-Pappa har sagt han ikke kan denne helgen, så da får vi ikke reist.

Anonymkode: 55f81...dd1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har fri hele helga og har lovet for lenge siden at han skal passe den. Han ble sur for en bagatell her om dagen og derfor vil ha plutselig ikke passe hunden. 

Slutt å bruke ham som backup. Han har med dette bevist at han er en sur gammel kuk etter skilsmissen, og du trenger aldri være annet enn stivt høflig og korrekt overfor ham igjen. 

Anonymkode: 74bff...a6c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker ikke stygt om han, du bare sier sannheten. (Den er riktignok stygg, men det velger han jo selv.)

Foreslår at du tar både ungene og hunden i bilen og kjører bort til ham for å levere den. La alle sammen stå på trappa når han nekter å ta den.

Anonymkode: 74bff...a6c

Skrevet

Da hadde jeg tatt med meg ungene og reist rett bort til faren samme dag, og latt han fortalt hvorfor barna må avlyse ferien !! 

Anonymkode: 1d4b8...100

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan si til barna hva som har skjedd uten å snakke dritt om han. «Pappa sier han ikke kan passe Pluto likevel, så vi kan ikke reise.»

Har du ingen bekjente du kan spørre? Tilby å betale litt så blir det lettere.

Anonymkode: ee656...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...