Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Har ei jente på 8 år som ikkje oppsøker andre i ferien, ihvertfall ikkje av fri vilje hvor mye kan jeg "presse henne? Det hender noen kommer til henne, og hun har venner på skulen. Men liker seg altså best hjemme nå i ferien. Hun skal opp i 4 klasse. Bør jeg presse/oppfordre henne på noen måte til å ta kontakt med andre? Anonymkode: 57f96...88f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Jeg ville nok ha oppfordret, men ikke presset. Hun trives nok best i sitt eget selskap da, og det er jo lov 🙂 Min datter var også slik på den alderen. Hun elsket å være for seg selv, og det stod ikke på venninner. Hun er nå 15 og kan ennå velge å være hjemme og slappe av i stedet for å dra på overnatting sammen med vennene sine.
bønni Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Skolebarna har vel bare hatt ferie en halv uke pr nå. Det kan jo hende hun trives godt med å slappe av meg seg og sitt i starten, koble ut etter skoleåret. Særlig hvis hun er en type som trives godt alene og trenger en del alenetid er jo det ren luksus å ha et hav av tid å bruke på det man koser seg mest med. Ikke stress på hennes vegne, ta det som det kommer. Er det ikke det som er ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå