Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Det er ei jente i samme gate som oss og som går i paralell klassen til min datter, de er 10 år. Hun er søt og hyggelig, men veldig intens. Min datter får aldri fred fra hun, det er ringing på telefon, på dør og på min telefon hvis min datter ikke svarer. Er min datter med noen andre hjem er det mas om hvor hun er og ringer flere ganger for å høre om hun kan komme bort eller hvor hun er. Hun skal og vil alltid være med. Selv om min datter sier at det ikke passer så maser hun videre. Jeg sier ikke alltid hvor min datter er for da løper hun bort dit med en gang. Dette er daglig. Hun henger på som en klegg og jenta mi sa i går at hun blir sliten av det, hjelper ikke å si nei. Og av og til så vil hun leke med andre og. Det skjønner jeg godt. Hvordan løse dette? Noen tips? Vil jo ikke utelate noen, men det må være greit at hun ikke er med på alt, eller? Anonymkode: 4e372...df6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Blokker nr til venninnen på ditt barns tlf en periode, så får hun ikke ringt dit hele tiden. Helt greit å avvise henne om hun kommer på døren. Det har jeg gjort her av og til. Er bare å si at barnet er litt slitent eller at du ikke vet hvilket barn det besøker. Ikke noe å lage drama ut av. Anonymkode: cbd9d...952
sug lut Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Beskytt din datter. La henne legge premissene for hvor mye som er greit. Si nei. Si nei igjen. Si nei samt "nå vil jeg ikke måtte gjenta dette flere ganger". Si "du har vel egentlig ikke noe med hva X gjør nå, har du vel? Hun er opptatt, hun kommer ikke til å ha tid til å gjøre noe med deg i dag." Kontakt foreldrene og si at dette er et problem, dersom det ikke hjelper.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 46 minutter siden, sug lut skrev: Beskytt din datter. La henne legge premissene for hvor mye som er greit. Si nei. Si nei igjen. Si nei samt "nå vil jeg ikke måtte gjenta dette flere ganger". Si "du har vel egentlig ikke noe med hva X gjør nå, har du vel? Hun er opptatt, hun kommer ikke til å ha tid til å gjøre noe med deg i dag." Kontakt foreldrene og si at dette er et problem, dersom det ikke hjelper. Snakker du sånn til barn?! Denne jenta har jo ikke gjort noe galt. Det er selvfølgelig lov å si nei, men med den måten du gjør det på synker du jo langt under en tiårings nivå. Anonymkode: c989e...f06
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Jeg kjenner den andre parten her.. Jente på 10. Hun oppfattes nok også som intens og masete. Moren hennes er fortvilet, og prøver å begrense så godt hun kan, uten å alltid lykkes. Jeg tror det er blitt en ond sirkel. Jenta føler seg avvist, blir mer desperat og oppsøkende og blir derfor enda mer avvist. Avvis henne på en snill måte...mulig hun ikke har det så lett Anonymkode: 8486c...0a1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 Takk for svar dere. Godt å høre at vi ikke er helt på jordet her. Vet ikke hvor mange ganger vi har sagt at det ikke passer, da er det en hsug med spørsmål, hvorfor det, hva skal dere osv... Ønsker ikke noe drama ut av dette, er bare utrolig slitsomt. Vi bor i samme gate så de har av og til gått til og fra skolen og da blir hun hos oss til hun må hjem, har jo bedt hun gå tidligere og. Til og med når hunden vår døde brått for kort tid siden så ringte hun 3 ganger og lurte på om de kunne leke, da sa jenta vår at hun ikke orket den dagen, men hun ringte igjen, da tok mannen min tlf og sa det ikke passet og grunnen. 2 timer senere er hun på døra. Nå er det heldigvis litt ferie og vi skal bort, så det blir godt. Hi Anonymkode: 4e372...df6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere. Godt å høre at vi ikke er helt på jordet her. Vet ikke hvor mange ganger vi har sagt at det ikke passer, da er det en hsug med spørsmål, hvorfor det, hva skal dere osv... Ønsker ikke noe drama ut av dette, er bare utrolig slitsomt. Vi bor i samme gate så de har av og til gått til og fra skolen og da blir hun hos oss til hun må hjem, har jo bedt hun gå tidligere og. Til og med når hunden vår døde brått for kort tid siden så ringte hun 3 ganger og lurte på om de kunne leke, da sa jenta vår at hun ikke orket den dagen, men hun ringte igjen, da tok mannen min tlf og sa det ikke passet og grunnen. 2 timer senere er hun på døra. Nå er det heldigvis litt ferie og vi skal bort, så det blir godt. Hi Anonymkode: 4e372...df6 Vi har også ett lignende barn i gata.. vi ble rett og slett nødt til å koble ut ringeklokken vår.... helt villt
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner den andre parten her.. Jente på 10. Hun oppfattes nok også som intens og masete. Moren hennes er fortvilet, og prøver å begrense så godt hun kan, uten å alltid lykkes. Jeg tror det er blitt en ond sirkel. Jenta føler seg avvist, blir mer desperat og oppsøkende og blir derfor enda mer avvist. Avvis henne på en snill måte...mulig hun ikke har det så lett Anonymkode: 8486c...0a1 Kjenner de personlig eller typen? Vi avviser aldri på en slem måte, får alltid et smil og svar. Hi Anonymkode: 4e372...df6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 11 minutes ago, Anonym bruker said: Kjenner de personlig eller typen? Vi avviser aldri på en slem måte, får alltid et smil og svar. Hi Anonymkode: 4e372...df6 Det er barnet til en kollega. Jenta har strevd sosialt, blitt mobbet tidligere og prøver nå desperat å få venner. Her mistenker de ADHD, men tror man kan være like pågående uten den diagnosen også Anonymkode: 8486c...0a1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er barnet til en kollega. Jenta har strevd sosialt, blitt mobbet tidligere og prøver nå desperat å få venner. Her mistenker de ADHD, men tror man kan være like pågående uten den diagnosen også Anonymkode: 8486c...0a1 Er jo flere sånne barn, er nødvendigvis ikke samme jente. Vi vil uansett ikke hun noe vondt, blir bare mye til tider. Hi Anonymkode: 4e372...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå