Gå til innhold

Ang. det å gi klem/få klem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

7-åringen min har et par venninner som ofte blir veldig glad for å se henne når de møtes. De løper bort til henne (ikke samtidig) og legger armene rundt henne og koser på henne. Min datter klemmer ikke tilbake. Hun står bare rett opp og ned.

Bør jeg oppfordre henne til å legge armene rundt å klemme tilbake?

Jeg er ingen klemmer selv, men klemmer selvfølgelig alltid tilbake om jeg får en klem. Bør hun lære seg dette nå med en gang, selv om hun kanskje ikke er så komfortabel med det?

Anonymkode: 5873c...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var som din da jeg bar liten. Stivnet når noen ga meg klem eller brøt intimsonen min. Mamma og pappa presset meg til å gi tilbake og det har gjort at jeg som tenåring og nå som voksen har forsterket intimsone og får helt noja om noen bryter den. Kun de aller nærmeste får komme innenfor intimsonen og gi meg klemmer. 

Så min anbefaling er å ikke pushe. La henne finne ut hva som er komfortabelt for henne og hun vil etterhvert gi beskjed om hva hun er komfortabel med til de rundt seg.

Anonymkode: 82215...32d

Skrevet

Du kan jo spør om hva hun tenker når de klemmer henne. Ellers hadde jeg ikke presset til noe. Det finner hun ut av selv. 

Skrevet

Sånn var jeg også som barn. Det var ikke før jeg var 19 år jeg fikk høre av ei tante at "det føles ut som at du ikke vil klemme meg, du er jo stiv som en stokk jo. se her, så legger du armene rundt slik". Husker jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse, for det hadde jeg aldri tenkt over før.

Anonymkode: a690e...1cd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

7-åringen min har et par venninner som ofte blir veldig glad for å se henne når de møtes. De løper bort til henne (ikke samtidig) og legger armene rundt henne og koser på henne. Min datter klemmer ikke tilbake. Hun står bare rett opp og ned.

Bør jeg oppfordre henne til å legge armene rundt å klemme tilbake?

Jeg er ingen klemmer selv, men klemmer selvfølgelig alltid tilbake om jeg får en klem. Bør hun lære seg dette nå med en gang, selv om hun kanskje ikke er så komfortabel med det?

Anonymkode: 5873c...7d0

Spør henne om hun synes det er ubehagelig at andre klemmer henne. Hvis ikke hun synes det, så kan du lære henne å klemme tilbake.

Anonymkode: 79445...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...