Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Før hadde vi skinnsofa, og den vasket jeg over med en fuktig klut og såpe ca en gang i måneden. Kluten og vannet var synlig skittent. Nå har vi fått oss stoffsofa. Hvordan er det mulig å holde den ren? Jeg var hjemme hos ei venninne som har hatt samme sofa i et par år, og den var rett og slett ekkel. Vi har tre barn i barneskolealder samt en hel haug unger innom hver dag, så den MÅ rengjøres. Så. Hva gjør dere for å holde sofaen ren? Anonymkode: 7a1ee...078
Optatium Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Jeg vasker den. Klut, såpe og vann. Vasker den så den blir våt, vannet blir møkkete og flekkene ikke syns lenger. Så trenger den en dag eller to på å tørke, så jeg tar bare en av gangen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Egentlig et umulig prosjekt. Vi har fire barn og gidder ikke være nazi på at de ikke får spise i sofaen. Altså måltider spiser vi jo ved spisebordet, men ispinne, snacks osv inntas ofte i sofaen foran tv. Jeg prøver å lære dem å vaske hender etter de har vært ute, etter de har spist osv, men er ikke alltid jeg er der til å følge opp. Jeg går ikke rundt og fotfølger dem. Har derfor "investert" i ektorp fra ikea. Den har vaskbare trekk Rett og slett genialt for oss som ikke gidder å gå rundt med kluten 24/7 Anonymkode: 1c7c7...1f4
Millamelis Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Pleier å leie en tepperenser for å vaske sofaen og spisemøblene (spisesofa og stoler i stoff). Billig, enkelt og renere blir det ikke, da du faktisk får vasket selve skummet i putene også! 😊
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Vaskbare trekk. Vrenger av alt og hiver i maskinen. Eventuelt låner jeg svigermors Foma-maskin. Den spruter såpevann inn i tepper, møbler, madrasser, bilseter osv, og suger ut igjen det skitne vannet. Men hver gang jeg låner den er det så fryktelig mye som trenger rengjøring, så jeg utsetter det i det lengste😜 Anonymkode: a3cbc...f94
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 33 minutter siden, Millamelis skrev: Pleier å leie en tepperenser for å vaske sofaen og spisemøblene (spisesofa og stoler i stoff). Billig, enkelt og renere blir det ikke, da du faktisk får vasket selve skummet i putene også! 😊 Smart! Det skal jeg jammen gjøre! Takk. HI Anonymkode: 7a1ee...078
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 50 minutter siden, Millamelis skrev: Pleier å leie en tepperenser for å vaske sofaen og spisemøblene (spisesofa og stoler i stoff). Billig, enkelt og renere blir det ikke, da du faktisk får vasket selve skummet i putene også! 😊 Hvor får du leie slike? Blir det helt rent altså? Sofaen min er helt skjoldete... Lyst ullstoff.... Anonymkode: 00b02...1d1
Millamelis Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 (endret) 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får du leie slike? Blir det helt rent altså? Sofaen min er helt skjoldete... Lyst ullstoff.... Anonymkode: 00b02...1d1 Jeg leier det på den lokale fargehandelen, det er i Happy Homes-kjeden. Bare pass på å bruke rengjøringsmiddel som er skånsomt mot ull Ja det blir så rent som det kan få blitt! Og vannet som suges ut igjen er jo mørkegrått, så det sier litt om hvor mye drit det blir i putene 🤮 Endret 26. juni 2018 av Millamelis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå