Gå til innhold

Vet man på forhånd om man får igjen penger på skatten nå 27.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man må nok dessverre bare vente og se. Dessuten så får man de ikke den 27, leste nettopp på altinn at det tok opptil 3 uker etter den 20 juni. Så jeg forventer ikke mine før i juli engang. Hvis jeg er så heldig å,få de i første pulje. 

Anonymkode: de597...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står på skattemeldingen.

Anonymkode: 5cb86...b71

Det gjør det vel ikke? 

De begynner utsendingene nå 27. Deretter utbetaler de i puljer, og du vet aldri når de kommer. Jeg har aldri endret på noe og alltid fått de i første pulje. Plutselig ifjor fikk jeg de i oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står på skattemeldingen.

Anonymkode: 5cb86...b71

Skattemeldingen viser bare et foreløpig tall

Anonymkode: df3fb...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står hvor mye vi får igjen uten renter, men står ingenting om hvilke dato man kan vente å få de inn..

jeg har heller aldri endret på noe og har alltid fått igjen i oktober. En gang kom de ikke før i november fordi skatteetaten selv oppdaget at de hadde gjort en feil og det gikk selvfølgelig utover meg.

Anonymkode: de597...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står hvor mye vi får igjen uten renter, men står ingenting om hvilke dato man kan vente å få de inn..

jeg har heller aldri endret på noe og har alltid fått igjen i oktober. En gang kom de ikke før i november fordi skatteetaten selv oppdaget at de hadde gjort en feil og det gikk selvfølgelig utover meg.

Anonymkode: de597...4b0

Om du alltid får på høsten er det en grunn til det, f.eks at du eller mannen er selvstendig næringsdrivende?

De fleste får i mai, og da kommer både resultatet og pengene samtidig for de fleste.

Men det er alltid noen som får på høsten, som rett og slett lå i bunnen av bunken. Jeg har en gang fått i september, det er vel to år siden nå. Stort sett får man i juni, selv om man endrer ting, om det ikke er en grunn til å få på høsten.

Anonymkode: ede8c...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet selvstendig i noen år, men i de årene var det bare restskatt å hente 😊😱

etter at jeg sluttet med foretaket, så har jeg fått igjen penger på høsten. Tror det har skjedd ett år at jeg fikk igjen i juni/juli

Men sånn sett er det ikke så nøye når de kommer, det viktigste er at de kommer.

Anonymkode: de597...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Optatium skrev:

Det gjør det vel ikke? 

De begynner utsendingene nå 27. Deretter utbetaler de i puljer, og du vet aldri når de kommer. Jeg har aldri endret på noe og alltid fått de i første pulje. Plutselig ifjor fikk jeg de i oktober. 

Kan du ikke lese? Det var ikke et spørsmål om NÅR man får penger, men OM man får penger.

Anonymkode: 5cb86...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke lese? Det var ikke et spørsmål om NÅR man får penger, men OM man får penger.

Anonymkode: 5cb86...b71

Wow. Beklager at jeg og resten av de som svarer i tråden her misforsto. Megge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke lese? Det var ikke et spørsmål om NÅR man får penger, men OM man får penger.

Anonymkode: 5cb86...b71

Nei, det er ingen ting i spørsmålet som tyder på det. HI skiver "om man får igjen penger på skatten NÅ 27.". Med andre ord: Om man på forhånd vet NÅR man får igjen penger.

Anonymkode: f85fe...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller må man bare vente og se?

Anonymkode: 647d2...c6f

Du ser om du skal få igjen penger i selvangivelsen.

Du vet når du får pengene først når du har dem på konto.

Anonymkode: eb0f5...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du ser om du skal få igjen penger i selvangivelsen.

Du vet når du får pengene først når du har dem på konto.

Anonymkode: eb0f5...4bd

Nei. Du ser om du får igjen penger i skatteoppgjøret, ikke i skattemeldingen. 

Anonymkode: b2cf3...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skattemelding (logg inn på altinn.no) viser om det er foreløpig restskatt eller skatt til gode. Så sant ikke du selv har meldt inn endringer, er det lite sannsynlig at det endrer seg. Regner med du ikke er selvstendig næringsdrivende, i så fall bør du har hørt noe fra din regnskapsfører. 

 

Anonymkode: 25f1d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skattemelding (logg inn på altinn.no) viser om det er foreløpig restskatt eller skatt til gode. Så sant ikke du selv har meldt inn endringer, er det lite sannsynlig at det endrer seg. Regner med du ikke er selvstendig næringsdrivende, i så fall bør du har hørt noe fra din regnskapsfører. 

 

Anonymkode: 25f1d...d41

Også uten endringer kan det være at man ikke får i juni.

Jeg vet forresten at jeg får penger i morgen. De ligger til utbetaling i systemet og alle kemnere har startknappen i hånda. Rett og slett fordi 27.6. står som utbetalingsdato hos skatteetaten og vi blir nedringt hvis pengene ikke kommer på konto.

Anonymkode: fd891...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man må nok dessverre bare vente og se. Dessuten så får man de ikke den 27, leste nettopp på altinn at det tok opptil 3 uker etter den 20 juni. Så jeg forventer ikke mine før i juli engang. Hvis jeg er så heldig å,få de i første pulje. 

Anonymkode: de597...4b0

Står på altinn nå at de fleste får pengene den 27 juni.

Anonymkode: dc40f...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du ser om du får igjen penger i skatteoppgjøret, ikke i skattemeldingen. 

Anonymkode: b2cf3...857

I skattemeldingen som kom i april kan du gå helt nederst. Da kommer du til foreløpig beregning

av skatter og avgifter.

Og nederst der står det foreløpig skatt tilgode.

Anonymkode: dc40f...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...