Gå til innhold

Urimelig å be gutta sette seg når de tisser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De er 8 og 5 år. Pluss mann på 38 😆 

Det er urin under doen, størknet. Doen blir ofte grisete. Er så møkkalei av å ha en grisete do!! Samboeren min evner ikke til å se dette. Kan jeg si at de må sette seg om de ikke kan slutte å grise?? Jeg føler på et vis at jeg ikke kan bestemme det og... 

Anonymkode: 4c45d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, hvis de ikke kan tisse uten å grise, og det er du som må vaske det, kan du  absolutt bestemme det

Anonymkode: cc6cc...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset sitter de. De har fått beskjed om at vil de stå må de også vaske etter seg, hver gang, da velger de å sitte gitt.

Jeg akter ikke å trakke i tiss hver gang jeg skal på do. Og jeg gidder heller ikke vaske gulvet før jeg går på do.

Anonymkode: db45f...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er du som vasker, så kan du selvfølgelig det. Alternativet er at de må vaske selv, og da tipper jeg at de heller setter seg. At gutter og menn skal stå og tisse innendørs er noe skikkelig griseri. Det spruter og splæsjer og det er helt unødvendig når doen faktisk har et sete til å sitte på. Ingen av mennene i huset mitt står og tisser, og takk for det, for jeg ser jo hvor ille det ser ut og hvor pyton det lukter etter at vi har hatt ståtissere på besøk. Så be de om å sette seg, eller rop dem tilbake på badet for å vaske doen, gulvet og veggene rundt hver gang de har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sitter begge gutt (mann + gutt 11 år). Mitt forslag, men ingen tvang, det er mannen som stort sett vasker badet/doen.

Anonymkode: c5c4c...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt hus, dine regler. Skal de stå, så får de tørke opp etter seg. Ihvertfall de to eldste 

Anonymkode: cd5b4...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at mannen vasker bad om han får beskjed. Men han er så sykt lite nøye når han holder på ! Så da må jeg be han om å vaske om igjen, det er så slitsomt!

Anonymkode: 4c45d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sønnen og mannen sitter. Mannen var vant til å stå før vi flyttet sammen, men jeg sa at jeg ikke har lyst til å vaske tiss rundt do, så da satte han seg og var egentlig enig selv i hvor greit det egentlig var. Så det har heldigvis aldri vært et samtaletema hos oss etter det. 

De gangene vi har besøk av menn som står, så syns jeg det er litt ekkelt... 

Anonymkode: d3e41...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så vasker mannen doen grundig hver dag, eller så sitter de alle tre.

Anonymkode: 7e443...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg sagt til sønnen at det er bedre dor prostata å sitte og tisse, det er jo sant, og etter det har han sittet når han tisser. Han står på skolen, for der er doen så ekkel ;) 

Har også lært ham å tørke med papir etter han har tisset, det blir ikke tørt bare av å riste..

Helt, helt i orden å si at de har og sitte når de tisser om de ikke klarer la være å søle! Si som en annen her: skal dere stå, får dere også vaske doen, og gulvet rundt, etter dere hver gang, 

Anonymkode: 10b07...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her har jeg sagt til sønnen at det er bedre dor prostata å sitte og tisse, det er jo sant, og etter det har han sittet når han tisser. Han står på skolen, for der er doen så ekkel ;) 

Har også lært ham å tørke med papir etter han har tisset, det blir ikke tørt bare av å riste..

Helt, helt i orden å si at de har og sitte når de tisser om de ikke klarer la være å søle! Si som en annen her: skal dere stå, får dere også vaske doen, og gulvet rundt, etter dere hver gang, 

Anonymkode: 10b07...8b4

Der tok jeg visst feil, skulle finne en link som bekreftet min påstand om prostata og det å sitte og tisse, men det er visst bevist at det ikke stemmer likevel! 😛 Vennligst ikke sladre til sønnen 😂

Anonymkode: 10b07...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sittes det ned (både mann på 35 og sønn på 6år, og lillebror skal få samme opplæring), og tissen tørkes med papir ellers så blir det drypp i trusa.

Ingen tvang, men dette ble Jr lært og foretrekker selv det. Hender han står når vi er steder med pissoar eller ute, men han syntes han selv får ut mer når han sitter :) 

...og vi har kun drypp på gulvet og toalettkanten når vi har hatt besøk av menn og barn som står 😏😉 -Kanskje jeg skal legge en bunke våtservietter med lapp «de som ikke sitter ned får tørke opp etter seg...»🤔😅

Anonymkode: 930f9...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe griseri, både de som tisser stående og ikke legger ned lokket før de skyller ned. Finnes sikkert video på YouTube som demonstrerer hvor langt dråpene flyr.

Her i huset sitt mannfolka, uansett om han vasker doen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre sønner sitter hjemme, men står på offentlige toaletter. Krav fra meg. Da eldste begynte med do-trening så stod han, men jeg skjønte fort at det var en dårlig deal. Jeg gidder ikke vaske etter hvert dobesøk. 

Mannen står. Men hvis han griser så vasker han etter seg, for jeg har aldri sett gris etter ham. Han vasker badet oftere enn meg i det daglige også. 

Anonymkode: f40a5...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke bestemme hvordan de skal tisse, du bestemmer bare at doen og gulvet skal være fritt for tiss når de er ferdige.

Mine gutter på to og fem tisser både sittende og stående, men når de ikke griser, er det ikke noe problem. Begge har vasket selv (toåringen får hjelp, femåringen kan det nå) om de har sølt.

Når de må (være med å) ordne opp etter seg, blir de automatisk bevisste på å fokusere på å treffe doen også.

Mannen her er selvlært og har aldri grist ned badet, men kanskje det funker med samme opplæringsløp på voksne også, om mannen din ikke gjør det av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutta lært opp fra de slutta med bleie at hjemme sitter man, på offentlige doer står man. På besøk sitter man hvis doen er den.

Anonymkode: 5c14c...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...