Gå til innhold

Hvis man ikke åpner post i Digipost


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager har du digipost? Det er vel den sikreste måten å bli hacket og få identiteten sin stjålet på..

Anonymkode: a4b73...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager har du digipost? Det er vel den sikreste måten å bli hacket og få identiteten sin stjålet på..

Anonymkode: a4b73...6e0

Hehe, bare liiiitttt paranoid, eller?

Anonymkode: b442f...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om du diskuterer dette med noen som virkelig kan it-sikkerthet, er det ingen som vil anbefale deg å samle alle personopplysningene dine i én digital postkasse. Det er jo hacke eldorado..

Anonymkode: a4b73...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har aktivt godtatt å ta imot din post i digipost, så vil du ikke lengre det må du aktivt gå inn og fjerne denne muligheten for bedrifter.

Bortsett fra det er jo ikke digipost noe mer usikkert enn nettbanken eller andre steder man må logge inn med bank-ID ;)

Anonymkode: 70497...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opprettet Digipost fordi jeg trengte politiattest og via Digipost gikk det kjappere. Glemte hele digiposten etter jeg fikk attesten,og plutselig en dag dukket det opp brev i postkassen fra politiet. Da hadde en regning blitt sendt i Digipost og etter  hvert purringer, som jeg da ikke var klar over. Brevet fra namsmannen var jo melding om tvangssalg om ikke regning ble betalt. Var heldigvis en liten regning, men likevel. Regning,purringer og inkasso ble som sagt ikke sendt pr brev. Så lurt å sjekke den regelmessig. Har også fått hentemelding på pakke på Digipost.

Anonymkode: 3e93f...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG har Digipost og det funker fint. Jeg spurte ikke på vegne av meg selv, men av en annen som har fått brev den veien. Venter på et svar på det brevet og lurer derfor på om det er sånn at om man ikke åpner så kommer det i posten. Husker selv jeg fikk SMS 3 ganger vedr et brev jeg ikke åpna, men det kom aldri i postkassa 

Anonymkode: 85fde...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du har aktivt godtatt å ta imot din post i digipost, så vil du ikke lengre det må du aktivt gå inn og fjerne denne muligheten for bedrifter.

Bortsett fra det er jo ikke digipost noe mer usikkert enn nettbanken eller andre steder man må logge inn med bank-ID ;)

Anonymkode: 70497...c1b

Jo, det er verre. Rett og slett fordi all informasjon er samlet på samme sted. Alle nettsider kan bli hacket. 

Anonymkode: a4b73...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opprettet Digipost fordi jeg trengte politiattest og via Digipost gikk det kjappere. Glemte hele digiposten etter jeg fikk attesten,og plutselig en dag dukket det opp brev i postkassen fra politiet. Da hadde en regning blitt sendt i Digipost og etter  hvert purringer, som jeg da ikke var klar over. Brevet fra namsmannen var jo melding om tvangssalg om ikke regning ble betalt. Var heldigvis en liten regning, men likevel. Regning,purringer og inkasso ble som sagt ikke sendt pr brev. Så lurt å sjekke den regelmessig. Har også fått hentemelding på pakke på Digipost.

Anonymkode: 3e93f...032

Men du får jo enten mail, sms eller begge deler hver gang det kommer noe nytt i digipisten, han du brukt en mailadresse du ikke sjekker jevnlig da du laget den da?

Jeg har hooket av på at jeg vil ha begge deler, så det er helt umulig å ikke få med seg et brev i digipostkassen.

Du kan også laste ned appen så sier telefonen din fra hver gang det er noe nytt i den postkassen.

Anonymkode: c25d9...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er verre. Rett og slett fordi all informasjon er samlet på samme sted. Alle nettsider kan bli hacket. 

Anonymkode: a4b73...6e0

Snart har man ikke no valg angående digipost. Hva gjør man da om det ikke er sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er verre. Rett og slett fordi all informasjon er samlet på samme sted. Alle nettsider kan bli hacket. 

Anonymkode: a4b73...6e0

Jo, alt kan riktignok bli hacket, men folk fleste er ikke interessert i å hacke lengre. Dessuten finnes det andre sider med alle informasjon om oss. F.eks skatteetaten har veldig mye info. Helsenorge begynner også å bli stort. Og hvis de virkelig ville gå inn for det hadde de hacket nettbanken eller f.eks sykehusenes datafiler! Ikke vondt ment, men folk flest er nå så dumme at flere store hackere har nå begynte å scamme folk fordi de er stokk stein dumme. Se bare på microsoft scammen, de hadde ikke fortsatt om de ikke hadde tjent penger på det!

Anonymkode: 70497...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du får jo enten mail, sms eller begge deler hver gang det kommer noe nytt i digipisten, han du brukt en mailadresse du ikke sjekker jevnlig da du laget den da?

Jeg har hooket av på at jeg vil ha begge deler, så det er helt umulig å ikke få med seg et brev i digipostkassen.

Du kan også laste ned appen så sier telefonen din fra hver gang det er noe nytt i den postkassen.

Anonymkode: c25d9...9cd

Brukte en gammel mailadresse tydeligvis. Fikk aldri noe sms. Hadde ikke satt meg godt nok inn i det. Hadde liksom ikke tenkt å bruke det, så lastet aldri ned appen eller logget meg inn. Har gjort det nå da 😉

Anonymkode: 3e93f...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Der jeg jobber sender vi brev til Digipost, men om de ikke er registrert åpnet etter 40 timer, blir de sendt ut per post.

Anonymkode: c2db0...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer. Der jeg jobber sender vi brev til Digipost, men om de ikke er registrert åpnet etter 40 timer, blir de sendt ut per post.

Anonymkode: c2db0...7c0

Takk for svar! Sikkert ulik praksis da, siden jeg ikke fikk brev, bare SMS :) 

 

hi

Anonymkode: 85fde...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...