Gå til innhold

Er Kiel båten gøy å ta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er stor forskjell!!! Familien min synes det er kjempe stas å ta Kielfergen. 😊

Anonymkode: a86c3...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell!!! Familien min synes det er kjempe stas å ta Kielfergen. 😊

Anonymkode: a86c3...a59

Lurte litt på om jeg og mine to gutter på 13 og 15 skal ta en liten tur i sommer. Vet du hvilke aktiviteter som er ombord for ungdommer? 

Anonymkode: 716e1...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er særlig forskjell mellom kielbåten og danskebåten selv.

Anonymkode: b40ce...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag. Jeg synes det er kjedelig, og foretrekker Københavnbåten om vi skal ha et sånn båtavbrekk (ungene liker det). Fordi den har flere timer i land og kortere på båten.

Kielferga er noe mer fancy ombord, badeområdet er litt større enn på Købenbåtene og det er vannsklie, det er flere butikker og skuta føles i det hele tatt hakket mindre harryfest på Toten. Det betyr ikke at den ikke oppleves harryfest på Toten, altså. Underholdningen ombord er også hakket mer gjennomført.

I Kiel har man færre timer i land, ca fire, og byen er definitivt døllere enn København. Egentlig enn Frederikshavn også, tatt i betraktning hva man rekker over på den tiden.

Anonymkode: fb014...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurte litt på om jeg og mine to gutter på 13 og 15 skal ta en liten tur i sommer. Vet du hvilke aktiviteter som er ombord for ungdommer? 

Anonymkode: 716e1...5b7

Det pleier å være kinoforestillinger, spillerom og diskotek. Mine synes det er stas å shoppe der... de har både godteri, klokker, smykker, klær, parfyme osv...

Anonymkode: a86c3...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn elsker den båten.. avslappende tur. Slipper alle shoppingsenter stresset 🤣

Anonymkode: 789fe...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye å ta seg til, men fikk ikke tid til alt. Sang/dansegruppe med oppvisning til slutt, rebus, bade,  diskotek, kino, show var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som å spørre om Tusenfryd er gøy eller ikke. Det er alltid noen som syns det er kjipt 😅

Vi skal på Kielbåten neste uke vi. 2 ungdommer, en 6 åring , jeg og mormor. Blir koselig. Hvis man syns det er kjedelig på båten, så får man ta i et tak selv å gjøre det gøy. 

Fine show er det ombord også. 

Anonymkode: f0f8d...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen på 5 synes det ble veldig kjedelig,mens nevøene på 10 og 15 koset seg veldig :) så kommer vel an på barnet/barna, og synes ikke det er som danskebåten,synes kiel båten er flottere når det kommer til både mat og underholding

Anonymkode: 8e481...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, kommer litt ann på barna. Rebus og aktiviteter skjer på begge båtene, men føler at Kielbåten er mer shoppingpreget av dyre merkeklær (var det sist jeg tok den), og det skjer null ting i land i Kiel. I Danmark har vi vært på tivoli (går egen buss frem og tilbake), vi er innom Disney butikken og Lego butikken, og finner oss en park og spise lunsj i. Mye mindre stress mtp tid, vi har også tatt bussen inn til sentrum for så og gå tilbake til båten da turen ikke er alt for lang. Ungene syntes alltid det er gøy og går forbi den lille havfruen, fontenen med dyrene i, og den rare øya som de kaller den.

Anonymkode: aa555...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt barn foretrekker Kiel båten, han er nå 11 år, men vi har reist fra han var 3 år. Er alltid mye aktiviteter for barna, det er kino, badeland, show og min elsker å spise på buffet restauranten. 

Anonymkode: 52625...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gørrkjedelig fra ende til annen. Det du vil shoppe er shoppet i løpet av den første timen, og så er det som å være tvangsinnelåst på Storosenteret etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller tatt båten til København, gjerne hatt en overnatting der også. København er en super by.

Anonymkode: 5fcba...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det er omtrent som København-båten, bare at det tar lengre tid og er mer fancy.  Mine unger syntes det var veldig stas, både med badeland og spillehallen, og ikke minst desserten på buffeten, selv om de ikke skjønner så mye av spillene ennå (blir billig når man slipper å betale for at de skal spille på ordentlig!) Når ungene koser seg, er det liksom greit, selv om det ikke er min drømmeferie, akkurat. 

Tida kan bli litt lang, men hvis du beregner inn penger til spilleautomater (altså sånne med ordentlige spill på, 3d-simulatorer og sånt, ikke enarmet banditt), så kan man jo bare sette seg ned med ei bok og se på havet. 

Kiel er en kjedelig handleby, i hvert fall etter det vi fant på den korte tida man er i land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at den Kielbåten er hva man gjør den til. Har knapt tid til å sove ombord jeg. Trener, spa, hygger meg med god mat og drikke, shoppe ( først sondere hva jeg skal shoppe, så handle), show, og har jeg med barn så blir det badeland så klart, spillerom og kos på lugaren. Nå har jeg aldri 3*, men 4 eller 5 * for å få større plass.

I Kiel handles det endel, da produkter som vi bruker i hverdagen som er dyrere enn her. Må vite hvor en skal gå for det første og ikke tro at Sophienhof er stedet. 

Anonymkode: 4ad00...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drit kjedelig.... men barna på 5,7,10 elsker den 🙈 

Anonymkode: 789fe...711

Jeg skjønner ikke .. Gjør det gøy da ! 

Anonymkode: f0f8d...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at den Kielbåten er hva man gjør den til. Har knapt tid til å sove ombord jeg. Trener, spa, hygger meg med god mat og drikke, shoppe ( først sondere hva jeg skal shoppe, så handle), show, og har jeg med barn så blir det badeland så klart, spillerom og kos på lugaren. Nå har jeg aldri 3*, men 4 eller 5 * for å få større plass.

I Kiel handles det endel, da produkter som vi bruker i hverdagen som er dyrere enn her. Må vite hvor en skal gå for det første og ikke tro at Sophienhof er stedet. 

Anonymkode: 4ad00...6aa

Har du noen handletips, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Har du noen handletips, da? 

Det jeg handler mest av i Kiel er forbruksvarer som barberhøvler, shavegel, vitaminer, plaster o.l, sko til barna, Lego, sanitærvarer, Birkenstock , Dentastix til hundene er mye billigere der nede, og mye mer til. Hva bruker du mye av i hverdagen feks?

Anonymkode: 4ad00...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...