Gå til innhold

Bør jeg vaccinere barnet mitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det kan være en del negative sideeffecter ved vaccinering, og det gjorde meg usikker. Jeg vil jo selvfølgelig ikke utsette barnet for noe som kan være potencielt farlig.

Anonymkode: 9787c...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det må du. 

Du må følge oppsatt vaksineprogram, det er svært farlig for barnet ditt å ikke bli vaksinert. 

Og kudos til deg for en kreativ måte å få bokstaven C inn i kjedelige norske ord👏

Anonymkode: dee44...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det må du. 

Du må følge oppsatt vaksineprogram, det er svært farlig for barnet ditt å ikke bli vaksinert. 

Og kudos til deg for en kreativ måte å få bokstaven C inn i kjedelige norske ord👏

Anonymkode: dee44...e83

Takk for svar. Det er utrolig hvor usikker noen Internet-artikler kan gjøre en.

Og det er ikke noe jeg gjør med vilje, jeg er opprinnelig dansk. Lånord fra engelsk i norsk forvirrer meg litt.

Anonymkode: 9787c...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner, ingen tvil! Skremselspropaganda er det ingen hold i.. Følg i det minste vaksineprogrammet. Å få sykdommene det vaksineres mot er mye mer risikofylt enn eventuelle bivirkninger.

Anonymkode: 0b0e5...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaksineprogrammet er greit å følge, men personlig velger jeg å ikke gi vaksiner de ikke har forsket nok på, og da sånn alla svineinfluensa - vaksinen

Anonymkode: 656d4...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør helsestasjon. Om helsesøster sier "vi anbefaler..." så er det ganske ok å lytte til det...

Anonymkode: 2a018...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vaksinerer du. 

Det er galskap å legge mer tillit til påstander funnet på nettet, enn seriøse forskere som vet hva de gjør. 

Anonymkode: f0929...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske vaksinasjonsprogrammet er bygget på seriøs forskning, det vaksinemotstandere legger ut på nett er ikke det,

Les gjerne på nett, men vær litt kildekritisk.

Mitt svar er at du selvfølgelig skal vaksinere.

Anonymkode: 6dac0...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe "selvfølgelig må du vaksinere", du er ett voksent menneske som må bestemme om det blir rett for dere eller ikke.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke noe "selvfølgelig må du vaksinere", du er ett voksent menneske som må bestemme om det blir rett for dere eller ikke.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Det finnes ikke noe 'dere'! Det er alltid rett å vaksinere barn (som tåler vaksinen). Og det er ikke noe man skal kjenne og føle på, altså. 

Anonymkode: dee44...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke noe 'dere'! Det er alltid rett å vaksinere barn (som tåler vaksinen). Og det er ikke noe man skal kjenne og føle på, altså. 

Anonymkode: dee44...e83

Barnet har vel en far å da blir det dere jo.Nei det ikke rett for alle foreldre å vaksinere barnet å da bør du heller ikke gjøre det. Ikke la deg presse til noe du ikke føler er rett for dere.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har vel en far å da blir det dere jo.Nei det ikke rett for alle foreldre å vaksinere barnet å da bør du heller ikke gjøre det. Ikke la deg presse til noe du ikke føler er rett for dere.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Spiller ingen rolle om det er rett for foreldrene. Det er rett for barnet, og det er det eneste som betyr noe. 

Anonymkode: f508e...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle om det er rett for foreldrene. Det er rett for barnet, og det er det eneste som betyr noe. 

Anonymkode: f508e...6cd

Å noen foreldre føler at det ikke er rett for BARNET deres,å da bør de ikke la seg presse til å gjøre det likevel.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å noen foreldre føler at det ikke er rett for BARNET deres,å da bør de ikke la seg presse til å gjøre det likevel.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Jo, faktisk.

Anonymkode: 26a0a...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å noen foreldre føler at det ikke er rett for BARNET deres,å da bør de ikke la seg presse til å gjøre det likevel.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Her er det ikke snakk om å føle noe som helst! Her forholdet man seg til forskning og helsemyndighetenes anbefalinger og vaksinerer alle barn. 

Og nei, det er ikke snakk om DERE, det er snakk om barnet og det fortjener best mulig beskyttelse. 

Alt annet er omsorgssvikt. 

Anonymkode: dee44...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke noe 'dere'! Det er alltid rett å vaksinere barn (som tåler vaksinen). Og det er ikke noe man skal kjenne og føle på, altså. 

Anonymkode: dee44...e83

Problemet er at man sjelden vet om barnet tåler vaksinen eller ikke før etter den er tatt ...

Hi - å spørre på dette forumet er ikke noe du bør basere bestemmelsen din på. Enten dere vaksinerer barnet eller ikke, les deg godt opp på forhånd, bruk tid på å lese den forskningen som finnes og vurder så virkning vs. ev. bivirkning.

Anonymkode: 4e8e6...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at man sjelden vet om barnet tåler vaksinen eller ikke før etter den er tatt ...

Hi - å spørre på dette forumet er ikke noe du bør basere bestemmelsen din på. Enten dere vaksinerer barnet eller ikke, les deg godt opp på forhånd, bruk tid på å lese den forskningen som finnes og vurder så virkning vs. ev. bivirkning.

Anonymkode: 4e8e6...79a

En vet heller ikke om barnet tåler sykdommen det blir mottagelig for når det ikke vaksineres. Det er langt færre som får problemer etter vaksiner.

Anonymkode: c8262...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinerer du barnet ditt så risikerer du at han/hun får autisme. Det er noe å tenke på før du tar avgjørelsen..

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaksinerer du barnet ditt så risikerer du at han/hun får autisme. Det er noe å tenke på før du tar avgjørelsen..

Anonymkode: 4b49a...9f9

Herregud, er det samme dumme personen som svarer på alle tråder her idag eller? Så dum som dette er det ikke lov å være når man får barn og skal være forelder....

Anonymkode: 6dac0...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaksinerer du barnet ditt så risikerer du at han/hun får autisme. Det er noe å tenke på før du tar avgjørelsen..

Anonymkode: 4b49a...9f9

:bond:

Anonymkode: dee44...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp utsatt for tuberkulosesmitte i jobbsammenheng. 

Mer sjeleglad ungen mine er vaksinert! 

Og jeg skjønner ikke at folk tørr å la vær.

Anonymkode: 47a3b...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...