Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Pga barn, gjør du? Jeg lengter instendig vekk og til en annen plass, til en annen by, nærmere min familie. Bor i denne byen pga barn og barnas far. Man har ett liv og det er dette. Barnas kontakt med pappaen er selvsagt viktigst men ofte føler jeg at jeg ofrer mitt ene liv på noe som er bittert for meg. Ikke kjekk følelse. Anonymkode: 09a3d...733
Trultetryne Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Ja.. og det er så vondt 😭 Jeg bor sammen med pappaen, men han jobber offshore og kunne ha bodd hvorsomhelst.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 5 minutter siden, Trultetryne skrev: Ja.. og det er så vondt 😭 Jeg bor sammen med pappaen, men han jobber offshore og kunne ha bodd hvorsomhelst. Mine er hos pappaen annenhver helg og sutrer for at de må dit. Føles ikke verdt det, men alternativet er å fly dem. Kan ikke leve med det heller. Får du ikke mannen med på flytting? Anonymkode: 09a3d...733
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Hvis du er i en situasjon det føles umulig å flytte nå, så kan du alltids flytte når barna har blitt store. Men skjønner at det føles frustrerende. Anonymkode: 4933d...0cf
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Jeg flyttet tilbake til mitt hjemsted etter skilsmisse. Ungene var positive til det. Stortrives her, både barna og jeg. Anonymkode: ae0c8...0e5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine er hos pappaen annenhver helg og sutrer for at de må dit. Føles ikke verdt det, men alternativet er å fly dem. Kan ikke leve med det heller. Får du ikke mannen med på flytting? Anonymkode: 09a3d...733 Det går helt fint å fly, viktig at dere alle (inkludert deg) har det godt der dere bor. Flytter du nærmere familie er det veldig positivt for ungene. Mine barn har flydd siden de gikk i 1. klasse, og det har gått veldig bra. I forkant hadde vi rollelek og lagde til fly i stua, og øvde på alt som skulle skje flere ganger. De har aldri opplevd det som traumatisk å fly, heller spennende. Anonymkode: f093d...37d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 Jeg er så kjip at jeg mener man må tenke gjennom dette før man får barn... Jeg bor på mannens hjemsted og hadde mange runder med meg selv første året, for jeg visste at om jeg slo meg ned her og fikk barn ville dette bli barnas hjemsted og da spilte det ingen rolle lenger hva som var mitt. Jeg hører til på barnas hjemsted, fordi jeg er mammaen deres.... Jeg holdt på å flytte hjem et par ganger første året jeg bodde her, det er tungt å være innflytter. Men jeg tok til slutt et bevisst valg, og etter et år her giftet vi oss og etter to år her fikk vi vårt første barn. Du må rett og slett slutte å tenke hva som var din hjemplass da du vokste opp, du har fått barn og da er barnas hjemplass det viktige. Anonymkode: d056d...821
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så kjip at jeg mener man må tenke gjennom dette før man får barn... Jeg bor på mannens hjemsted og hadde mange runder med meg selv første året, for jeg visste at om jeg slo meg ned her og fikk barn ville dette bli barnas hjemsted og da spilte det ingen rolle lenger hva som var mitt. Jeg hører til på barnas hjemsted, fordi jeg er mammaen deres.... Jeg holdt på å flytte hjem et par ganger første året jeg bodde her, det er tungt å være innflytter. Men jeg tok til slutt et bevisst valg, og etter et år her giftet vi oss og etter to år her fikk vi vårt første barn. Du må rett og slett slutte å tenke hva som var din hjemplass da du vokste opp, du har fått barn og da er barnas hjemplass det viktige. Anonymkode: d056d...821 Pedagogisk og romantisk tenkt. Helt til mannen går fra deg og du ikke har råd til å bo i «barnas by» lengre, han velger karriere og kan bare ha barna annenhver helg, familien din er nå bare familien hans og du har valget mellom å flytte hjem, og få hjelp og ha mulighet til å komme deg inn på boligmarkedet og evne å ivareta deg selv og barna dine. Anonymkode: 09a3d...733
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går helt fint å fly, viktig at dere alle (inkludert deg) har det godt der dere bor. Flytter du nærmere familie er det veldig positivt for ungene. Mine barn har flydd siden de gikk i 1. klasse, og det har gått veldig bra. I forkant hadde vi rollelek og lagde til fly i stua, og øvde på alt som skulle skje flere ganger. De har aldri opplevd det som traumatisk å fly, heller spennende. Anonymkode: f093d...37d Takk ❤️ Svarer ditt betydde masse! Hvor ofte flyr de, og hvor lange strekk må de være der i ferier? Anonymkode: 09a3d...733
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 hensynet til barna og far er det viktigste her, men skjønner det er vondt Anonymkode: 6b608...96d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #11 Skrevet 25. juni 2018 Jeg forstår at det ikke hjelper å høre dette nå, men dette tenkte jeg grundig gjennom før jeg sa ja til ekteskap og barn. Vi flyttet til min hjemby og bor 300 m unna mine foreldre. Jeg ville sikre meg, og barna, i tilfelle brudd. Jeg vil ha familien min og nettverket mitt rundt meg. De fleste er jo mest knyttet til sin egen mor/familie. Jeg ville aldri gått med på å flytte til mannens hjemby. Anonymkode: c77e8...d7e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #12 Skrevet 25. juni 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: hensynet til barna og far er det viktigste her, men skjønner det er vondt Anonymkode: 6b608...96d Uenig i at hensynet til far veier tyngre enn mors trivsel når far har samvær annenhver helg! Anonymkode: 09a3d...733
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Skrevet 26. juni 2018 På 24.06.2018 den 7.25, Anonym bruker skrev: Mine er hos pappaen annenhver helg og sutrer for at de må dit. Føles ikke verdt det, men alternativet er å fly dem. Kan ikke leve med det heller. Får du ikke mannen med på flytting? Anonymkode: 09a3d...733 Det FINS andre samværsformer enn annen hver helg... Anonymkode: ccc68...1fd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #14 Skrevet 26. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det FINS andre samværsformer enn annen hver helg... Anonymkode: ccc68...1fd Helt klart. Men nå var annenhver helg hi sin damvørsform med sin eksmann. Anonymkode: 09a3d...733
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #15 Skrevet 26. juni 2018 På 24.6.2018 den 22.49, Anonym bruker skrev: Takk ❤️ Svarer ditt betydde masse! Hvor ofte flyr de, og hvor lange strekk må de være der i ferier? Anonymkode: 09a3d...733 De har pleid å dra til faren 4 ganger i året, 4 uker om sommeren, juleferien (de feirer annethvert år med meg, men da drar de til faren 1./2. juledag), vinter- eller påskeferien, og høstferien. Så har de dratt ekstra hvis det er noe spesielt (dåp, runde dager etc.) Faren og hans familie tar også turen hit flere ganger i året, nå som de har blitt så store at de har fremvisninger, konkurranser de er med på o.l. Det fungerer veldig greit, og ungene gir uttrykk for at de trives med situasjonen. Det hjelper sikkert også på at alle vi voksne kommer overens, det hender for eksempel at faren overnatter hos oss når han er i byen. Det har absolutt ikke alltid vært rosenrødt, men dersom man selv er innstilt på å ha en voksen holdning, svelge kameler og legge til rette for samarbeid, så er min erfaring at konflikter dempes og situasjonen stabiliserer seg etter noen år. Mine barn måtte også bytte skole, miljø og venner da vi flyttet, og de savnet vennene sine en stund. De kan snakke om gamle venner fortsatt, og nå er det 10 år siden vi flyttet. Likevel, de fikk kjapt nye venner og begynte fort å trives. Jeg var veldig påpasselig på å være aktiv i deres miljø, knytte foreldrekontakter og engasjere meg i styre, stell og dugnadsarbeid. Ungene ble også kjapt aktive innen fritidsaktiviteter. Nå føles det som om vi alltid har bodd her, selv om vi kom flyttende noen år etter skolestart. Ungene gir uttrykk for at de ser på dette som sitt hjemsted. Anonymkode: f093d...37d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #16 Skrevet 26. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt klart. Men nå var annenhver helg hi sin damvørsform med sin eksmann. Anonymkode: 09a3d...733 Som sikkert kan reforhandles hvis de flytter. Anonymkode: ccc68...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå