Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Har det siste året har jeg på facebook lagt merke til at stadig flere bekjente og venner av bekjente går på skole (?), kurs for å bli coach gjennom NPL og gestaltterapauter mm. Mye snakk om en Trine Ålstedt og mange priser henne som en kongelig el gudommelig. Hva ligger bak dette og hva gjør en ferdigdannet coach? Med respekt så er det jeg vet om disse personene jeg kjenner til her hatt sin dose med ubalanse i livet, ikke eier egen bolig, barn med flere ulike mm. Jeg ser ikke at de selv med utdannelse/ kurs skal kunne bidra med noe i mitt liv f.eks. Jeg er nok veldig rasjonell, fornuftstyrt, ateist og lar meg ikke lett rive med. Spør da jeg er oppriktig nysgjerrig, noen med innspill? Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Enig med deg. Det er en greie i tiden at man skal «finne seg selv og sitt uutnyttede potensial» osv. De har alle «nyttige verktøy,» og alle andre floskler. Jeg vet ikke, jeg. Anonymkode: cd4a3...ee6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg. Det er en greie i tiden at man skal «finne seg selv og sitt uutnyttede potensial» osv. De har alle «nyttige verktøy,» og alle andre floskler. Jeg vet ikke, jeg. Anonymkode: cd4a3...ee6 Om de går for sin egen del, for å finne verktøy i eget liv og utnytte "potensial" så fint for de men om de blir forespeilet karrieremuligheter etter kurs stusser jeg. HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Har en venninne som forguder JT Foxx og kaller seg selv "coach". Ingen utdannelse, kun "livserfaring" og "nyttige verktøy". Hun jobber ikke med klienter over tid - er ikke dyktig nok, har ingen faglig tyngde. Hun må hele tiden videre. Anonymkode: 7cd9a...366
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Hvem som helst kan kalle seg coach og starte kurs for andre. Når kurset er ferdig, printer du ut et ark med noen fancy ord på, og overleverer det som diplom. Enkelt. Anonymkode: cd4a3...ee6
Soon to be mum Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 27 minutter siden, sug lut skrev: Oh. My. God. 😳 🤣🤣🤣 Jeg har flere bekjente og fjerne slektninger som nå er blitt NLP coach, og får jevnlig tilbud om coaching i innboksen. 😑 Og alle, uten unntak, lager «selfie-videoer» hvor de forteller om sitt indre følelsesliv og nyvunnede innsikter med samme «følsomme» stemme som denne Trine Ålstedt. Jeg kjenner jeg kan bli nesten småaggressiv av det rett og slett. ☹️ Jeg er glad for å si at ingen av mine faktiske venner driver på slik. 😅 Da ville jegvrevurdert vennskapet gjenast. Endret 23. juni 2018 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 46 minutter siden, sug lut skrev: Haha, er han seriøs her??! 😂 Kaller han seg coach også? Den dagen jeg trenger Jarl Goli for å finne min egen styrke og viljekraft kan jeg liksågodt resignere helt - my oh my! HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en venninne som forguder JT Foxx og kaller seg selv "coach". Ingen utdannelse, kun "livserfaring" og "nyttige verktøy". Hun jobber ikke med klienter over tid - er ikke dyktig nok, har ingen faglig tyngde. Hun må hele tiden videre. Anonymkode: 7cd9a...366 Må google JT Foxx, er nytt for meg dette "universet". Mitt inntrykk er også at disse folka stadig må videre, ikke er ankret i livet. Godt det ikke bare er mine tanker da - føler meg som realist men kan nok bikke overtil pessimist også. Tror jeg skal lage selfie-videoer og selge kurs jeg også ! 😄👍 HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, er han seriøs her??! 😂 Kaller han seg coach også? Den dagen jeg trenger Jarl Goli for å finne min egen styrke og viljekraft kan jeg liksågodt resignere helt - my oh my! HI Anonymkode: 12f47...14f Jepp, det er han. Han var med i Farmen kun for å promotere seg selv Anonymkode: 97fda...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 54 minutter siden, sug lut skrev: Det der er bare helt krise 🤣 Anonymkode: 97fda...bb0
sug lut Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det der er bare helt krise 🤣 Anonymkode: 97fda...bb0 Avsindig festlig, da! 😂😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 26 minutter siden, Soon to be mum skrev: Oh. My. God. 😳 🤣🤣🤣 Jeg har flere bekjente og fjerne slektninger som nå er blitt NLP coach, og får jevnlig tilbud om coaching i innboksen. 😑 Og alle, uten unntak, lager «selfie-videoer» hvor de forteller om sitt indre følelsesliv og nyvunnede innsikter med samme «følsomme» stemme som denne Trine Ålstedt. Jeg kjenner jeg kan bli nesten småaggressiv av det rett og slett. ☹️ Jeg er glad for å si at ingen av mine faktiske venner driver på slik. 😅 Da ville jegvrevurdert vennskapet gjenast. Er det jeg må vente på nå da, litt tilbud i innboksen - nei takk! Moren til ei jeg var i barselgruppe med har lagt ut reklame for seg selv som terapaut men vet ikke hennes bakgrunn. Ei fra ungdomsskolen er selger for Mary Kay og der er det jo også mye snakk om selvrealisering etc. Hun er en av fansen/ disiplene til Trine Ålstedt ser jeg, mye store ord og hjerter i kommentarfeltet. Ingen nære venner her heller gudskjelov! HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 Mye rart ute og går.. Men må slå et slag for gestaltterapeuter. For jeg er selv en Lang utdannelse fra tidligere, godt betalt jobb - gift og har barn og eier egen bolig. Gestaltterapi har 4årig utdannelse og fortjener mer anerkjennelse enn det får. Men jeg er enig i at ikke alt muligens bør tas for god fisk.. 👍 Uansett - alle kan ha godt av å ha noen å prate med. Og det har jo vist seg at det er relasjonen med terapeuten som har mest å si for effekten. Anonymkode: 14de0...e57
sug lut Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, er han seriøs her??! 😂 Kaller han seg coach også? Den dagen jeg trenger Jarl Goli for å finne min egen styrke og viljekraft kan jeg liksågodt resignere helt - my oh my! HI Anonymkode: 12f47...14f Da står det dårlig til, ja. 😁Ta en potet, rett og slett...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mye rart ute og går.. Men må slå et slag for gestaltterapeuter. For jeg er selv en Lang utdannelse fra tidligere, godt betalt jobb - gift og har barn og eier egen bolig. Gestaltterapi har 4årig utdannelse og fortjener mer anerkjennelse enn det får. Men jeg er enig i at ikke alt muligens bør tas for god fisk.. 👍 Uansett - alle kan ha godt av å ha noen å prate med. Og det har jo vist seg at det er relasjonen med terapeuten som har mest å si for effekten. Anonymkode: 14de0...e57 Det er vel det som er litt av utfordringen, at et kort kurs med uautoriserte kursleder gir deg muligheten til å kalle seg coach, og dermed blir det vanskelig å skille klien fra hveten. Var ikke klar over at gestalt-terapaut var 4-årig utdannelse så all ære til deg for det. Å betale noen for samtale sitter nok langt inne for meg. Snakket med sosionom på Ullevål etter tre uønskede aborter på rad og det hjalp veldig så i enkelte deler av livet er samtalepartner viktig. Men måtte nok fått en anbefalt for meg. HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 14 minutter siden, sug lut skrev: Da står det dårlig til, ja. 😁Ta en potet, rett og slett... 😂 Potet gjør susen. Drar på Herber'n imorra og koser meg med sjømat jeg! 😉 HI Anonymkode: 12f47...14f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #18 Skrevet 23. juni 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Mye rart ute og går.. Men må slå et slag for gestaltterapeuter. For jeg er selv en Lang utdannelse fra tidligere, godt betalt jobb - gift og har barn og eier egen bolig. Gestaltterapi har 4årig utdannelse og fortjener mer anerkjennelse enn det får. Men jeg er enig i at ikke alt muligens bør tas for god fisk.. 👍 Uansett - alle kan ha godt av å ha noen å prate med. Og det har jo vist seg at det er relasjonen med terapeuten som har mest å si for effekten. Anonymkode: 14de0...e57 Jeg kan starte praksis i morgen som gestaltterapeut. Så 4-år utdanning er absolutt intet krav. Anonymkode: ff0d4...c13
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #19 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er vel det som er litt av utfordringen, at et kort kurs med uautoriserte kursleder gir deg muligheten til å kalle seg coach, og dermed blir det vanskelig å skille klien fra hveten. Var ikke klar over at gestalt-terapaut var 4-årig utdannelse så all ære til deg for det. Å betale noen for samtale sitter nok langt inne for meg. Snakket med sosionom på Ullevål etter tre uønskede aborter på rad og det hjalp veldig så i enkelte deler av livet er samtalepartner viktig. Men måtte nok fått en anbefalt for meg. HI Anonymkode: 12f47...14f Å ta 4 års utdannelse for å få en ubeskyttet tittel som hvem som helst uten utdannelse kan ta, må være litt surt Anonymkode: 97fda...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #20 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er vel det som er litt av utfordringen, at et kort kurs med uautoriserte kursleder gir deg muligheten til å kalle seg coach, og dermed blir det vanskelig å skille klien fra hveten. Var ikke klar over at gestalt-terapaut var 4-årig utdannelse så all ære til deg for det. Å betale noen for samtale sitter nok langt inne for meg. Snakket med sosionom på Ullevål etter tre uønskede aborter på rad og det hjalp veldig så i enkelte deler av livet er samtalepartner viktig. Men måtte nok fått en anbefalt for meg. HI Anonymkode: 12f47...14f 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å ta 4 års utdannelse for å få en ubeskyttet tittel som hvem som helst uten utdannelse kan ta, må være litt surt Anonymkode: 97fda...bb0 Sorry, siterte feil person Anonymkode: 97fda...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #21 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mye rart ute og går.. Men må slå et slag for gestaltterapeuter. For jeg er selv en Lang utdannelse fra tidligere, godt betalt jobb - gift og har barn og eier egen bolig. Gestaltterapi har 4årig utdannelse og fortjener mer anerkjennelse enn det får. Men jeg er enig i at ikke alt muligens bør tas for god fisk.. 👍 Uansett - alle kan ha godt av å ha noen å prate med. Og det har jo vist seg at det er relasjonen med terapeuten som har mest å si for effekten. Anonymkode: 14de0...e57 Å ta 4 års utdannelse for å få en ubeskyttet tittel som hvem som helst uten utdannelse kan ta, må være litt surt Anonymkode: 97fda...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #22 Skrevet 23. juni 2018 4 timer siden, sug lut skrev: Huff... 😧😆 Anonymkode: c81ab...ac2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #23 Skrevet 24. juni 2018 Men jeg forstår ikke hvem som betaler, for å gå til noen som bare har ett lite kurs. Trenger jeg virkelig hjelp, går jeg til en psykolog, en jeg vet har en lang utdannelse. Kjenner noen som har sånne kurs, og det er vel 2 helger, så får man en diplom. Og de menneskene har virkelig ikke orden på sitt eget liv, så de er de siste jeg ville gått til for hjelp. Anonymkode: 4abb7...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå