Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Datteren min har flere venninner, men en hun går mest sammen med kan være veldig slitsom. Hun spør for eksempel alltid om å få ting som min datter har på rommet, små leker, viskelær, klistermerker osv. I dag spurte hun om hun kunne få noen penger som lå på bordet i stua - altså mine penger. Hun sier stadig at hun ikke liker det og det til mat. Hun vil bestemme. Hun visker ting til min datter dersom jeg har sagt at de ikke får lov til noe slik at min datter skal spørre på en annen måte. Fra hun kommer inn døra, maser hun om de (hun og min datter) kommer til å få noe godteri, og er alt på vei til å bli overvektig. (Moren er også det.) Jeg holder på å klikke og svarer nok noen ganger ganske bestemt. Har lurt om jeg skal si noe til moren, for jeg ser at denne jenta kommer til å få problemer når hun blir eldre. Alt nå er det en del barn som trekker seg bort fra henne, og moren har sagt ifra til skolen om mobbing. Jeg tenker at foreldrene må gjøre noe feil som igjen gir datteren så dårlige holdninger. Hun virker veldig bortskjemt og vanskelig. Ingen liker slike barn. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: a4659...725
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Ditt hus, dine regler. Hvis ikke, må hun gå hjem.. Anonymkode: ab7ee...a13
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Høres litt ut for meg hi som du har en dårlig holdning når du sier at ingen liker slike barn! Når det er sagt så ville jeg absolutt ha informert mor om dine synspunkter til jenta ☺ Anonymkode: e484e...cd5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres litt ut for meg hi som du har en dårlig holdning når du sier at ingen liker slike barn! Når det er sagt så ville jeg absolutt ha informert mor om dine synspunkter til jenta ☺ Anonymkode: e484e...cd5 Når det også er sagt så er barn veeeeeldig forskjellig! Og du kan ike feie din datter og jenta under samme kam. Anonymkode: e484e...cd5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 "Feie din datter og jenta under samme kam"? Anonymkode: a4659...725
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 Ja, ingen liker barn som tigger, klager og alltid skal bestemme i leken for ellers blir de fornærmet. Anonymkode: a4659...725
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Har du sagt fra til moren? Selv har jeg ett barn med adhd som kan være ganske krevende. Her om dagen fortalte lærer meg at enkelte foreldre har fortalt at barnet mitt kan være litt mye å ha på besøk. MEG derimot er det ingen foreldre som har kontaktet om dette. Vært fint med en åpen dialog altså. Anonymkode: 8470a...bb1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, ingen liker barn som tigger, klager og alltid skal bestemme i leken for ellers blir de fornærmet. Anonymkode: a4659...725 Datteren til hi liker henne tydelig vis. Anonymkode: 78375...fc9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 Det er foreldrene som gjør noe galt ja. Ikke jenta. Du kan jo prøve å snakke med moren, men mest sannsynlig vet hun ikke hvordan hun skal oppdra datteren sin. Anonymkode: 39ae5...628
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er foreldrene som gjør noe galt ja. Ikke jenta. Du kan jo prøve å snakke med moren, men mest sannsynlig vet hun ikke hvordan hun skal oppdra datteren sin. Anonymkode: 39ae5...628 Åh. Jeg er så lei sånne svar. Noen unger er bare sånn. Jeg har en av hver selv. En som tigger, og en som tar nei for et nei. Begge har blitt fortalt at sånn oppfører vi oss ikke, likevel har vi en som fortsetter. Anonymkode: 652c6...56b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Høres litt ut for meg hi som du har en dårlig holdning når du sier at ingen liker slike barn! Når det er sagt så ville jeg absolutt ha informert mor om dine synspunkter til jenta ☺ Anonymkode: e484e...cd5 Uenig. Sånne barn er det faktisk vanskelig å like. Denne jenta har én eneste drift i seg, nemlig trangen etter å forbruke. Rett nok kan de ikke selv for det, men det er usjarmerende likevel. Anonymkode: 863a3...a63
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 Kan være greit å snakke med mor om den manipulative siden datteren hennes oppviser, det er jo noe som barnet bør få veiledning på. Bra at din datter vil være sammen med henne- å ha en venn er så himla viktig! Anonymkode: 0c4e5...462
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Når det også er sagt så er barn veeeeeldig forskjellig! Og du kan ike feie din datter og jenta under samme kam. Anonymkode: e484e...cd5 😂😂😂😂 Hysterisk festlig. Er Villa Paprika her inne også. Feie under samme kam. Oh lord. Kan ikke ta råd fra mennesker som prater slik. Anonymkode: a8bf7...8a8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh. Jeg er så lei sånne svar. Noen unger er bare sånn. Jeg har en av hver selv. En som tigger, og en som tar nei for et nei. Begge har blitt fortalt at sånn oppfører vi oss ikke, likevel har vi en som fortsetter. Anonymkode: 652c6...56b Enig, alt skyldes dårlig oppdragelse og traumatisk barndom i disse dager. Min venninne har en søster som var slik da hun var liten, hun tok lengre tid å lære «folkeskikk» hun er i dag en helt normal voksen kvinne. Da hun var barn var hun skrekken å få i hus (sa min mamma) hun oppførte seg som hun sikkert gjorde hjemme, mas, tigging, trass og sure miner. Takk og lov valgte alle de voksne å delta i oppdragelsen av henne og ikke utestenge henne. Foreldrene hennes er dedikerte, tilstedeværende og skikkelige folk. Ikke noe galt i den familien. Anonymkode: a8bf7...8a8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 Takk for innspill. Jeg har jo tenkt på om jeg skal fortelle dette til moren, men er redd for at hun skal bli fornærmet. Jeg er opptatt av at datteren min skal være sammen med henne, for den andre jenten har ikke noen andre som går sammen med henne. En gang fortalte jeg en mor at sønnen hennes som min sønn gikk litt sammen med, bannet så det stod etter. Det virket som hun ble flau, og gutten kom ikke mer på besøk. (Og ofte så er det jo en klar sammenheng mellom barn og foreldre: Barn blir ofte lik sine foreldre. Når man sier ifra så føler foreldrene seg truffet...) Anonymkode: a4659...725
Oktavia Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ditt hus, dine regler. Hvis ikke, må hun gå hjem.. Anonymkode: ab7ee...a13 Dette!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 Bare oppdra henne. Barn lærer fort at det er forskjell på hjem, der er det sånn og der er det slik, hos dere blir tigging osv slått ned på og da får man ingenting... Barn lærer dette, hun kan tigge hjemme for mammaen gir etter, men hun kan ikke tigge hos dere for du gir ikke etter. Anonymkode: 7d8c5...f9f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #18 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, 3Diamanter skrev: Dette! Hvorfor, HVORFOR svare "Dette" og ikke noe mer? Kan du ikke bare trykke liker? Du er ikke den eneste som siterer et innlegg og skriver 'Dette!" Jeg blir sprøøøøøøøø! Hva er greia liksom? Anonymkode: 35238...749
Superdolly Skrevet 23. juni 2018 #19 Skrevet 23. juni 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor, HVORFOR svare "Dette" og ikke noe mer? Kan du ikke bare trykke liker? Du er ikke den eneste som siterer et innlegg og skriver 'Dette!" Jeg blir sprøøøøøøøø! Hva er greia liksom? Anonymkode: 35238...749 For min del fungerer forumet dårligere etter den siste oppdateringen enn det noen gang har gjort. Det er ikke bare å trykke liker. Jeg må trykke to ganger, og timingen må være helt riktig. Først må jeg trykke en gang, da kommer det et svart felt ved siden av den grønne pila. Så må jeg trykke en gang til, men ikke for raskt. Ikke må jeg vente for lenge heller. Da blir det ikke registrert. Så jeg har redusert likerklikkene til et minimum. Å skrive svar til innlegg er nesten umulig for tiden. Den eneste løsningen er å skrive det i Word for deretter å lime det inn i svarfeltet. Det er det jeg har gjort nå. Det kan jo hende at hun som skrev «Dette!» lettere får skrevet svar enn meg, men at hun har de samme problemene med å klikke liker som jeg har. (Og ja, jeg har skrevet om dette inne på Ris og ros, men det virker ikke som om de er spesielt interesserte i å fikse det.)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #20 Skrevet 23. juni 2018 20 minutter siden, Superdolly skrev: For min del fungerer forumet dårligere etter den siste oppdateringen enn det noen gang har gjort. Det er ikke bare å trykke liker. Jeg må trykke to ganger, og timingen må være helt riktig. Først må jeg trykke en gang, da kommer det et svart felt ved siden av den grønne pila. Så må jeg trykke en gang til, men ikke for raskt. Ikke må jeg vente for lenge heller. Da blir det ikke registrert. Så jeg har redusert likerklikkene til et minimum. Å skrive svar til innlegg er nesten umulig for tiden. Den eneste løsningen er å skrive det i Word for deretter å lime det inn i svarfeltet. Det er det jeg har gjort nå. Det kan jo hende at hun som skrev «Dette!» lettere får skrevet svar enn meg, men at hun har de samme problemene med å klikke liker som jeg har. (Og ja, jeg har skrevet om dette inne på Ris og ros, men det virker ikke som om de er spesielt interesserte i å fikse det.) Er det mobilversjonen som er så dårlig? Desverre så virker de ikke så interessert i fikse noe Anonymkode: ee521...c00
Superdolly Skrevet 23. juni 2018 #21 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det mobilversjonen som er så dårlig? Desverre så virker de ikke så interessert i fikse noe Anonymkode: ee521...c00 Ikke hos meg. Jeg kjører fullversjonen, varierer litt hva jeg bruker mellom pc, iPad eller Surface. Akkurat i dag kjører jeg Surface. Jeg liker egentlig å være her og lese og delta, men kjenner på at nå gidder jeg snart ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #22 Skrevet 23. juni 2018 2 minutter siden, Superdolly skrev: Ikke hos meg. Jeg kjører fullversjonen, varierer litt hva jeg bruker mellom pc, iPad eller Surface. Akkurat i dag kjører jeg Surface. Jeg liker egentlig å være her og lese og delta, men kjenner på at nå gidder jeg snart ikke mer. Så irriterende, jeg bruker pc og har ikke vær borti akkurat dette problemet. Men jeg har mange andre problemer med forumet her, er lei av at slett coockies stort sett er standardsvaret deres. Kjedelig at det fungerer så dårlig, jeg er her mye mindre enn før Anonymkode: ee521...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå