Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Hvordan få venner når man er introvert, innadvendt, sjenert og stille? Samt bor et sted innflyttere ikke blir inkludert. Idag satt jeg 2 timer på skoleavslutning helt alene.. Alle de andre satt med sine faste, og jeg fikk meg ikke til å presse meg inn i en gruppe. Ikke vet jeg hva jeg skal prate om heller. Anonymkode: ac64d...e49
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Jeg tror du må tørre å presse litt på din egen komfortsone. "hei, kan jeg sette meg her hos dere?" kan være en start ved en slik anledning. Jeg trodde jeg var veldig introvert, men jeg hadde dårlig selvbilde og var veldig sjenert. Da jeg fikk jobbet med mitt selvbilde oppdaget jeg etterhvert at jeg egentlig var ekstrovert - hadde noen sagt det til meg tidligere hadde jeg tenkt de gjorde narr av meg! Jeg opplevde å føle meg veldig ensom selv blant andre, jeg var observatøren, ikke den som deltok. Jeg har vært gjennom mange, mange runder med å presse meg selv til å si ting når jeg egentlig har følt meg helt dust og ikke hatt noe å si, jeg har analysert ting til filler i etterkant og hakket på meg selv fordi jeg har ment jeg har sagt helt idiotiske ting. Men jobbet med å ikke ta ting så alvorlig, noen setninger sagt på en klossete måte er ikke verdens undergang, og ikke sier de særlig om meg heller. Og mest trolig husker ikke andre så mye av de tingene jeg har laget å bli store i mitt hodet. Så jeg fortsatte å utfordre meg selv på mange områder - lærte meg nye ting, begynte å trene for å bli sterkere, meldte meg til å gjøre ting jeg var ekstremt ukomfortabel med å skulle gjøre (og uansett hvordan det gikk roste jeg meg selv fordi jeg gjennomførte, og sluttet å henge meg opp i detaljer som jeg kanskje ikke var fornøyd med). Så mitt beste råd er å tørre å gå litt ut av din egen komfortsone og jobbe med selvbildet ditt. Meld deg til frivillige ting, da må du snakke med andre i nærmiljøet. Meld deg på et kurs eller en treningsgruppe. Ta initiativ, be en du synes er hyggelig på en gåtur eller en kaffe. Og utfordre deg selv litt på andre områder også. Anonymkode: f0fea...cee
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Bli med i noe organisert. F eks et bedriftsidrettslag eller et sangkor. Der starter fellesskapet med at man gjør selve aktiviteten, og snakkingen er sekundær. Den kommer etter hvert. Du slipper sånn treig dødtid som du har hatt i dag. Anonymkode: 7496d...ddf
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Støtter begge over. - Meld deg til FAU eller 17. mai-komiteen eller hvilken som helst dugnad. Leksehjelp i regi av Røde kors? Språkkafé for innvandrere? -Meld deg på en fritidsaktivit du kan like, klatring eller kor eller bunadssøm? Jeg har faktisk fått mange nye venner i min lokale babybæregruppe, via fb. Da føles det liksom litt tryggere å bli kjent. Du har gjerne større barn, men det finnes en gruppe for alt på fb. Anonymkode: c908f...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå