Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 To av våre naboer er i en skikkelig konflikt. Det har pågått lenge, og denne konflikten ser til å utvikle seg enda større. Det er et veldig lite nabolag så alle merker til denne konflikten på hver sin måte. Nå nylig har det vært barnevernet på døren til den ene naboen fordi den andre har meldt henne. Vi vet ikke hva vi skal tro, man vet selvfølgelig ikke alt som foregår mellom de to naboene, men noe skikkelig gale er det. De kan nesten ikke se på hverandre. Vi er ganske nøytrale da det er nok det beste alternativet. Har ikke lyst å bli blandet inn i noe konflikt med de, så vi har sagt tydelig ifra om at vi ønsker ikke å prate om dette. Vi har god tone med dem begge to, ingen av dem har gjort oss noe heller, så vi har ingen grunn til å fryse ut noen. Men det begynner å bli ganske bekymringsfullt for meg, selv om det angår meg ikke i det hele tatt. Har hatt tanker om flytting, men har det fint i det nye huset vårt som vi har brukt lang tid på å få ferdig! Hva ville dere gjort? Bare drite i dette? Anonymkode: f768a...b0f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Ville holdt meg unna! I hvert fall de som å endre bekymringsmelding som hevn.. Anonymkode: 0ffb7...16c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ville holdt meg unna! I hvert fall de som å endre bekymringsmelding som hevn.. Anonymkode: 0ffb7...16c Skal vi flytte mener du? Anonymkode: f768a...b0f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 Synes det er vanskelig å «holde seg unna» da vi faktisk ser hverandre hver dag pga ungene osv. Men å flytte pga en nabo har konflikt med en annen er kanskje litt drøyt? Anonymkode: f768a...b0f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Ville bare hold meg unna konflikten, og ellers levd som vanlig. Man trenger ikke være bestevenn med alle naboene, men greit å ha en grei tone likevel. Anonymkode: 15725...be5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville bare hold meg unna konflikten, og ellers levd som vanlig. Man trenger ikke være bestevenn med alle naboene, men greit å ha en grei tone likevel. Anonymkode: 15725...be5 Det er nettopp det vi har. Har god tone med begge to, men synes det er vanskelig likevel. Pleier å være ofte med hun ene naboen, da vi har unger på samme alder. Så sitter hun andre igjen og ser alt dette. Kan være hun tenker at jeg er ikke nøytral likevel og at jeg er mest på hun andre sin side. Men vet ikke hva jeg skal si eller gjøre for at hun ikke skal tro at jeg har noe i mot henne. Vurderer å snakke med henne, men vet ikke hvordan. Kanskje greit å ha det skriftlig også, så kan eventuelt sende henne en tekstmelding og fortelle at jeg synes det er dumt at de to er uvenner, men at jeg vil ikke kutte ut hun andre bare fordi de to hater hverandre. Anonymkode: f768a...b0f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nettopp det vi har. Har god tone med begge to, men synes det er vanskelig likevel. Pleier å være ofte med hun ene naboen, da vi har unger på samme alder. Så sitter hun andre igjen og ser alt dette. Kan være hun tenker at jeg er ikke nøytral likevel og at jeg er mest på hun andre sin side. Men vet ikke hva jeg skal si eller gjøre for at hun ikke skal tro at jeg har noe i mot henne. Vurderer å snakke med henne, men vet ikke hvordan. Kanskje greit å ha det skriftlig også, så kan eventuelt sende henne en tekstmelding og fortelle at jeg synes det er dumt at de to er uvenner, men at jeg vil ikke kutte ut hun andre bare fordi de to hater hverandre. Anonymkode: f768a...b0f Det er ikke din konflikt så du trenger ikke gå inn i den. I det øyeblikket du begynner sånn så tar du side. Vær sammen med henne som du har mest felles med uten å føle skyld av den grunn. La konflikten leve sitt eget liv. Anonymkode: adb6f...f41
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 Hold deg unna. Ikke snakk noe om det å unngå temaer som kan lede inn på det. «Hvordan går det?», kan føre til en diskusjon om temaet så hadde unngått det. Hadde snakket om ungene, interiør eller andre overfladiske ting. Hadde aldri flyttet fra drømmehuset pga det der. Anonymkode: 1a0ba...4ce
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hold deg unna. Ikke snakk noe om det å unngå temaer som kan lede inn på det. «Hvordan går det?», kan føre til en diskusjon om temaet så hadde unngått det. Hadde snakket om ungene, interiør eller andre overfladiske ting. Hadde aldri flyttet fra drømmehuset pga det der. Anonymkode: 1a0ba...4ce Jeg vil ikke flytte, men må si jeg er skeptisk til denne konflikten. Spesielt etter at barnevernet ble invovlert. Vet liksom ikke hva jeg skal tro, om det var hevn eller en seriøs bekymring rundt barnet til hun ene. Har ikke noe med det å gjøre, men begynner jo å lure. Anonymkode: f768a...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå