Gå til innhold

Bakovervendt bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mannen og vår datter som fyller 4 år til høsten skal flytte langt, dermed må datter være ca en uke hos besteforeldrene  (mine foreldre).

De har bilstol til jenta vår, men i fjor sommer mens hun var på ferie hos de (en måned før 3-årsdagen), tok foreldrene mine en "sjefsavgjørelse" og monterte bilstolen forovervendt selv om den satt helt fint bakovervendt. Dette fikk vi vite i ettertid. Begynnelsen var at "de måtte ha oversikt over henne hvis de kjørte alene med henne". 

Jeg blir oppgitt og bekymret over at de ikke skjønner viktigheten av å montere bakovervendt. Datteren vår skal til uken reise sammen med min søster til foreldrene mine og da har jeg null kontroll over hvordan de sikrer henne. Jeg har flere ganger snakket rolig til faren min om han ikke kan montere bilstolen hennes bakovervendt slik den i utgangspunktet stod, men det er som å snakke til døve ører. Nå kjører ikke de så mye mens hun er på besøk hos de, men det hjelper jo lite hvis det er andre råkjørere. 

Hvordan få de til å skjønne?

Kjenner jeg går med en klump i halsen på at hun skal være på ferie hos de med en bilstol som ikke følger anbefalingene. Leste nylig at fempunktssele ikke skal sikres forovervendt, stemmer dette ? Er det ikke veldig tidlig å sitte i beltestol ved 4 års alder?

Anonymkode: a2d74...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lager du enda et innlegg om dette? 

Anonymkode: 76a15...917

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor lager du enda et innlegg om dette? 

Anonymkode: 76a15...917

Jeg fant ikke det forrige så trodde det var borte

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fant ikke det forrige så trodde det var borte

Derfor er det lurt å følge dine egne innlegg :) Og kommer ikke det opp automatisk da? Det gjør det hos meg, men det er kanskje bare på pc det er sånn

Anonymkode: 6ec44...16d

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Derfor er det lurt å følge dine egne innlegg :) Og kommer ikke det opp automatisk da? Det gjør det hos meg, men det er kanskje bare på pc det er sånn

Anonymkode: 6ec44...16d

Nei, ikke alltid. Bruker det kun via mobilen da

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...