Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Har søkt på høyere utdannelse via 23/5 regelen. Har tidligere blitt fortaltat aap gjelder når det kommer til praksis siden man kan bli utplassert i arbeid. Alt man dermed trenger er attest fra lege. Prøvde søke i fjor, hvor jeg hadde en periode med aap. Dette gjaldt som praksis. Fikk beskjed om at jeg manglet 2-3 ukers praksis. Tok opp fag som privatist og har nå et snitt på 4.3 inkludert alderspoeng. Fikk en ny periode med aap (100%) etter å ha fått avslag på skoleplass pga disse manglende ukene. Gjelder perioder med aap som praksis? Gir jo meining i teorien med tanke på at du kan bli utplassert. I mitt tilfelle ble jeg aldri satt i jobb men var under behandling. Utenom dette har jeg en attest på ulønnet arbeid som skal telle inn de ukene. Problemet i fjor var at den attesten ble sendt inn etter fristen pga dødsfall i familie. Hadde vært greit å være sikker på om aap teller inn, da jeg da er dekt innen praksis og vell så det 😅 noen med erfaring? Anonymkode: bddb0...da3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har søkt på høyere utdannelse via 23/5 regelen. Har tidligere blitt fortaltat aap gjelder når det kommer til praksis siden man kan bli utplassert i arbeid. Alt man dermed trenger er attest fra lege. Prøvde søke i fjor, hvor jeg hadde en periode med aap. Dette gjaldt som praksis. Fikk beskjed om at jeg manglet 2-3 ukers praksis. Tok opp fag som privatist og har nå et snitt på 4.3 inkludert alderspoeng. Fikk en ny periode med aap (100%) etter å ha fått avslag på skoleplass pga disse manglende ukene. Gjelder perioder med aap som praksis? Gir jo meining i teorien med tanke på at du kan bli utplassert. I mitt tilfelle ble jeg aldri satt i jobb men var under behandling. Utenom dette har jeg en attest på ulønnet arbeid som skal telle inn de ukene. Problemet i fjor var at den attesten ble sendt inn etter fristen pga dødsfall i familie. Hadde vært greit å være sikker på om aap teller inn, da jeg da er dekt innen praksis og vell så det 😅 noen med erfaring? Anonymkode: bddb0...da3 Det gjelder ikke som praksis dersom du ikke er ute i praksis, naturligvis. Men de kan ta hensyn til nedsatt arbeidsevne på grunn av sykdom, da må dette dokumenteres med legeattest. Dette står ganske greit forklart på samordna opptak sine sider. Anonymkode: bf7d4...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå